عصر قم

آخرين مطالب

تصمیمات و اعتبارات مهم برای قم در نخستین روز سفر رییسی اقتصادی

تصمیمات و اعتبارات مهم برای قم در نخستین روز سفر رییسی
  بزرگنمايي:

عصر قم -

عصر قم


به گزارش ایرنا، برنامه‌های سفر رییس جمهور به قم از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) آغاز شد. 
مراسم رسمی استقبال از آیت‌الله رییسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، استاندار قم و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد.
سفر دو روزه رییس جمهور و هیات دولت به قم اختصاص به مسائل این استان دارد و طی روز نخست موضوع‌هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی، محیط زیست و شهری بحث و بررسی شد.
وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهوری را در این سفر همراهی می‌کنند و در آغازین روز سفر در برنامه‌های مختلفی همچون بازدید از طرح‌های عمرانی حضور پیدا کردند.
مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد
رییس جمهور با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه تمام استان قم بیان کرد: برخی از پروژه‌های نیمه کاره در مقابل چشم مردم است، فرودگاه و سایر پروژه های نیمه تمام باید به سامان برسد، برنامه ای در نظر گرفتیم تا در زمان کوتاهی مشکل فرودگاه قم به به نتیجه برسد.
رییسی روز پنجشنبه در بدو ورود به استان مقدس قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، افزود: حضور در حرم مطهر برای بنده توفیقی است.
رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه‌های دولت برای افزایش ظرفیت مسکن در استان قم، اظهار داشت: در این رابطه نیز برتامه ای جهت حل مشکل مسکن در نظر داریم.
وی موقعیت مواصلاتی قم را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است و از این نظر دارای جایگاه ویژه ای است. ظرفیت بالای صنایع، معادن در کنار نیروی انسانی کارآمد و جوانان آماده کار از بسترهای دیگر این استان است.
رییس جمهور گفت: باید توجه خاصی توسط دولت در باره قم انجام بگیرد، مسائل قم به صورت خاص با همراهی مدیران و علمای حوزه علمیه قم در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: قم شهر جهاد و اجتهاد، بصیرت و بصیرت آفرینی است، امروز(9 دی ماه) روز بصیرت و میثاق با ولایت است و قم حقیقتا نماد بصیرت است و حوزه علمیه قم، طلاب و جوانان قم نشان دادند که در طول تاریخ انقلاب و قبل از آن همواره در مبارزه با ستم و ظلم و حمایت از انقلاب شکوهمند اسلامی پیشتاز بودند.
رییسی بیان کرد: امیدواریم در این سفر به برکت حضرت معصومه(س) و اخلاص مردم قم، مشکلات و مباحث شهر مقدس قم که به‌عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و نشر معارف دینی مورد توجه همگان است برطرف شود.
وی تصریح کرد: در قم مشکل‌هایی وجود دارد که مردم را رنج می دهد و باید این مشکلات را برطرف کرد، قبل از سفر امروز تیمی از طرف ریاست جمهوری به همراه مسوولان استانی مشکلات و معضلات استان را احصا کرده‌اند.

عصر قم

حوزه علمیه قم برای برون رفت از مشکلات راهکار ارائه دهد
رییس جمهور گفت: مسائلی که امروز پیش روی ما قرار دارد به‌صورت مساله‌محوری توسط طلاب حوزه علمیه بحث شود و راهکارهای برون رفت از مشکلات نیز مبتنی بر مبانی پیشنهاد و ارائه شود.
وی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه افزود: صدها مرکز پژوهشی در سطح حوزه علمیه قم و کشور با حضور پژوهشگران و فرهیختگان بسیاری وجود دارد.
همچنین با اشاره به جایگاه حوزه علمیه قم به عنوان بزرگترین حوزه در جهان اسلام، بیان کرد: حوزه علمیه قم همواره در تمام عرصه‌ها پیشتاز بوده و در سطح منطقه و جهان اسلام امیدآفرینی کرده است.
رییس جمهور ویژگی حوزه و علمای اسلامی را خودساختگی و هدایت مردم دانست و ادامه داد: علما و فقهای بسیاری در حوزه علمیه قم در طول تاریخ منشا تحول بوده‌اند و علما در تلاش بودند تا در جامعه فقه اجرا شود، ما معتقدیم فقه می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای جامعه امروز بشری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره باشد.
رییسی گفت: ادعای اینکه فقه می‌تواند پاسخگوی تمام نیازهای جامعه بشری باشد یک مساله کاملا علمی و منطقی است و قابلیت اجرایی دارد، وجود کاستی‌ها در جامعه کنونی ارتباطی با فقه ندارد و باید این مشکلات را در خودمان جستجو کنیم.
وی تصریح کرد: اگر درباره اقتصاد مقاومتی به منویات مقام معظم رهبری از سال‌های قبل عمل می‌شد امروز مشکلات کنونی اقتصادی وجود نداشت، عمل نکردن به این مبانی برای ما مشکل آفرین بوده است.
رییس جمهور ابراز داشت: ما برای استفاده از تجربه و حرف‌های نو دیگران هیچ محدودیتی نداریم اما برای نسخه نویسی بیگانگان برای کشور با احتیاط برخورد می کنیم و معنای احتیاط این است که کارشناسان بومی باید نسخه‌های خارجی به‌صورت دقیق بررسی کنند و راهکارهای برون رفت از مشکلات را مشخص کنند.
رییسی یادآور شد: اگر با بصیرت و اتکا به خداوند متعال و اعتماد به نفس و تکیه به توان داخلی حرکت کنیم با وجود تمام موانع و تحریم ها، متوقف نخواهیم شد.
رییس جمهور با تاکید بر ضرورت جبران عقب ماندگی‌ها گفت: هیچ کس حق ندارد در جامعه القای یاس کند و باید با امید حرکت کنیم.
وی ابراز داشت: به‌عنوان کسی که در بخش‌های مختلف کشور کار کرده‌ام می‌توانم ادعا کنم که هر چه که پیش می‌رویم امیدها برای بازشدن گره‌ها بیشتر می‌شود و می‌توانیم با تعامل و همکاری تمام مشکلات را برطرف کنیم.
رییس جمهور با بیان اینکه مراکز پژوهشی می‌توانند اتاق‌های فکر دولت باشند تصریح کرد: تحول در کشور باید علم پایه باشد، تحولی که علم پایه باشد از دام سلیقگی و شخصی رها می شود و می تواند مسائل کشور را حل نماید.
رییسی گفت: برنامه توسعه هفتم کشور با استفاده از برنامه‌های توسعه قبلی در حال تدوین است و در این زمینه حوزه علمیه می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.
وی مشکلات و آسیب.های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در مبحث آسیب‌های اجتماعی و سایر آسیب‌ها مانند مشکلات نظام بانکی و اقتصادی باید به دنبال علل و عوامل آن برویم.
رییسی با بیان اینکه حوزه علمیه در هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری می‌تواند نقس مهمی در اهداف نظام داشته باشد بیان داشت: جامعه المصطفی العالمیه به عنوان یکی از نهادهای حوزوی از مجموعه‌هایی بسیار اثرگذاری است که خوش درخشیده و در تربیت نیروی انسانی عالم و مهذب اثرگذار بوده است.
وی توسعه متوازن و عدالت را سرلوحه دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: مردم باید مزه شیرین عدالت را بچشند و عدالت اجرایی در تمام ابعاد زندگی مردم جلوه داشته باشد.
رییسی با انتقاد از توسعه نامتوازن و ناعادلانه امکانات در کشور خاطرنشان کرد: تقسیم عادلانه امکانات، بودجه و اعتبارات در راستای اجرای عدالت اجرایی و توسعه ملی و عدالت اجتماعی عملیاتی شود.
وی در پایان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص حوزه‌های علمیه و تاکید بر ضرورت حرکت جهادی برای قرارگیری در ریل پیشرفت و فرصت سازی از ظرفیت‌های موجود به ویژه تحریم های خارجی گفت: ارتباط دولت با حوزه علمیه بسیار ضروری است و دولت این ارتباط را برای پشتوانه فکری، اندیشه ای و کارهای پژوهشی خود لازم می داند.

عصر قم

گفتگو با مردم مناطق کم برخوردار
رییسی در ادامه برنامه‌های سفر خود در استان قم در جمع منطقه کم برخوردار شهرقائم و اسماعیل آباد حضور پیدا کرد.
رییس جمهور با حضور در مسجد امام علی‌بن‌ابیطالب(ع) منطقه شهر قائم قم در جریان دغدغه ها و مطالبات مردم قرار گرفت.
در این نشست صمیمانه، اقشار مختلف مردم مسائل و مشکلات خود را به سمع و نظر آیت‌الله رییسی رساندند.
همچنین اقشار مختلف مردم، با تجمع و حضور در مقابل ساختمان استانداری قم، نامه‌های خود را به خودروهای مخصوص جمع‌آوری نامه به سید ابراهیم تحویل دادند.
نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی استان از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به قم بود.
رییسی با حضور در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم مزار شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را زیارت کرد.
رییس جمهور گفت: خانواده شهدا همه محترم هستند اما خانواده شهدای مدافع حرم به خاطر شهادت مظلومانه فرزندانشان یک وضع و جایگاه ویژه ای دارند.
رییسی همچنین با حضور در منزل شهید مدافع حرم سید مهدی حسینی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از برنامه‌هایی که هیچوقت در سفر به مشهد مقدس تعطیل نمی کرد، دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم و خانواده‌های فاطمیون بود.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی بر تجلیل و تکریم از مقام شهدا تاکید بسیاری داشت و شهدای مدافع حرم را شهدای ویژه ای می دانست که دارای دو ویژگی خاص شهادت و مظلومیت می باشند.

عصر قم

مصوبات استانی با جدیت اجرا شود
رئیس جمهور در آخرین برنامه نخستین روز سفر خود به قم در جلسه شورای اداری این استان در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) گفت: هر تصمیمی که در سفرهای استانی گرفته می‌شود باید با جدیت اجرا شود، اجرا نشدن مصوبات سبب بی اعتمادی عمومی و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی می‌شود.
رئیسی صرف پیگیری‌های اداری برای به نتیجه رسیدن مصوبات با توجه به شرایط اداری کشور کافی نیست و هر تصمیمی که در سفرهای استانی گرفته می شود باید با جدیت اجرا شود، اجرا نشدن مصوبات سبب بی‌اعتمادی عمومی و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی می شود.
وی در جلسه شورای اداری استان قم، افزود: پیش از آغاز سفرهای استانی دولت، کارگروه هایی برای بررسی مشکلات استانهای مختلف تشکیل و مهمترین نیازهای هر منطقه احصا و برای حل آنها برنامه ریزی صورت می گیرد.
رییس جمهور ادامه داد: آثار مصوبات و اقدامات دولت باید در زندگی مردم آشکار شود و آحاد مردم تفاوت ها و بهبود شرایط را احساس کنند و در صورت عدم انجام مصوبات یا کندی تصمیمات، عوامل اجرا نشدن تصمیمات بصورت شفاف با آنها در میان گذاشته شود.
وی روحیه و کار جهادی را لازمه به ثمر نشستن تصمیمات دولت دانست و اضافه کرد: مدیران استانی آگاه باشند که مصوبات استانی باید در میدان عمل برون داد عینی داشته باشد و مردم تغییرات و تفاوت ها را احساس کنند.
رییس جمهور اظهار داشت: مصوبات و تصمیمات استانی دولت مباحث آرمانی و دست نیافتنی نیست بلکه این مصوبات با اقدامات و پیگیری های مدیران قابلیت اجرا دارد.
رییسی تصریح کرد: استان قم با 6 هزار شهید و 12 هزار جانباز جایگاه ویژه‌ای در سطح جهان دارد و خدمت به این شهر، خدمت به انقلاب و نظام است.
وی با تاکید بر بهبود شرایط توسعه ای و حل مشکلات و معضلات استان قم، عنوان کرد: درخصوص استان قم باید عملکرد و گزارش کار ویژه ای توسط دولتمردان انجام و ارائه شود.
رییسی ادامه داد: برای حفظ انقلاب اسلامی باید از مجموعه استان قم صیانت شود و مدیران در این خصوص وظیفه دارند چرا که بسیاری می خواهند قم را در عرصه های فکری و معرفتی دچار آسیب و خسران کنند.
وی اظهار داشت: دولت نسبت به مسائل فرهنگی قم حساسیت دارد و از استاندار قم درخواست می شود کارگروه هایی با حضور مدیران استانی و سایر مسوولان ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی تشکیل داده و معضلات موجود در آن مدیریت شود.
رییس جمهور ابراز کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی در قم قابل قبول نیست و برای حل معضلات و کاهش های این شهر باید نگاه و عملکرد ویژه ای توسط مسوولان در پیش گرفته شود.

عصر قم

وی یکی از نتایج رونق گردشگری را بهبود وضعیت اقتصادی قم دانست و خاطرنشان کرد: قم قطب گردشگری مذهبی و زیارتی کشور بوده و از طرفی محور مواصلاتی 17 استان کشور است و باید مشکلات گردشگری زیارتی این استان در قالب کارگروه زیارت بصورت کامل برطرف شود.
رییسی تاکید کرد: کارگروهی ویژه برای رفع مشکل صنایع و واحدهای راکد استان قم با مسوولیت وزیر صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی تشکیل خواهد شد.
وی با تاکید بر اتمام و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام استان قم، یادآور شد: فرودگاه قم باید هر چه زودتر به سامان و نتیجه قطعی برسد.
رییس جمهور یادآور شد: موسسات قم یکهزار از اراضی استان را حبس کرده اند، تمام این موسسات و دستگاه‌ها باید در یک مدت کوتاهی تمام این اراضی را برای احداث خانه برای اقشار مستضعف آزاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما بر اجرای قانون در آزادسازی اراضی یکهزار هکتاری موسسات و دستگاه های اجرایی اصرار داریم و از کنار آن به سادگی عبور نمی کنیم.
رییس جمهور ابراز داشت: لازم است تا برای حل مشکل دریاچه نمک کارگروهی توسط دستگاه های ذیربط برای کنترل ریزگردها تشکیل شود.
وی همچنین رفع نقاط حادثه خیز محورهای مواصلاتی، تامین کاغذ مورد نیاز چاپ و نشر دفع اصولی پسماندهای صنعتی را نیز از مباحث و مسائل مهم استان قم ارزیابی کرد.
وی خاطرنشان کرد: در سطح کشور برای 50 سال آینده پروژه نیمه تمام وجود دارد و در این شرایط برای بهره برداری از این طرح ها باید به دنبال اولویت بندی طرح های نیمه کاره و برون سپاری آنها به بخش های خصوصی باشیم.
رییسی با اشاره به پیشنهاد برخی مسوولان استان برای تبدیل شدن منطقه پردیسان به یک شهر جدید در ضلع جنوبی شهر قم گفت: مسائل شهرک پردیسان و رفع مشکلات شهروندان آن باید در قالب یک کارگروه در زمان کوتاهی برطرف شود.
وی با اشاره به حجم بالای بافت‌های فرسوده و تاریخی عنوان کرد: بافت های فرسوده و بافت های تاریخی باید از همدیگر تفکیک شود و امکان ساماندهی بافت های فرسوده برای مردم فراهم شود.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مطلوب مدیریت کرونا، تصریح کرد: با حرکت های جهادی و حضور مردم در صحنه در کنار اقدامات حکیمانه مقام معظم رهبری، این بیماری به شکل مطلوبی در سطح کشور مدیریت شد.
رییسی یادآور شد: استانداران بر مسئولان و مدیرانی انتخابی خود، نظارت جدی و مستمر داشته باشند./

عصر قم

عصر قم

عصر قم

برچسب‌ها سید ابراهیم رییسی قم سفر استانی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری قم میزبان سیزدهمین سفر استانی رییس‌جمهور

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/344239/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غیبت قهرمان جهان و رامین طاهری در اهواز

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

خیز آنچلوتی برای تاریخ‌سازی در باشگاه رئال

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد

آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم

یادنامه‌ای از تشییع با شکوه پیکر آیت الله مهمان‌نواز

مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود

پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است

آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود

آیت الله خاتمی: در مساله عفاف و حجاب دوقطبی ساخته نشود

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

اگر بعد از خوردن بستنی سرفه می‌کنید ممکن است به این بیماری دچار باشید

علت خستگی صبحگاهی و گرفتگی عضلات در بدن

مهم ترین دلایل خواب آلودگی در فصل بهار

بایدها و نبایدهای حجامت برای بانوان

تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری

چه عواملی باعث بیرون زدگی دیسک کمر می شود؟

سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود

شناسایی 3 نوع سرطان با یک قطره خون

لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

بارش پراکنده باران در ارتفاعات قم

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه

رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد

دستگیری 4 نفر سر جلسه کنکور

داستان عجیب گم شدن حلقه ازدواج

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین 1403 با واردات

به کار گیری منشی های خانم در ادارات کرمانشاه ممنوع شد

خبر خوش رئیس سازمان سنجش برای بازماندگان از کنکور به خاطر سیل

ماجرای قمه‌کشی در ارومیه

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

تاثیر اختلال در دستگاه گوارش روی ریزش مو