عصر قم

آخرين مطالب

صعودی شدن روند شناسایی بیماران تا افزایش فعالیت مراکز منتخب درمان کرونا در قم سیاسی

صعودی شدن روند شناسایی بیماران تا افزایش فعالیت مراکز منتخب درمان کرونا در قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با امیکرون،‌ افزایش فعالیت مراکز منتخب درمان کرونا، تامین آسترازنکای مورد نیاز قم، افزایش فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی بیماران کرونایی و صعودی شدن روند شناسایی بیماران کرونایی از مهم‌ترین اخبار کرونایی هفته گذشته در استان قم است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان، گفت: در حال حاضر 116 بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم تحت مداوا قرار دارند که 10 تَن از آن‌ها به دلیل وخیم بودن وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.
مهدی مصری در گفت‌وگویی اظهار داشت: در شبانه‌روز منتهی به نخستین روز بهمن‌ماه، 35 تَن مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.
وی بستری شدن 32 تَن از این افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: 26 تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز به تشخیص پزشکان معالج برای انجام درمان در منزل از بیمارستان مرخص شدند.
مصری با اشاره به اینکه هیچ مرگ‌ومیری ناشی از کرونا نداشتیم گفت: از 423 آزمایش کرونای انجام شده نتیجه 187 مورد مثبت شد.
رییس علوم پزشکی قم بیان کرد: از آغاز اجرای طرح همگانی واکسیناسیون کرونا در قم یک‌میلیون و 628 هزار 134 دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شده است.
رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای مقابله با اُمیکرون ضروری است
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم، با اشاره به خطر اوج‌گیری سویه اُمیکرون بیماری کووید-19 بر ضرورت تداوم رعایت بیش‌ازپیش شیوه‌نامه‌های بهداشتی در راستای مقابله با این بیماری تاکید کرد.
احمد حاجی‌زاده در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در سالن کرامت استانداری، همچنین بر لزوم جدی گرفتن «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «واکسیناسیون» همه گروه‌های سنی تاکید کرد.
وی افزود: در نبرد با این بیماری دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران باید مثل ابتدای امر، با تمام قوا در صحنه حاضر باشند و بدون خستگی نسبت به انجام سهم خود در این راه جدیت به خرج بدهند.
وی از همه مردم و دستگاه‌های اجرایی خواست که ضمن رعایت «فاصله‌گذاری اجتماعی» و استفاده از «ماسک» در زمینه رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوشا باشند تا بتوانیم با موفقیت این بیماری را پشت سر بگذاریم.
فعالیت مراکز منتخب کرونا در قم افزایش یافت
رییس مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: با توجه به ورود سویه جدید امیکرون و صعودی شدن مراجعه افراد دارای علامت به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا، فعالیت این مراکز افزایش یافت.
باقر محمودی در گفت‌وگویی با اشاره به مصوبه جدید کارگروه بهداشت در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل مبنی بر توسعه فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا در قم، افزود: مراکز منتخب کرونا در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل از ساعت 8 الی 14 در خدمت مردم خواهند بود.
وی تصریح کرد: همچنین سه مرکز «پنبه چی»، «امام خمینی(ره)» و «پردیس» تا ساعت 20 به مراجعان خدمات ارایه می‌دهند تا بار مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یابد.
محمودی با بیان اینکه واکسیناسیون در جلوگیری از تشدید بیماری موثر است، افزود: واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برون‌رفت از بحران کرونا و جلوگیری از رخداد موج بعدی همه‌گیری با سویه امیکرون است.
محمودی در پایان از افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا اقدام نکرده‌اند، درخواست کرد تا هر چه زودتر برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.
آسترازنکای مورد نیاز قم تامین شد
رییس مرکز بهداشت قم از تامین واکسن آسترازنکای مورد نیاز برای تزریق نوبت‌ دوم در این استان خبر داد.
سیامک محبی در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به تخصیص جدید واکسن آسترازنکا توسط وزارت بهداشت به استان، از فردا تزریق دز دوم این نوع واکسن برای متقاضیان در مراکز خدمات جامع سلامت استان انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر همه نوع واکسن در سبد واکسیناسیون استان موجود است و از افراد جامانده درخواست می‌شود که به مراکز تجمیعی و خدمات جامع سلامت در سطح استان مراجعه کنند.
معاون علوم پزشکی قم یادآور شد: کامل کردن سه نوبت واکسن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دو اصل مهم و اساسی در پیشگیری از بیماری کرونا و کاهش خسارت‌های احتمالی موج ششم است.
روند شناسایی بیماران کرونایی در قم صعودی شد
رییس مرکز بهداشت قم گفت: در هفته‌های گذشته روند شناسایی بیماران کرونایی در این استان بار دیگر صعودی شده است.
سیامک محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: با پیدایش گونه جدید بیماری کرونا احتمال می‌رود استان نیز متاثر از این نوع ویروس، از شرایط فعلی که آبی‌رنگ است، خارج شود.
وی با بیان این‌که کیت تشخیص بیماری کرونا به تعداد کافی در استان موجود است،‌ اضافه کرد: با وجود این‌که ابتلا به سویه امیکرون روند شتابانی دارد، ولی به دلیل واکسیناسیون صورت گرفته، تعداد مرگ‌ومیرها در تمام کشورها رو به کاهش است.
وی ادامه داد: با توجه به قدرت سرایت سویه امیکرون، از شهروندان درخواست داریم با مشاهده کوچک‌ترین علایم سرماخوردگی به مراکز تشخیص کرونا مراجعه و قرنطینه خانگی را رعایت کنند.
محبی با بیان این‌که واکسیناسیون به کاهش میزان شیوع، بستری و فوت در استان نیز کمک کرده است، ادامه داد: تاکنون 11 بیمار مبتلا به امیکرون در استان شناسایی شده‌اند که شرایط خوبی دارند؛ بیماری تعدادی از آن‌ها به‌طور کامل برطرف شده و تعدادی نیز در انتهای روزهای قرنطینه‌ای هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار محله استان قم از جمله شهرک قدس و پردیسان در شرایط زرد کرونایی است و با توجه به تراکم جمعیت و شرایط آپارتمان‌نشینی در این مناطق، انتظار داریم ساکنان با حساسیت کافی، در صورت مشاهده علائم نسبت به قرنطینه جدیت داشته باشند.
وی با اشاره به صعودی شدن روند شناسایی بیماران کرونایی در قم، گفت: موارد مثبت تست پی سی آر که به هفت درصد کاهش یافته بود، به 15 درصد رسیده که نشان می‌دهد چرخش ویروس بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنیم در جامعه اتفاق می‌افتد.
رییس مرکز بهداشت قم با بیان این‌که موارد بیماری نیز 21درصد افزایش یافته است، پیش‌بینی کرد: روند افزایشی بیماری کرونا در هفته‌های آینده اتفاق بیفتد.
وی با تاکید بر تکمیل چرخه واکسیناسیون، گفت: در استان قم گروه سنی 25 تا 30 سال مشارکت کمتری برای واکسیناسیون دارند و با توجه به این‌که اومیکرون جوان‌ترها را مبتلا می‌کند، نگرانیم در پیک محتمل بعدی گروه‌های جوان‌تر آسیب‌پذیر باشند.
وی افزود: همه گروه‌های سنی به‌ویژه گروه سنی 20 تا 40 سال که چرخه اقتصاد کشور به دست آن‌هاست، برای جلوگیری از محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و احتمال آغاز پیک بعدی کرونا،‌ واکسیناسیون را به‌طور جدی دنبال کنند.
محبی تاکید کرد: در کنار واکسیناسیون همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری، عدم حضور در اجتماعات و مکان‌هایی که تهویه مناسب ندارند، رعایت شود.
وضعیت کرونایی قم که از 23 تیرماه امسال به رنگ قرمز، از 20 شهریورماه به رنگ نارنجی و از 30 مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز 5 آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.
شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.
همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-19» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.
همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.
برچسب‌ها
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی
پروندهٔ خبری
واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/348372/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله رئیسی از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد بازدید کرد

آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف

روستای فردو از افتخارات استان قم است

138 صاحب ایده در رویداد شتاب قم با یکدیگر به رقابت پرداختند

پیکر مادر شهید «حسن محمدی» به خاک سپرده شد

اجتماع مردم قم در حمایت از اجرای طرح حجاب و عفاف

اگر این علائم را در چشم دارید نگران باشید

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

فک پلمب چاه‌های مسدود شده شهرداری قم

پورعباس: کنکور در سلامت کامل برگزار شد

لحظات حساس از نجات نوزاد سه روزه توسط اپراتور هلال احمر

رادان: تمام آبرویمان را برای دین و ارزش‌های اسلامی می‌گذاریم و از این راه عقب‌نشینی نخواهیم کرد

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

مرگ دردناک مرد تبریزی زیر چرخ های قطار مسافربری

اقدام شیطانی مرد شیاد به زنان در نقش شرکت در مراسم ترحیم

کاهش 14 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

آشنایی با سندرم حساسیت ناشی از دارو (DRESS)

تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان