عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

تولید580 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس تاصادرات 31هزارتن کالا ازگمرکات قم اقتصادی

تولید580 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس تاصادرات 31هزارتن کالا ازگمرکات قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - تولید580 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس،صادرات 31 هزار تن کالا از گمرکات قم، اختصاص 197میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ درگردش برای کشاورزان و ایجاد نخستین شهرک خصوصی صنایع غذایی کشور از اخبار هفته گذشته قم بود.

22 کوچه در قم‌ به نام شهیدان سرباز ارتش، فعالیت 2 هزار خانواده بهره‌بردار مراتع در قم ، لزوم پیگیری مشکلات صنعتی قم در فضای تعامل ،خانه‌ مسافرهای قم نیازمند دریافت تسهیلات،حجم مخزن سد پانزده خرداد 84 میلیون متر مکعب است، اجرای طرح تولید محصول غذایی سالم ، الحاق پارک قم به شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال ، کاهش 8.5 درصدی نرخ بیکاری درقم و پیگیری موضوع بازارچه‌های محصولات معلولان از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
صادرات 31هزارتن کالا ازگمرکات قم
مدیرکل گمرکات قم گفت: تنها در آبان‌ماه 31 هزار تن کالا به ارزش 35میلیون و 677هزار و 842 دلار از گمرکات این استان به سمت بازارهای هدف صادر شد.
اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ با اشاره به این که در این ماه روزانه بیش‌از یک میلیون دلار کالا از قم به کشورهای جهان صادر شده‌است، بیان کرد: میزان صادرات آبان‌ماه سال‌جاری از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 209 درصد رشد داشته‌است.
وی افزود: همچنین دراین مدت 34میلیون و 534هزار دلار کالا در قالب 290 اظهار نامه و وزن 6هزار و 312 تن از کشورهای مختلف جهان وارد گمرکات استان قم شد که بیشتر آن را تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در استان تشکیل می‌دهد.
وی با بیان این‌که گمرکات قم ظرفیت بالایی برای خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی دارد، ادامه‌ داد: درآمد کل گمرکات استان نیز در این‌ماه به بیش‌از 20 میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال‌قبل 40 درصد رشد را نشان می‌دهد.
تولید580 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان‌ماه، 580 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس،‌ وانت و ون در واحدهای صنعتی این استان تولید و به بازار عرضه شده‌است.
محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: این میزان تولید وسایل نقلیه یاد شده در واحدهای صنعتی قم در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تعهد استان در این بخش 500 دستگاه تا پایان سال‌ بوده‌است و اکنون سطح تولید در این بخش فراتر از برنامه، پیش می‌رود.
وی افزود: وجود واحدهای صنعتی فعال در زمینه قطعه‌سازی، ظرفیت خوبی برای فعالیت صنعت قم در زمینه خودرو سازی ایجاد کرده‌است که با حضور سرمایه‌گذاران و فراهم شدن شرایط لازم، می‌توان آن را به یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی استان تبدیل کرد.
اختصاص 197میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ درگردش برای کشاورزان
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: 197میلیارد تومان تسهیلات در قالب اعتبارات سرمایه‌درگردش برای کشاورزان استان در کشت بهاره و پاییزه سال‌جاری با عاملیت بانک کشاورزی درنظر گرفته شده‌است.
عباس پورمیدانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: تسهیلات تخصیص یافته به بخش‌کشاورزی استان فراتر از موضوع یادشده‌است و اعتبارات قابل توجهی در حوزه‌های مختلف همچون توسعه مکانیزاسیون، گسترش کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش تولید گیاهان دارویی، تجهیز و نوسازی واحدهای مرغداری و دامداری‌ها، ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و افزایش فرصت‌های شغلی در بخش کشاورزی، اختصاص یافته‌ و روند پرداخت آن‌ها با همکاری‌ بانک‌های عامل استان درجریان است.
وی افزود: کشاورزان قمی درشرایط خاص آب‌وهوایی این استان برای تولید محصولات عذایی مورد نیاز مردم سخت تلاش می‌کنند و امیدواریم پرداخت تسهیلات مورد نیاز به ایشان بتواند عامل موثری برای گسترش فعالیت‌ها در این بخش‌مهم اقتصادی و پویایی هرچه بیشتر آن باشد. 
کاهش 8.5 درصدی نرخ بیکاری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: بر اساس آمارگیری صورت گرفته از نیروی کار قم در سه ماهه دوم سال جاری، نرخ بیکاری در این استان 8.5 درصد کاهش داشته‌است.
مصطفی کاویانی هفته گذشته درگفت‌وگویی اظهار داشت: طبق اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در مدت مشابه سال قبل، 11.5 درصد و در سطح کشور نیز 9.5 درصد بوده‌است.
وی افزود: نرخ بیکاری استان نسبت به فصل مشابه سال قبل سه درصد و در کشور نیز یک دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: قم در بین استان‌های کشور رتبه نوزدهم بیکاری را دارد.
الحاق پارک قم به شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال
مدیرکل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات قم از ملحق شدن پارک علم‌وفناوری این استان به شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال موسوم به تاد خبر داد.
جواد غلام پور هفته گذشته در دیدار با برخی فعالان کسب و کار به اشاره به هماهنگی و پیگیری اداره‌کل ارتباطات به منظور پذیرش و عضویت پارک علم و فناوری استان در شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: به منظور حمایت از توسعه شرکت­‌های فناور، تقویت عناصر و عوامل فضای کسب و کار در حوزه اقتصاد دیجیتال و تامین بخشی از نیازهای حمایتی بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکه توسعه اقتصاد دیجیتال از سوی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات راه­‌اندازی شده‌است.
وی تصریح کرد: این شبکه به حمایت از پایان­ نامه‌ها و رساله­‌های دارای ایده فناورانه، حمایت مالی به منظور توسعه شرکت­‌های مستقر در مراکز عضو شبکه و حمایت از برگزاری دوره­‌های آموزش مهارتی در حوزه فن اطلاعات در میان اعضای شبکه در استان­‌های کشور می­‌پردازد.
200 واحد فناور، فعالیت پارک علم و فناوری، هفت مرکز رشد، پنج شتاب‌دهنده، 6 مرکز نوآوری، 95 شرکت دانش بنیان و حضور فعال دانشگاه‌های استان از جمله ظرفیت‌های فناوری قم به شمار می‌آیند.
اجرای طرح تولید محصول غذایی سالم
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طرح تولید محصول غذایی سالم در سطح گلخانه‌ها، باغات و مزارع قم در حال اجراست.
محمد علی سلامی هفته گذشته در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در کنار موضوع راهبردی تامین امنیت غذایی، تولید محصول غذایی سالم‌ نیز همواره در دستور کار کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم بوده و با همکاری کشاورزان استان برای تحقق آن تلاش کرده‌اند.
وی با اشاره به برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم برای ارتقا کیفیت محصولات تولید شده این بخش، افزود: برای موفقیت اجرای طرح تولید محصولات غذایی سالم در قم، انجام فعالیت‌های ترویجی مورد نیاز ازجمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افزایش مهارت کشاورزان استان در این زمینه،‌ دنبال می‌شود.
وی ادامه داد: در همین رابطه کمیته تخصصی غذای سالم نیز در سازمان جهاد کشاورزی قم تشکیل ‌شده‌است که پس از ارزیابی‌ بر مبنای استانداردهای تعیین شده محصولات کشاورزی استان در زمان‌بندی مشخص نشان غذای سالم را دریافت می‌کنند.
سلامی تاکید کرد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی قم در این خصوص توصیه‌های فنی لازم را به بهره‌برداران ارائه می‌کنند تا محصولات کشاورزی تولید شده در قم علاوه بر افزایش کمی دارای کیفیت مورد قبول نیز باشد.
حجم مخزن سد پانزده خرداد 84 میلیون متر مکعب است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: حجم مخزن سد پانزده خرداد به عنوان یکی از سدهای اصلی تامین‌کننده آب مورد نیاز قم در ابتدای هفته‌جاری، بیش از 84 میلیون‌ متر مکعب گزارش شده‌است.
علی اصغری روز هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: تامین پایدار آب مورد نیاز قم از سد 15 خرداد و دیگر سدها به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص استان با تلاش شبانه‌روزی، به سختی و با هزینه بالایی صورت می‌گیرد.
وی ضمن اشاره به لزوم رعایت سرانه مصرف آب در بخش‌های مختلف استان،‌ تاکید کرد: حجم مخزن سد 15 خرداد در مدت مشابه سال گذشته 97.5 میلیون متر مکعب بود که این موضوع نشان‌ می‌دهد مساله صرفه‌جویی باید مورد توجه جدی باشد.
وی ادامه داد: حجم مخزن کوچری دیگر سد مهم تامین کننده آب مورد نیاز استان نیز تا ابتدای هفته جاری، 82.5 میلیون متر مکعب برآورد شد، این درحالی است که این میزان در مدت مشابه سال‌ قبل حدود 145 میلیون متر مکعب بوده‌است.
خانه‌ مسافرهای قم نیازمند دریافت تسهیلات
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به بهسازی و تکمیل تجهیزات واحدهای اقامتی قم، گفت: پرداخت تسهیلات در قالب تبصره 18 و رونق تولید، مهمترین ابزار ایجاد و حفظ اشتغال در خانه‌ مسافرهای استان است.
علیرضا ارجمندی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین جواد عرب‌بافرانی رئیس انجمن صنفی خانه مسافرهای قم، اظهار کرد: این اماکن نیمی از تخت‌های اقامتی استان را تأمین می‌کنند که نمی‌توان این ظرفیت را نادیده گرفت.
وی با بیان این که خانه مسافرهای قم نیازمند سامان‌دهی هستند، ادامه داد: به مشکلات این اماکن اشراف داریم و درصدد حمایت و رفع موانع و مشکلات این واحدهای اقامتی هستیم.
ارجمندی تصریح کرد: مشکلات خانه مسافرهای با سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مانند مرکز بهداشت، سازمان آتش‌نشانی و اماکن نیروی انتظامی استان از سوی معاونت گردشگری استان تا حصول نتیجه پیگیری می‌شود.
قم دارای 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمان‌پذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین‌راهی و پذیرایی با ظرفیت 12 هزار تخت است.
لزوم پیگیری مشکلات صنعتی قم در فضای تعامل
استاندار قم با اشاره به پیگیری مشکل‌های واحدهای صنعتی در فضای تعامل و همکاری، بر ضرورت زمانبندی مشخص جهت رفع موانع تولید مصوب در جلسه‌های ستادی تاکید کرد.
سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در مجتمع کارآفرین واقع در بازار کفش عالیباف برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به برنامه بازدید هفتگی از واحدهای صنعتی دارای مشکل اظهار کرد: مشکل‌های سرمایه‌گذاران در این بازدیدها که با حضور مدیران دستگاه‌های دولتی انجام می‌شوند، به صورت میدانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
استاندار قم ارائه راهکارهای اجرایی برای رفع موانع تولید در جلسه‌های ستاد تسهیل و زمانبندی برای دستگاه‌های دولتی در راستای تحقق مصوبه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: مدیران اجرایی موظف به تعیین تکلیف مشکل‌های کارخانه‌ها هستند.
فعالیت دوهزار خانواده بهره‌بردار مراتع
رئیس اداره امور مراتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم از اجرای عملیات بیولوژیک و احیای گیاهان دارویی در مساحتی بیش از یکهزار هکتار از مراتع استان خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار خانواده بهره‌بردار مراتع در قم فعالیت می‌کنند.
علی نقی گویا در گفت‌وگویی اظهار داشت: نیمه آذرماه جاری اجرای عملیات بیولوژیک با هدف بهبود و اصلاح مراتع با افزایش پوشش گیاهی، حفظ آب و خاک و افزایش درآمد و بهبود معیشت بهره‌برداران در محدوده طرح مرتع‌داری کوکون شهرستان کهک دنبال شد.
وی از مشارکت گروه‌های مردم نهاد، هلال احمر و بسیج در راستای اجرای این عملیات بیولوژیک یاد کرد و افزود: این عملیات با محوریت بذرکاری و کپه‌کاری در محدوده‌ای به وسعت 250 هکتار با بذرهای درمنه و تاغ انجام شد.
22 کوچه در قم‌ به نام شهیدان سرباز ارتش
22 معبر شهری در قم با تصویب شورای اسلامی شهر به نام شهیدان سرباز ارتش نامگذاری شد.
نامگذاری معابر به نام شهیدان در سال‌های گذشته توسط مجموعه مدیریت شهری در قم سبب ترویج بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت شده است.
گزارش حاکیست: کمیته نامگذاری در شهرداری و شورای شهر تلاش بسیاری برای نامگذاری معابر و شوارع به نام شهدای والامقام در سال‌های گذشته انجام داده است که در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر 22 معبر شهری به نام شهیدان سرباز ارتش نامگذاری شد.
بر این اساس خیابان 19دی به نام خیابان شهید بیطرفان، کوچه چهار به نام شهید محمدرضا تام، خیابان نوبهار کوچه 10 به نام شهید محمد داروغه حسینی، خیابان آذر کوچه 23 به نام شهید محمدرضا دانا و خیابان روحانی کوچه 17 نیز به نام شهید محمد شریف‌زاده حصاری است.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/341976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

سردار رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست

آخرین وضعیت سیل در سیستان‌وبلوچستان؛ راه‌ ارتباطی 70 روستا همچنان مسدود است

آتش سوزی گسترده در هند؛ شش نفر کشته شدند

"کینه خونین" کارگر قهوه‌خانه شهر ری را قربانی کرد

نکاتی که خوب است در مورد قلیان کشیدن بدانید

اجرای موسی عصمتی میلیونی شد

مشکلات دهستان دستجرد سفلی در بازه زمانی معقول برطرف خواهد شد

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی

هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان‌ها

آبگرفتگی خیابان‌های شهر کرمان پس از بارش شدید باران

تصادف زنجیره‌ای عجیب در ارومیه

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

چه زمانی اضطراب در دوران بارداری خطرناک می‌شود؟

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

71 هزار نفر در استان قم صاحبِ خانه می‌شوند

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

پیشگیری از بیماری های قلبی با سبک زندگی سالم

اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

آغاز رقابت 17 هزار و 514 داوطلب در کنکور سراسری در قم

آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها

دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید بیژن حسنی

اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان 3 قم

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی

آموزش و پرورش: 16 طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجراست

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت