عصر قم

آخرين مطالب

17هزارمیلیاردریال سرمایه‌گذاری صنعتی درقم تاتلاش برای رفع موانع تولید اقتصادی

17هزارمیلیاردریال سرمایه‌گذاری صنعتی درقم تاتلاش برای رفع موانع تولید
  بزرگنمايي:

عصرقم- لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام قم، فرسوده بودن سه هزار تاکسی قم، صدور نسخه الکترونیکی توسط 98 درصد پزشکان تامین اجتماعی ، انتشار کتابچه دیجیتال دانستنی‌های پژوهش درقم ، ساماندهی سرویس مدارس ، کسب رتبه دوم قم در تامین زمین طرح ملی مسکن ، احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی مراتع کاسوا از توابع قم، فعالیت سایت پسماند صنعتی و اهدای  28 پاره‌جزء قرآن خطی به کتابخانه فاطمی از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.

انجام 17هزار و 475 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری دربخش صنعت 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته تا پایان آبان‌ماه سال‌جاری بیش از 17هزار و 475 میلیارد ریال سرمایه گذاری در راستای توسعه صنعتی، معدنی و افزایش فعالیت‌های تجاری استان، انجام شده‌است.

محمود سیجانی  بیان کرد: میزان تعهد سرمایه‌گذاری در بخش‌های یاد شده طی سال‌جاری 16هزار و 500 میلیارد ریال بود که با تلاش‌صورت گرفته و مشارکت فعال بخش‌خصوصی این میزان به صورت 100 درصد محقق شده و از برنامه جلوتر هستیم.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان برای سرعت بخشیدن به پیشرفت‌های اقتصادی استان افزود: توسعه فعالیت‌های تولیدی، امکان بسیار خوبی برای افزایش اشتغال در قم را فراهم می‌کند و به همین دلیل مسئولان استان نگاه ویژه‌ای به این بخش دارند.

وی ادامه داد: در همین رابطه استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های صنعتی و معدنی قم با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی طی سال‌های اخیر موجب افزایش حجم تولید و صادرات محصولات و نیز گسترش فرصت‌های شغلی در این استان شده‌است.

سیجانی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال‌جاری 6‌هزار و 300 فرصت شغلی جدید در حوزه فعالیت‌های صنعتی و معدنی استان فراهم خواهد شد که از این میزان چهار هزار و 697 مورد آن تاکنون ایجاد شده‌ که نشان دهنده تحقق 75 درصدی برنامه مورد نظر در این بخش است.

استفاده از از ظرفیت‌های قانونی برای رفع موانع تولید 

استاندار قم با تاکید بر پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی استان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و مقام های ملی، گفت: اهتمام دولت سیزدهم نسبت به واگذاری اختیارات به استانداران و مدیران استانی می‌تواند زمینه رفع سریعتر موانع تولید را فراهم کند.

سیدمحمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان طی سخنانی با اشاره به مشکلات بخش خصوصی، بیان کرد: باید مباحث دارای اهمیت بیشتر احصاء و تدوین شده و در سفر رییس جمهوری به قم مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نسبت به واگذاری اختیارات به استانداران و مدیران استانی توجه ویژه‌ای دارد، افزود: امیدواریم بتوانیم گره‌ها و موانع توسعه اقتصادی استان را با تعامل بین مسئولان و بخش خصوصی از میان برداریم.

شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراحل پایانی ساخت نمایشگاه بین الملی قم، بیان داشت: در زمینه مسیر دسترسی این نمایشگاه نیز باید از طریق راهکارهای قانونی اقدام شود.

وی همچنین اهمیت تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در مواردی که با موانع قانونی مواجه هستیم باید از ظرفیت نمایندگان مجلس بهره گرفته شود.

تولید سالانه 340‌هزار تن محصولات دامی در قم 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه 340‌هزار تن محصولات دامی در این استان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

محمد رضا حاجی رضا  بیان کرد: یکی از راهبردهای مهم سازمان جهاد کشاورزی قم در این دوره، تقویت توان استان در زمینه تولید محصولات غذایی سالم و تامین امنیت غذایی مردم است و در همین رابطه برای افرایش سطح تولید محصولات دامی تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: درحال حاضر نیز قم یکی از استان‌های شاخص کشور در تولید محصولات دامی است به عنوان نمونه هشت درصد تخم مرغ کشور در قم تولید و علاوه بر تامین نیاز استان به سایر نقاط کشور عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: بهره‌برداران بخش تولیدات دامی در قم،‌ افرادی صاحب دانش و باتجربه‌ای هستند و طی سال‌های اخیر توانسته‌اند جایگاه استان را در این زمینه به سطح مطلوبی برسانند، به نحوی که قم اکنون یکی از استان‌های تاثیرگذار در زمینه اجرای طرح‌های مرتبط با تامین امنیت و اقتدار غذایی کشور است.

کسب رتبه دوم توسط قم در تامین زمین طرح ملی مسکن 

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: براساس ارزیابی صورت گرفته وزارت راه و شهرسازی، استان قم با تامین زمین برای 98 درصد از سهم خود در طرح نهضت ملی مسکن، رتبه دوم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده‌است.

حسن صبوری هفته گذشته در این خصوص بیان داشت: در تمام کلانشهرها به دلیل تراکم جمعیت، مهاجرپذیری و فراهم بودن امکانات شهری، تامین زمین مناسب برای ساخت مسکن از چالش های اساسی و پیشرو است.

وی افزود: مرحله اول ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شهرهایی انجام می‌پذیرد که زمین در آن از قبل پیش بینی و تامین شده‌است.

صبوری ادامه داد: در استان قم نیز با الحاق اراضی 560 هکتاری مجاور پردیسان به شهر قم و تامین زمین در شهرهای کهک، دستجرد و سلفچگان سامانه ثبت نام برای استان باز شد.

وی گفت: تعهد استان قم احداث 63 هزار واحد مسکونی در طول دوره چهار ساله است که با اقدام‌های انجام شده برای 98 درصد آن تامین زمین انجام شده‌است.

ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رییس‌جمهور از 28 مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شد و تا 30 آذرماه ادامه دارد.

لزوم تکمیل طرح‌های نیمه تمام قم 

استاندار قم تکمیل طرح‌های نیمه تمام را ضروری دانست و گفت: باید از ظرفیت مدیران ملی برای جذب اعتبارات و رفع موانع پروژه‌های نیمه تمام بهره‌گرفته شود.

 سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم با اشاره به کاهش اعتبارات 1400 نسبت به سال 99 در استان اظهار کرد: از اعتبارات مصوب نیز تنها 55 درصد محقق شده است.

استاندار قم از عدم تخصیص کامل اعتبارات سال 1400 استان قم انتقاد کرد و با تاکید بر پیگیری مدیران از دستگاه های ملی برای تحقق منابع اعتباری گفت: مدیران استان باید در راستای جذب اعتبارات تلاش جدی کنند.

وی پیگیری مدیران استان برای تحقق اعتبارات مصوب مجلس را ضروری دانست و افزود: اجرای طرح های عمرانی مستلزم تخصیص اعتبارات است.

فرسوده بودن سه هزار تاکسی قم 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم گفت: هم اکنون حدود سه هزار تاکسی درون شهری قم کاملا فرسوده شده که این مساله علاوه بر کاهش خدمات‌دهی، بر کیفیت هوا تاثیر سوء گذاشته‌است.

مسعود طبیبی هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران به مناسبت 26 آذرماه روز ملی حمل و نقل، ناوگان تاکسیرانی قم را در دهه 80 جزو نوسازترین ناوگان تاکسیرانی کشور دانست و افزود: چندین سال است نوسازی به‌صورت جدی تعطیل‌ شده و این شهر یکی از فرسوده‌ترین ناوگان تاکسیرانی کشور را دارد.

وی با اشاره به ورود به خدمات حرفه‌ای جابه جایی مسافر، اظهار داشت: به همین منظور تاکسی مارکت برای جابه جایی در بین مراکز عمده خرید، تاکسی زائر برای تردد در بین اماکن تفریحی و توریستی و تاکسی ویژه حمل بیماران غیر اورژانسی باید فعال شود.

اهدای 28 پاره‌جزء قرآن خطی به کتابخانه فاطمی 

28 پاره‌جزء قرآن خطی با قدمتی بیش از 145 سال به کتابخانه فاطمی در قم اهدا شد و در گنجینه قرآن‌های خطی کتابخانه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) قرار گرفت.

تاریخ اتمام کتابت این پاره جزءها روز پنجشنبه 19 شعبان المعظم 1297 هجری قمری و بیش از 145 سال قبل است و هم اکنون در گنجینه قرآن‌های خطی کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت نگهداری می‌شود.

رییس کتابخانه فاطمی در این رابطه گفت: پاره جزءهای اهدایی در حالی به کتابخانه اهدا شدند که علاوه بر اینکه آثار آبدیدگی و خوردگی در برخی از برگ ها دیده می شد، 2 پاره جزء بدون جلد بود و بقیه نیز دارای جلدهای چرمی آسیب دیده و مقوای کوچک‌تر از برگ‌ها بودند.

صدور نسخه الکترونیکی توسط 98 درصد پزشکان تامین اجتماعی 

 مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی قم گفت: 98 درصد پزشکان در مراکز ملکی بیمه تامین اجتماعی این استان، نسخه الکترونیک صادر می‌کنند.

داود علی‌محمدی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که از سال 95 نسخه الکترونیک در سازمان تامین اجتماعی آغاز شد، افزود: در هشت ماه امسال یک‌میلیون و 300 هزار بار مراجعه به مراکز ملکی تامین اجتماعی قم صورت گرفته که در 99.9 درصد از این مراجعه‌ها، نسخ الکترونیک صادر شده است.

وی با تاکید بر این‌که از اول دی‌ماه نسخ به‌صورت صد درصد الکترونیکی صادر خواهد شد،‌ اضافه کرد: در حال حاضر در مطب‌های طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی، بیش از 97 درصد و در آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها نیز صد درصد نسخ الکترونیکی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در سه ماه گذشته جهش بسیار خوبی انجام شد و بیش از 60 درصد نسخ مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی نیز به‌صورت الکترونیکی صادر شده است.

انتشار کتابچه دیجیتال دانستنی‌های پژوهش درقم 

کتابچه دیجیتال دانستنی‌های پژوهش دیجیتال در 69 صفحه و به همت معاونت پژوهش جامعه الزهرا (س) حوزه علمیه خواهران قم تهیه و در هفته پژوهش ارائه شد.

کتابچه دیجیتال دانستنی‌های پژوهش در 6 بخش با هدف آشنایی طلبه‌ها، استادان و پژوهشگران با مفاهیم، اصول و ابزارهای پژوهش گردآوری و تنظیم شده‌است.

مروری بر اصول عمومی و پایه نگارش، پیش نیازها و مهارت‌های مقاله نویسی و پایان‌نامه نویسی، آشنایی با پایگاه های اطلاعاتی، آشنایی با نرم افزارهای پژوهشی، آشنایی با نشریه‌های علمی و کتاب‌شناسی روش تحقیق از بخش‌هاب این کتابچه دیجیتال است.

ساماندهی سرویس مدارس در قم 

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: کارگروه ویژه ساماندهی سرویس مدارس در این استان تشکیل شده‌است.

 حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی هفته گذشته  با بیان ضرورت حفظ ایمنی تردد دانش آموزان و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی گفت: دستگاه قضایی با همکاری آموزش و پرورش و سایر دستگاه های ذیربط کارگروه ویژه استانی را تشکیل داده و در این خصوص شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها احصاء و ابلاغ شده‌است.

وی با بیان اینکه یکی از مصوبات این کارگروه استعلام آخرین وضعیت رانندگان سرویس‌های مدارس از مراجع ذیصلاح ناجا است افزود: به استناد مواد 10 تا 12 آیین نامه و دستورالعمل سرویس‌های مدارس، رانندگانی که مرتکب بیش از دو تصادف شده و مقصر شناخته شوند و یا بیش از سه بار مرتکب تخلف سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، عبور از چراغ قرمز، عبور از محل ممنوعه و تصادفت منجر به فوت با تقصیر باشند، نمی‌توانند در ناوگان سرویس‌های دانش آموزی حضور داشته باشند.

احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی مراتع کاسوا از توابع قم 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جعفرآباد قم از احیا و توسعه گیاهان دارویی درسطح 300 هکتار از مراتع و ذخیره‌گاه‌های منطقه کاسوا خبر داد و گفت: این عملیات با مشارکت مردم، بسیجیان و بهره‌برداران انجام شده‌است.  

علی بهلولی در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای پویش مردمی بذرکاری همزمان با سراسر کشور در استان اظهار داشت: در قالب این پویش قرار است از ظرفیت‌های مردمی برای اهداف مختلف در حوزه منابع طبیعی به ویژه حفظ و احیای مراتع و ذخیره گاه های استان استفاده شود.

روستای زیبا و خوش آب و هوای کاسوا از توابع بخش خلجستان در 80 کیلومتری شهر قم قرار دارد.

فعال شدن سایت پسماند صنعتی قم 

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: عملیات احداث و راه اندازی سایت تخصصی پسماند ویژه و صنعتی این استان درفاز نخست تقریبا به اتمام رسیده و به زودی آماده پذیرش می‌شود.

 سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: سایت پسماند صنعتی قم همزمان با روز جهانی زمین پاک در روز دوم اردیبهشت ماه سال جاری در زمینی به مساحت بیش از 5 هکتار فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه برخورداری از سایت‌های استاندارد پسماندهای ویژه و صنعتی و پزشکی در مدیریت و پیشگیری از آلودگی های خطرناک زیست محیطی بسیار مهم و مؤثر است، خاطرنشان کرد: قم به زودی جزو معدود استان‌های بهره مند از سایت تخصصی پسماند صنعتی خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه ها و اقدامات انجام گرفته درفاز نخست این پروژه، تصریح کرد: با وجود برخی محدودیت‌ها و موانع تاکنون اقدامات لازم جهت پذیرش پسماند از جمله دیوارکشی و احداث سلول‌های لندفیل و محل دپوی روباز و سرپوشیده پسماندها انجام شده‌است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/342261/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نظریه ولایت فقیه آیت‌الله لاری تفاوتی با نظر امام (ره) ندارد

انتشار «لی‌لا» نوشته مریلین رابینسون

افتتاح رسمی خیابان 2300 میلیارد تومانی قم همزمان با سفر رئیس‌جمهور

توضیح پلیس درباره فیلم سارقان زورگیر در بیرجند

خزعلی: ساختار معاونت امور زنان و خانواده در دولت قبل تضعیف شد

انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران

درمان خانگی گل مژه از نگاه طب سنتی

نحوه آنژیوگرافی مغز

ببینید | گلایه آیت الله هاشمی از بی ارزش شدن پولی ملی/ افغانی‌ها و عراقی‌ها ما را مسخره می کنند

آیت‌الله اعرافی: همه دستگاه‌ها پیوست مسجدی داشته باشند

وزیر ارشاد: مردم کتاب را رها نکردند

بنای ما بر حمایت جدی است

پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت

جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور برای داوطلبان سیل‌زده

ماجرای فردی که در حالت مستی، دوستش را کُشت

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

مصرف روزی نیم قاشق از این روغن معجزه می‌کند

چطور با هندوانه به جنگ سنگ کلیه برویم؟/ یک روش ساده و نتیجه‌بخش

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

آغاز ساخت یک شهرک مسکونی 555 هکتاری در اطراف قم

آتش‌سوزی عظیم در یک کارخانه جایگاه شارژ در شمال ایتالیا

بارش تگرگ در اردبیل

فرد متهم به قتل «زهره فکور صبور» بازداشت شد

قتل یک مدیر شهرداری تهران با همدستی همسر وی!

کارشناس تلویزیون: زنان خانه دار را فرستادند دنبال درس و مشق تا جمعیت را کاهش دهند!

«هفت وزیر» رئیس‌جمهور را در سفر به قم همراهی می‌کنند

آغاز عملیات اجرایی ساخت نخستین شهرک مسکونی در استان قم

جمع‌آوری واکسن معروف از بازار/ عارضه لخته خون ثابت شد

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

شهر قم سالانه میزبان 22 میلیون زائر داخلی و خارجی است

تسریع در روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان حین خدمت

سرقت 3 میلیاردی توسط زوج سارق

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

هر روز قهوه بخوریم یا نه؟

انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی از مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود

گریه ای افتاد در من بی امان

جاده چالوس فردا یک طرفه می‌شود

توقف پذیرش عمره‌گزاران؛ عربستان از فردا زائران خارجی حج را پذیرش می‌کند

معلم کوهرنگی برای نجات جان دانش‌آموزان به دل سیلاب زد

جزئیات ربوده شدن کودک 18 ماهه تالشی

قطع نخاع نوزاد 5 ماهه گلستانی بر اثر شکستن قلنج!

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

راهکار باهوش شدن و جلوگیری از آلزایمر

پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی به نکوداشت آیت‌الله ﻻری(ره) ‌

ویژگی بارز «آیت‌الله لاری» جلوگیری از رواج منکرات در جامعه بود

انتقاد تند آیت‌الله جوادی آملی درباره مشکلات اقتصادی کشور: اقتصاد مثل راهپیمایی نیست که سفارش شود و با سفارش حل شود

عالمان ذخایر بزرگی برای مردم هستند/بزرگداشت آیت‌الله فقیه