عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

احیای 27 واحد صنعتی راکد در قم تا فعال شدن یکهزار و 473 شغل دارای نماد الکترونیکی اقتصادی

احیای 27 واحد صنعتی راکد در قم تا فعال شدن یکهزار و 473 شغل دارای نماد الکترونیکی
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - احیای 27 واحد صنعتی راکد در قم،هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد، آبرسانی به همه روستاهای قم تا پایان سال آینده و فعال شدن 1473‌ شغل دارای نماد اعتماد الکترونیکی از اخبار هفته گذشته قم است.

رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در دانشگاه قم، ضرورت نظارت بر روند تامین ارزاق عمومی، لزوم تامین زیرساخت‌های انرژی در شهرک‌های صنعتی قم ،ساماندهی 382 کودک کار در قم،غرس یکهزار اصله نهال در قم و ضرورت استفاده از پساب در صنعت برای مقابله با کم آبی از دیگر اخبار هفته گذشته قم می‌باشد. 
احیای 27 واحد صنعتی راکد در قم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه 27 واحد صنعتی راکد و غیرفعال در این استان به مدار تولید بازگشت و فعالیت تولیدی در آن‌ها آغاز شده‌است.
محمود سیجانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: در همین رابطه با حمایت‌های صورت گرفته از طرف مسئولان استان،‌ بهره‌برداران این واحدهای صنعتی که در زمینه‌های مختلف همچون تولید صنایع نساجی، غذایی و فلزی فعالیت دارند،‌ کار خود را با اشتغالزایی برای 381 تَن آغاز کردند.
وی با اشاره به این که برای فعالیت دوباره این واحدهای صنعتی بیش‌از 2 هزار و 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته‌است، افزود: راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال از جمله سیاست‌های اصلی استان در حوزه صنعت است و در این خصوص از ظرفیت تسهیلات بانکی به نحو شایسته استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: روند فعال‌سازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد در استان قم تا پایان سال‌ با استفاده از همه ابزارهای قانونی و مالی ادامه می‌یابد تا زمینه‌ برای اشتغال هرچه بیشتر افراد جویای کار و همچنین افزایش سطح تولید محصولات مورد نیاز مردم، فراهم شود.
هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: هفت میلیارد تومان برای قطعه چهارم محور قم- جعفریه هزینه شد و این محور به‌طور کامل به‌صورت چهار خطه زیر بار ترافیک رفت.
حسن صبوری هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: طرح چهار خطه کردن محور قم- جعفریه که از سال 91 آغاز شده بود، با اتمام فاز چهارم به طول 2.5 کیلومتر،‌ به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید.
وی اضافه کرد: محور قم- جعفریه به طول 38 کیلومتر است که احداث 80 درصد این محور به‌صورت چهار خطه تا سال 96 اجرایی شد.
وی اضافه کرد: 20 درصد باقی‌مانده این محور شامل تقاطع قلعه سنگی و چهار کیلومتر انتهایی از جعفریه تا بزرگراه ساوه-سلفچگان بود که مسیر رفت چهار کیلومتر انتهایی محور نیز پارسال به اتمام رسید.
فعال شدن یکهزار و 473 شغل دارای نماد اعتماد الکترونیکی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم از فعالیت یکهزار و 473 کسب و کار اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 185 کسب و کار آنلاین فعال در استان موفق به گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی شده‌اند.
جواد غلام پور در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت کسب و کارهای الکترونیکی در توسعه اقتصادی و افزایش سطح رفاه مردم افزود: ساماندهی وبگاه‌های تجاری در کشور گام موثری برای ایجاد و توسعه تجارت الکترونیکی است به نحوی‌که مردم در هنگام خرید از طریق اینترنت با اطمینان از پایبندی تارنماها به تعهدهای خود در قبال آنان و حقوق مصرف کنندگان، اقدام به خرید می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 99 تاکنون 387 کسب و کار آنلاین در استان موفق به گرفتن این‌ماد شده­‌اند، اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا، یکی از هدف‌ها و برنامه‌هایی که در استان مورد توجه قرار گرفت توسعه تجارت الکترونیک و افزایش بازدهی کسب­‌وکارهای این حوزه بود که اقدام‌هایی همچون فعال‌سازی پوشش نسل پنجم تلفن همراه، افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت، توسعه و ‌ارتقا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات موجب شد، گام­‌های مهمی در این زمینه برداشته شود.
لزوم تامین زیرساخت‌های انرژی در شهرک‌های صنعتی قم
استاندار قم، بر ضرورت ساماندهی و تامین زیرساخت‌های انرژی در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی این استان تاکید کرد.
سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در سی و چهارمین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم، با اشاره به وضعیت خشکسالی در سطح کشور و استان اظهار داشت: در چنین شرایطی بهینه‌سازی درمصرف انرژی و آب و مدیریت در توزیع از اهمیت ویژه برخوردار است.
وی با اشاره به نیاز تولیدکنندگان و صنایع به زیرساخت‌های انرژی گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق و گاز نسبت به بررسی دوباره انشعابات تخصیص داده شده به شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی اقدام کنند و ساماندهی این موضوع از اهمیت خاص برخوردار است.
وی با بیان اینکه برای توسعه استان و حل مشکل صنایع الزاما باید تامین انرژی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید عدالت در توزیع برق، آب و گاز مورد توجه شرکت های دولتی باشد.
آبرسانی به همه روستاهای قم تا پایان سال آینده
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: تا پایان سال 1401 همه روستاهای استان با ایجاد شبکه انتقال از آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شود.
علی جان صادق پور در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: هم‌اکنون 100 درصد مردم شهر قم و 87 درصد مردم روستاهای استان به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند و تلاش برای آب‌رسانی به همه روستاها به صورت مستمر دنبال می‌شود.
وی افزود: درحال حاضر بیش از 380 هزار انشعاب آب و 131هزار انشعاب فاضلاب در قم فعال است،‌ همچنین این استان دارای سه‌هزار و 700 کیلومتر شبکه و خط انتقال آب و یک هزار و 50 کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب است.
وی ادامه داد: قم دارای تصفیه خانه‌های مجهز آب و فاضلاب است و کل شبکه آب و فاضلاب فعال استان از طریق سامانه‌های الکترونیکی قابلیت رصد و پایش مستمر دارد،‌ همچنین شرکت آب و فاضلاب استان از طریق آزمایشگاه‌های تحت اختیار، کیفیت آب مورد استفاده مردم را پیوسته کنترل می‌کند.
رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در دانشگاه قم
مراسم رونمایی از سردیس شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی طی مراسمی در دانشگاه قم برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی نماینده سابق ولی فقیه در سپاه قدس سوریه در این آیین گفت: این روز بزرگ، روز یک قهرمان برای اسلام، جهان، بشریت و همه مستضعفان عالم است، این روز یکی از پرافتخارترین روزهای انقلاب است.
وی با بیان اینکه ثمره خون انبیا و اولیای الهی تربیت شاگردی به نام شهید سلیمانی شده است، افزود: شهید سردار سلیمانی در کلام رهبر معظم انقلاب یک مکتب معرفی شده و این اصطلاح حکیمانه و با دقت استفاده شده است، لذا می‌بینیم، این واژه در کلام ولی تکرار و سپس تبیین می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: از این رو حوزویان و دانشگاهیان باید به این مقوله به عنوان تکلیف بپردازند و در جهاد تبیین، این سرمشق آزادگان و جانفشانی در راه اسلام را به خوبی معرفی کنند.
ضرورت نظارت بر روند تامین ارزاق عمومی
استاندار قم، با اشاره به اهمیت پیگیری و نظارت بر روند تامین ارزاق عمومی گفت: باید تمام امکانات و توان دستگاه‌های استان در این راستا به کارگرفته شود.
سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در دوازدهمین جلسه کار گروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری، استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی به ویژه بسیج در مباحث مرتبط با بازرسی از اصناف را مهم دانست.
وی خاطرنشان کرد: در راستای کنترل و تنظیم بازار و نظارت بر نحوه فعالیت واحدهای صنفی استفاده از نیروی انسانی آموزش‌دیده، اعم از نیروی‌های اداری و مردمی در دستور کار قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم رصد و نظارت پیوسته بر بازار کالاهای اساسی اظهار داشت: در بحث ارزاق عمومی مردم، اولویت با تامین نیاز جامعه و پیشگیری از کمبود ارزاق در بازار است.
ساماندهی 382 کودک کار در قم
معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون،‌ 382 کودک کار و خیابان در مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابان بهزیستی این استان پذیرش و از خدمات مرکز به‌صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند. 
علیرضا محمدی ضمن اعلام این مطلب و با اشاره به خدمات مراکز ساماندهی افزود: خدمات این مرکز شامل اقامت موقت، پیگیری‌های مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت‌های مالی، حمایت از ادامه تحصیل کودکان، برنامه‌های اوقات فراغت و اشتغال برای اعضای خانواده می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: 64 درصد کودکان کار پذیرش‌شده در مراکز ساماندهی کودکان، بین سنین 6 تا 12 سال و 36 درصد نیز بین 13 تا 18 سال بودند.
محمدی گفت: کودکان کار بیشتر در خانواده‌هایی دیده می‌شوند که یا سرپرست خانواده معتاد بوده و یا خانواده سرپرست مناسب ندارد و یا خانواده در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می‌برد.
غرس یکهزار اصله نهال در قم
طلبه‌ها، داوطلبان هلال احمر و ورزشکاران قم در قالب «پویش ملی ایران سرسبز هر ایرانی یک درخت»، هزار اصله نهال را در 2 هکتار از پارک جنگلی ثامن‌الائمه(ع) غرس کردند.
مدیرکل منابع طبیعی قم هفته گذشته در حاشیه پویش ملی ایران سبز سبز، هر ایرانی یک درخت با بیان اینکه این پویش از سوی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با محوریت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان‌های مختلف در حال دنبال شدن است، اظهار داشت: برنامه نهال‌کاری با استفاده از گونه زیتون تلخ و ون یا همان زبان گنجشک در قم انجام شد.
محمد شعاعی اضافه کرد: این سلسله برنامه‌ها تا زمانی که شرایط آب و هوایی محیا باشد با مشارکت گروه‌های مردمی و در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.
ضرورت استفاده از پساب در صنعت برای مقابله با کم آبی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم، با اشاره کمبود آب در استان، به تولید سالانه 40 میلیون مترمکعب پساب در تصفیه‌خانه‌های فاضلاب قم اشاره و بر لزوم برنامه‌ریزی برای استفاده از این منبع آبی پایدار در صنعت تاکید کرد.
علی جان‌ صادق‌پور در جلسه شورای انسجام‌بخشی مدیران صنعت آب و برق قم که به ریاست احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در سالن جلسات کوثر آبفای قم برگزار شد، به ارایه گزارشی از اقدام‌ها، فعالیت‌ها و عملکرد این شرکت پرداخت و گفت: در حال حاضر صد درصد جمعیت شهری و حدود 87 درصد جمعیت روستایی قم از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
وی شاخص آب بدون درآمد را در قم 18 درصد اعلام و بیان کرد: این میزان 9 درصد پایین‌تر از شاخص کشوری است و همچنان تلاش داریم که با اقدامات فنی و مهندسی این عدد را کاهش دهیم.
وی سرانه مصرف آب در شهر قم را 169 لیتر در شبانه‌روز دانست و اظهار داشت: این میزان گرچه از آمار کشوری پایین‌تر است، اما میزان سرانه مصرف آب در قم بالاتر از استانداردهای کشوری و جهانی است.
صادق‌پور با اشاره به اینکه درحال حاضر 40 درصد شهر قم زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد، یادآور شد: چهار تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر و یک تصفیه‌خانه در روستاهای قم در مدار بهره‌برداری قرار دارد.
بهره برداری از پل زیرگذر راهجرد - سلفچگان
رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح احداث پل باکسی زیرگذر راهجرد - سلفچگان، به طول 12 و ارتفاع 5.4 متر و با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
جعفر اویسی هفته گذشته در گفت و گویی افزود: در راستای ارتقای سطح خدمات و تامین ایمنی حداکثری در یکی از مهمترین کریدورهای جاده‌ای کشور، طرح احداث پل زیرگذر راهجرد، اجرا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
رئیس اداره ابنیه راه‌های قم اظهار داشت: ترافیک چشمگیر بزرگراه راهجرد - سلفچگان، از سویی و نزدیکی روستای پرجمعیت راهجرد با این محور از سویی دیگر، موجب اجرای طرح‌هایی در قالب طرح‌های امانی – پیمانی را در این قطعه از بزرگراه فراهم آورده است.
اویسی طرح استقرار نیوجرسی‌های مفصلی به موازات روستا و جاده را در زمره این طرح‌ها دانست و افزود: پس از مطالعه‌های صورت گرفته و پی‌گیری‌های مستمر، طرح احداث یک دستگاه پل زیرگذر در مجاورت روستای راهجرد از سال 99 در دستورکار قرار گرفت.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/344762/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

آبگرفتگی معابر شهر گنبد کاووس بر اثر بارش بهاری

آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام)

امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور

پیش‌بینی جدید از بارش باران در ایران

وقوع سیلاب در جاده شهرضا به اصفهان

اختصاص 38 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

با این راهکارهای طلایی قند خون تان را پایین بیاورید تا به دیابت مبتلا نشوید

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

آیت‌الله رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد

داستانک/ پری خوشحال

شکستن درختان به علت وزش باد شدید

جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد؛ 96 نفر دستگیر شدند

رودخانه تفت یزد سرریز شد، خیابان اصلی به زیر آب رفت

حکم اعدام برای 3 پسر به اتهام تجاوز به 2 دختر نوجوان

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی 1403

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟

پیش‌بینی 11 هزار و 600 میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

(تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی

تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 به افق قم

راهیابی 2 اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم

اجرای طرح زیست شبانه در استان قم

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

چه کسی می داند...