عصر قم

آخرين مطالب

تغییرات کنکور 1402 قطعی است؟ علمی

تغییرات کنکور 1402 قطعی است؟
  بزرگنمايي:

عصر قم - ایسنا / دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که تلاش علمی سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دوران دبیرستان در کنکور تاثیر قطعی پیدا می‌کند، گفت: مصوبات مربوط به تغییرات کنکور از سال 1402 قطعی است.
دکتر سعیدرضا عاملی در جلسه 855 شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به دستور اصلی جلسه مبنی‌بر «اصلاح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشجو» بیان کرد: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی متفق‌القول تاکید داشتند هیچ‌گونه تعارضی بین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مصوبه سیاست‌های سنجش و پذیرش با مصوبه مجلس شورای اسلامی وجود ندارد لذا این دو مصوبه مکمل یکدیگرند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1367 به مسئله سنجش و پذیرش(کنکور) ورود داشته است و نیز ضوابط و مقرراتی هم در این زمینه مصوب کرده است. در این جلسه اصلاحی بر روی سند مبنی‌بر «دخالت سال یازدهم و دهم» صورت گرفت که در دستور قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی محاسبه این سه سال وجود داشت و نیز در قانون مجلس شورای اسلامی هم این سه سال محاسبه شده است اما به دلایلی در آن دوره به توافق نرسیدند.
عاملی گفت: بر مبنای این مصوبه، معدل سال دوازدهم و اعمال آن در سال 1402 و معدل سال یازدهم در سال 1403 و معدل سال دهم در سال 1404 تاثیر قطعی خواهد داشت. بر اساس این مصوبه سهم 60 درصد ارزیابی توانائی داوطلبان کنکور به دوره تحصیلی دبیرستان منتقل می‌شود و صرفا طی 4 ساعت کنکور، سرنوشت دانش‌آموزان تعیین نخواهد شد و وزن بیشتر به علم و دانش عمیق دانش‌آموزان اختصاص پیدا خواهد کرد.
وی در ادامه تاکید کرد: این اصلاحیه بدین معناست که آموزش و پرورش و دانش‌آموزان زحماتشان در دوران تحصیل معنادار می‌شود. در همه کشورهای پیشرفته دنیا داوطلبان دانشگاه بر مبنای توانائی علمی در دوره تحصیل، رشته مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند و پدیده‌ای به نام کنکور وجود ندارد. دانش‌آموزان به حواشی و بازار کلاس‌های کنکور توجه نکنند. اشخاصی که در کسب و کار کنکور منفعت دارند از زاویه دیگری خود را مخالف با مصوبات نشان می‌دهند و حتی اعلام تعارض بین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه مجلس شورای اسلامی می‌کنند.
وی به اشاره به پیشینه تصویب مصوبه سیاست‌های سنجش و پذیرش در جلسه 843 شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: امروز این مصوبه تکمیل شد و دستوری که در جلسه 843 داشتیم در این جلسه نهایی شد.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در پاسخ سوال خبرنگاران مبنی بر این‌که تاثیر قطعی معدل در کنکور تا چه اندازه است؟ اظهار داشت: ارزیابی دوره دبیرستان هم در دروس عمومی و هم در دروس تخصصی 60 درصد وزن ارزیابی را به خود اختصاص می‌دهد و سهم کنکور 40 درصد خواهد بود. کنکور صرفا به دروس تخصصی اختصاص خواهد داشت.
دکتر عاملی بیان کرد: در این جلسه رییس جمهور، دکتر آیت الله رییسی گزارشی از ابعاد علمی و فرهنگی در سفر به روسیه بیان کردند و موضوع 5000 دانشجوی ایرانی که در روسیه مشغول تحصیل هستند به خصوص در رشته پزشکی مطرح و مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با نگاه دقیقی این مسئله را مورد بررسی قرار دهد. دست آوردهای چند جانبه سفر رئیس جمهور مورد حمایت و تشکر اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. بدیهی است کسانی که نگاه به غرب دارند، هر نوع همکاری با دنیای شرق مورد انتقاد قرار می‌دهند ولی دولت محترم نگاه متعادلی برای همکاری با کشور های جهان دارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به پیش از دستور جلسه اشاره کرد و گفت: بحث مهم افزایش حقوق اساتید در پیش از دستور مطرح شد که این موضوع علیرغم اینکه بار مالی جدی دارد، با نظر حمایتی و مثبت رئیس جمهور مقررشد طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی اقدامات و تمهیدات لازم را دولت محترم تدبیر کند.
وی درخصوص سوال دیگری درخصوص نهایی شدن طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: طرح تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از 20 جلسه برگزاری جلسات کارگروه تحول و پنج جلسه ارایه آن در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی و دو جلسه پر کار در شورای معین نهایی و به تصویب شورای عای انقلاب فرهنگی رسید. سند مصوب جلسه 854 شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارشنبه 29 دی ماه 1400 با نامه رییس جمهور محترم خدمت رهبر معظم انقلاب برای تایید و بررسی نهایی تقدیم شد.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/348620/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان