عصر قم

آخرين مطالب

سرمایه گذاران بخش گردشگری قم و مطالباتی که باید دنبال شود اقتصادی

سرمایه گذاران بخش گردشگری قم و مطالباتی که باید دنبال شود
  بزرگنمايي:

عصر قم -

عصر قم


ایسنا/قم سرمایه‌گذاران بخش گردشگری قم در نشستی با اصحاب رسانه مشکلات و موانعی که بر سر راه شان قرار دارد را بازگو کردند.
امروز جمعی از فعالان بخش گردشگری قم به بیان نظرات و مشکلات خود با اصحاب رسانه پرداختند. 
در ابتدای این نشست رضا کاظمیان، مدیر و سرمایه‌گذار مجتمع آرین واقع در بوستان علوی، در نشست خبری مشکلات و موانع سرمایه‌گذاران بخش گردشگری قم، عنوان کرد: در ابتدای ایجاد این مجتمع استقبال خوبی صورت گرفت؛ اما در دو سال اخیر رفتارهای متولیان این امر تغییر زیادی کرده است.
وی ادامه داد: نگاه شهرداری به سرمایه‌گذاران نگاه خوبی نیست و توجه به رفتاری که با سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد دیگر کسی وارد این حوزه نمی‌شود.
وی اظهار کرد: در حالی‌که سایر کشورها مانند ترکیه، امارات و... به دنبال جذب سرمایه‌گذاران هستند و از آن‌ها استقبال می‌کنند در اینجا فقط با وعده‌های بی‌ثمر مواجه می‌شویم.
وی افزود: زمانی که در مجتمع آرین شروع به فعالیت کردیم هیچ یک از امکانات زیربنایی وجود نداشت و با هزینه شخصی همه امکانات را به بهترین شکل فراهم کردیم.
این سرمایه گذار بیان کرد: 14 سال قبل، در یک سرمایه‌گذاری مشترک با شهرداری که در آن شهرداری به عنوان صاحب عرصه و سرمایه‌گذار به عنوان صاحب عیان بود شروع به فعالیت کردیم؛ اما بعد از اتمام قرارداد 14 ساله، شهرداری به تعهدش مبنی بر خرید عیان عمل نمی‌کند.
وی ادامه داد: باوجود همه موانع و چالش حاضر به تمدید قرارداد هستیم؛ زیرا اکنون زمینی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم به ثمر نشسته است اما برای تمدید قرارداد نیز شهرداری موانعی را بر سر راه قرار می‌دهد و انتظار انعقاد قرارداد ترکمانچای را دارند.
کاظمیان اظهار کرد: ارزش واقعی ملک‌ها بیش از 200 میلیارد است و قیمت‌گذاری انجام شده فقط هزینه فعالیت‌های انجام شده در آن است که با توجه به فشارها و سختی‌هایی که وجود دارد در صورت تمایل شهرداری به خرید، سرمایه‌گذاران حاضر به تخفیفات بالا به شهرداری شده‌اند تا از این زیر فشارها آزاد شوند.
وی افزود: 35 کارگری که همگی آن‌ها بیمه بودند در مجموعه آرین مشغول به فعالیت بودند که در حال حاضر به خاطر بلاتکلیفی مجموعه دو سال است که بیکار شده‌اند.
بشارتی، سرمایه‌گذار مجتمع چهارسو، نیز در این نشست بابیان اینکه حضور سرمایه‌گذار باعث رونق در هر منطقه‌ای می‌شود، عنوان کرد: در ابتدای فعالیت مجموعه‌ها، این مناطق ارزشی نداشتند؛ اما به‌واسطه حضور سرمایه‌گذاران این مناطق رشد پیدا کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه عدم تعیین وضعیت این مجموعه‌ها باعث بیکار شدن بیش از 150 تن شده است، اظهار کرد: به دلیل اینکه این مجموعه‌ها در فضای سبز و بوستان‌ها واقع شدند شهرداری نمی‌تواند زمین آن‌ها را بفروشد و مجبور به ایجاد همکاری مشترک با سرمایه‌گذاران است.
وی با تأکید بر اینکه مشکلات بیان شده مربوط به همه سرمایه‌گذاران این حوزه است، بیان کرد: در شرایطی که این مجتمع‌ها به سوددهی رسیده‌اند به خاطر مشکلات و موانع طاقت‌فرسایی که به وجود آمده است سرمایه‌گذاران حاضر به رها کردن و واگذاری آن شده‌اند.
این سرمایه‌گذار با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران به صورت کامل به تعهداتشان عمل کردند، ادامه داد: در شرایطی که دولت علاقه‌مند به جذب سرمایه‌گذار است و دائم در این زمینه تبلیغات گسترده می‌کنند؛ اما در عمل از طرف مجموعه‌های ذی‌ربط نه‌تنها حمایتی صورت نمی‌گیرد بلکه سنگ‌اندازی نیز می‌شود.
خزائی، مدیر و سرمایه‌گذار مجتمع پرشین واقع در بوستان غدیر، عنوان کرد: در سال 1386 در شرایطی که بوستان غدیر امکانات زیربنایی و جاده‌ای نداشت شروع به فعالیت کردیم.
وی ادامه داد: در ابتدای فعالیت به مدت چهار سال منابع طبیعی به خاطر اینکه این مجموعه خارج از تعهدات و برنامه‌های از پیش ارائه شده شهرداری بود، مانع فعالیت شد.
وی با اشاره به اینکه در سال 90 مجدد فعالیت آماده‌سازی آغاز شد و در سال 91 مجموعه به بهره‌برداری رسید، گفت: نیرو انتظامی به مدت سه سال پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها، اعیاد و مناسبت‌ها بوستان غدیر را می‌بست و به دلیل اینکه مجموعه در بوستان واقع شده بود امکان فعالیت در این روزها را نداشتیم این در حالی است که اواخر هفته اوج فعالیت‌ و سودهی مجموعه‌های تفریحی است و شهردار هم هیچ‌گونه حمایت و رایزنی در این زمینه انجام نداد.
خزائی افزود: بعد از آغاز فعالیت مجموعه در بازدید شهرداری و شورای شهر از مجموعه اعلام کردند که تصمیم گرفته شده که مبلغ قرارداد اجاره افزایش یابد.
وی بابیان اینکه امکانات زیر بنایی در بوستان‌ها مانند آب، برق، تلفن و... به عهده شهرداری است که به آن عمل نکرد، ادامه داد: به دلیل عدم عمل به تعهدات شهرداری امکان فسخ قرارداد را داشتیم که در سال 1396 در کمیسیون ماده 38 به توافق رسیدیم اما بعد از مدتی به بهانه اینکه این توافق مصوبه شورا را ندارد آن را باطل کردند و در سال 1397 توافق جدید امضا شد.
وی با تأکید بر اینکه پیست رالی بوستان غدیر را می‌توان تنها پیست استاندارد کشور معرفی کرد، اظهار کرد: مسابقات متعدد کشوری برگزار کردیم و شرکت‌کنندگانی که در مسابقات بین‌المللی هم حضور پیدا کرده بودند، کیفیت پیست را در سطح بین‌المللی معرفی کردند اما از طرف سازمان ورزش و جوانان هم حمایتی صورت نگرفت.
این سرمایه‌گذار ادامه داد: طرحی مبنی بر استفاده دانش آموزان از پیست با یک‌پنجم قیمت اصلی را به آموزش‌وپرورش پیشنهاد کردیم که با آن مخالفت کردند.
مهندس دانش پور مدیر و سرمایه‌گذار مجتمع آرتا در بوستان هاشمی عنوان کرد: همه دارائی خود را در این زمینه مصرف کردم اما با توجه به سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته آن را از دست داده‌ام.
وی با اشاره به اینکه این موضوع به مجموعه استانداری مرتبط نبود اما در این زمینه کمک‌های زیاد کردند، ادامه داد: در حالی که استانداری، سپاه پاسداران، بیت رهبری و دفاتر مراجع هم برای همکاری و تسریع امور به شهرداری توصیه کردند اما باز هم توجهی کاری صورت نگرفت.
وی بابیان اینکه ما زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هستیم اما آن‌ها هم همکاری‌های لازم را نمی‌کنند، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به صورت ناهماهنگ اقدام به افتتاح کردن این مجموعه کرد که همین امر سبب ناراحتی و سنگ‌اندازی دیگر بخش‌ها شد.
دانش پور با اشاره به اینکه با افتتاح پل روبه روی مجموعه، به مدت دو سال راه ورودی بسته شده بود، افزود: باوجود مشکلات فراوانی که داریم امکان ملاقات با شهردار را نداریم و ایشان را در راهروهای شهرداری ملاقات می‌کنیم.
وی ادامه داد: در هیئت کارشناسی سه نفره، پروژه قیمت‌گذاری شد اما بعد از مدتی شهرداری به بهانه بالا بودن قیمت از خرید آن سر باز زد و بعد از اینکه کارشناسان قیمت را کاهش دادند باز هم حاضر به خرید نشدند.
وی بیان کرد: امور مربوط به این مجموعه‌ها باید به بخش حقوقی شهرداری واگذار شود اما در حال حاضر این مسئولیت به عهده فضای سبز شهرداری است که در این زمینه تخصص ندارد.
این سرمایه‌گذار اظهار کرد: حاضر هستیم همانند پروژه‌های عمرانی به شهرداری درصد بدهیم.
وی افزود: زمان اجرای پروژه متوجه شدیم که محل احداث در حریم فاضلاب شهری است که با نامه‌نگاری‌های انجام شده ساختمان را عقب‌تر احداث کردیم و اکنون به این تغییر مکان ایراد گرفته‌اند درحالی که اگر در محل قبلی احداث می‌کردیم شهرداری مجبور به پرداخت خسارت می‌شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/343102/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود

ثبت ویدیویی از حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

رئیس سازمان سنجش: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غایب باشند‌

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک 5ساله رفت

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

مرور مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 قم

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی

احتمال وقوع سیل در این سه استان

برگزاری دوره آموزشی زیورآلات دستی در قم

وضعیت جوی قم در 24 ساعت آینده

جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

شعر خوانی دختر شیرین زبان

صفحه نخست روزنامه‌های قم پنجشنبه 30 فروردین ماه 1403

راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم /برخی گاراژدارها از زباله گردها سوءاستفاده می‌کنند

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 30 فروردین

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان

خدمات "فصد و حجامت" بیمه شد

رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

تصادف 3 خودرو در محور نقده _مهاباد؛ 11 نفر مصدوم شدند

محیط زیست: سیل زدگان مراقب تمساح باشند

بی خانمانی هزاران نفر از ساکنان کنیا در اثر جاری شدن سیل