عصر قم

آخرين مطالب

شکننده‌بودن وضعیت کرونایی تارضایت90درصددانش‌آموزان ازبازگشایی مدارس قم گفتگو

شکننده‌بودن وضعیت کرونایی تارضایت90درصددانش‌آموزان ازبازگشایی مدارس قم
  بزرگنمايي:

عصرقم- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: 148 بیمار به علت بیماری کووید 19 در مراکز درمانی این استان بستری هستند که 24 تن از آن‌ها بَدحال می‌باشند.

محمدرضا قدیر در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بیماران کووید 19 در این استان، افزود: در 24 ساعت منتهی به 12 آذرماه جاری، 32 بیمار با علایم کرونا مثبت به‌صورت سرپایی پذیرش شدند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت 29 بیمار جدید در زمینه مذکور در مراکز درمانی استان قم بستری و همچنین 28 بیمار در این رابطه از مراکز درمانی این استان ترخیص شدند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر وضعیت کرونا در قم «آبی» است، بیان کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته یک‌تن به علت کرونا در استان قم فوت شد.

قدیر با بیان این‌که تاکنون تعداد یک‌میلیون و 359 هزار و 501 دُز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده است، گفت: همچنین در 24 گذشته 241 مورد آزمایش (تست) در زمینه کرونا در این استان انجام شده که 25 مورد آن مثبت بوده است.

837 واحد آموزشی در قم ارزیابی بهداشتی شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: از یک‌هزار و 400 واحد آموزشی در این استان، 837 واحد در قالب 2 تیم مورد نظارت و ارزیابی بهداشتی قرار گرفتند.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، افزود: 80 درصد از 101 هزار دانش‌آموز در حال تحصیل در مقاطع متوسطه اول و دوم استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی این تعداد را شامل 81 هزار و 31 تَن دانست و گفت: به 48 هزار و 915 تَن نیز دومین دُز تزریق شده‌ است.

وی با بیان این‌که با احتساب حدود 22‌ هزار دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی در مجموع 66 درصد دانش‌آموزان 12 تا 18 سال قم واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، بیان داشت: تلاش داریم با کمک دانش‌آموزان و مراقبتی که مدیران مدارس ابتدایی دارند این آمار را افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم همچنین از تشکیل 2 تیم نظارتی برای ارزیابی واحدهای آموزشی استان خبر داد و گفت: یکی از این تیم‌ها به‌صورت مشترک با همکاری آموزش‌وپرورش و مرکز بهداشت شکل گرفت و 515 مدرسه مورد ارزیابی و تذکرهای لازم نیز به مدیران داده شد که ظرف 48 ساعت پیگیری می‌شود.

وی همچنین افزود: 327 مدرسه هم توسط تیم آموزش‌وپرورش ارزیابی شد و نزدیک به 850 واحد مورد ارزیابی قرار گرفته‌ است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به 14 آیتم که ارزیابی‌ بر اساس آن انجام شده است، بیان کرد: فاصله اجتماعی 91 درصد، انجام ارزیابی بهداشتی مدرسه 93 درصد، استفاده از ماسک 93 درصد، غربال‌گری 94 درصد، مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر 96 درصد، بازتوانی در افراد با سابقه بیماری کرونا 98 درصد، بهداشت و حفاظت فردی 90 درصد، آموزش 93 درصد، بهداشت مواد غذایی 98 درصد، گندزدایی ایمن 91 درصد، سرویس‌های بهداشتی 91 درصد، دفع پسماندها به شیوه بهداشتی 96 درصد و آب آشامیدنی نیز 94 درصد از جمله موارد ارزیابی شده است.

917 میلیارد ریال تسهیلات کرونایی در قم پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم با اشاره به عملکرد دستگاه‌های اجرایی این استان در پرداخت تسهیلات خسارت ناشی از کرونا، گفت: تاکنون 917 میلیارد و 390 میلیون ریال تسهیلات جبران خسارت کرونا به متقاضیان پرداخت شده‌ است.

مصطفی کاویانی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، اظهار داشت: مجموع تخصیص اعتباری که برای تسهیلات کرونا در استان در نظر گرفته شده سه هزار و 130 میلیارد ریال با نرخ سود 12 درصد بوده‌ است.

وی حداکثر مدت تنفس این تسهیلات را 6 ماه و بازپرداخت آن را نیز 24 ماه عنوان و بیان داشت: این تسهیلات برای 13 رَسته شغلی پیش‌بینی‌ شده و 14 بانک عامل نیز برای پرداخت آن انتخاب شدند.

وی سرانه پرداخت این تسهیلات را برای هر فرد متقاضی بین 60‌ تا 120 میلیون ریال تا سقف 9 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: تاکنون برای 123 میلیارد و 808 میلیون تومان ثبت‌نام و از این مبلغ 118 میلیارد و 480 میلیون تومان وارد بانک شده و در حال پرداخت می‌باشد.

مدیرکل تعاون قم ادامه داد: در حال حاضر پرونده 922 میلیارد ریال تکمیل شده و پرداخت 917 میلیارد و 390 میلیون ریال نیز انجام پذیرفته ‌است.

وی افزود: تعداد کل پرونده‌ها پنج هزار و 181 فقره، شامل هشت هزار و 832 تَن در رَسته‌های مختلف شغلی است.

وی همچنین بیان کرد: با شروع بیماری کرونا تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان از 2 هزار و 700 تَن به هشت هزار تَن افزایش پیدا کرد، ولی به‌تدریج و با بهتر شدن وضعیت این بیماری شمار بیکاران نیز کاهش یافت.

هشت هزار تَن در قم سومین دُز واکسن کرونا را دریافت کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که هشت هزار و 440 تَن در این استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، گفت: در حال حاضر دُز سوم شامل کادر بهداشت‌ودرمان و افراد بالای 60 سال است، ولی احتمالا این سن کاهش پیدا خواهد کرد.

محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به آمدن سویه جدید کرونا با نام اومیکرون، مدیران مراکز بیمارستانی باید آماده باشند.

وی افزود: این ویروس در 50 نقطه جهش داشته که 30 جهش آن در همان‌جایی که واکسن اثر می‌کند، بوده‌ است.

وی همچنین گفت: هنوز میزان واکسن گریزی این سویه مشخص نیست و کارشناسان و صاحب‌نظران در حال بررسی می‌باشند؛ ولی مهم‌ترین سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این است که ورود آن را به تعویق بیاندازیم.

قدیر تصریح کرد: هر چه سویه دیرتر وارد کشور و قم شود، بهتر می‌توان اثر واکسن، مکانیسم‌های حفاظتی و کارهای لازم را پیگیری کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر این‌که در موضوع ویروس کرونا مدارس آسیب‌پذیرترین مکان هستند، گفت: باید در زمینه غربال‌گری دقت کافی صورت گیرد و افراد مشکوک در اسرع وقت آزمایش و قرنطینه شوند.

وی در ادامه کنترل بهداشتی آب‌خوری‌ها، رعایت فاصله اجتماعی، زدن ماسک، تهویه مناسب و مجموعه عواملی که زمینه‌ساز حضور دانش‌آموزان در مدارس است را ضروری دانست و گفت: در صورت مثبت شدن نتیجه آزمایش یک دانش‌آموز، کلاس باید 2 هفته تعطیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به رسیدن نرخ واکسیناسیون افراد بالای 12 سال در این استان به 70 درصد، گفت: با توجه به تبلیغات شدید و ایجاد نهضت‌های ضد واکسن در فضاهای مجازی و حقیقی، از نظر خیلی‌ها بعید بود که واکسیناسیون کرونا در قم به 50 درصد برسد، ولی امروز امیدوار هستیم که به بالای 80 درصد هم برسیم‌.

وی بیان داشت: در حال حاضر یک‌میلیون و 349 هزار و 445 دُز واکسن تزریق کردیم، که 768 هزار و 812 دُز آن نوبت اول و 572 هزار و 193 دُز نیز نوبت دوم و هشت هزار و 440 دُز هم نوبت سوم هستند.

وی یادآور شد: دُز سوم مختص کادر بهداشت و درمان و افراد بالای 60 سال که چهار ماه از تزریق دُز دوم آن‌ها گذشته می‌باشد و احتمالا این سن به 40 سال کاهش پیدا خواهد کرد که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ می‌شود.

برای تهویه مدارس قم فکر اساسی شود

استاندار قم با تاکید بر اهمیت موضوع تهویه کلاس‌های درس مدارس استان گفت: باید برای تهویه مدارس فکر اساسی شود، و استفاده از روش‌ مکانیکی و اعتبار لازم برای آن نیز از طریق وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان برنامه‌وبودجه مورد پیگیری قرار گیرد.

سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم، اظهار داشت: تهویه به شیوه طبیعی نیز برای بهداشتی کردن فضای مدارس اقدام خوب و موثری است، در حال حاضر کلاس‌های پرجمعیت برخی واحدهای آموزشی به‌صورت 2 شیفته برگزار می‌شود ولی چون دانش‌آموزان به‌صورت حضوری و مجازی آموزش می‌بینند، برای والدین و معلمان سختی‌هایی را ایجاد کرده، از این‌رو باید برای تهویه تدبیری اندیشیده شود.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به افزایش آمار واکسیناسیون در این استان و رسیدن آن به 40 هزار دُز در هفته، یادآور شد: دستگاه‌های مختلف مانند کمیته امداد امام (ره)، اداره ‌کل بهزیستی و نیروی مقاومت بسیج برای  واکسیناسیون ظرفیت خوبی به شمار می‌آیند که باید از آن‌ها بهره لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از واکسیناسیون، جمع‌بندی کشوری حاکی از آن است که فعالیت‌ گروه‌های ضد واکسن تاثیری در پرهیز افراد از واکسن نداشته است.

استاندار قم یادآور شد: ما در قم از همان ابتدای شروع طرح واکسیناسیون در تامین واکسن و همچنین مراکز مورد نیاز برای تزریق، مشکلاتی داشتیم و در کنار این مسائل مقداری عادی انگاری نیز صورت گرفته، ولی باید کاری کنیم که در این خصوص اقناع‌سازی شود.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به پرداخت تسهیلات به گروه‌های مختلف شغلی برای جبران خسارت‌های ناشی از بیماری کرونا، گفت: با توجه به شرایط آبی کرونایی بعید است که دولت برنامه‌ جدیدی در این رابطه داشته باشد، در حوزه‌های مختلف به‌ویژه جهاد کشاورزی و مناطق روستایی و دامداران و باغداران نباید کسی بدون اطلاع باشد، مشکل برخی‌ها با همین تسهیلات نرخ 18 درصد نیز رفع می‌شود.

وی اجرای طرح هوشمند نظارت بر پروتکل‌های هوشمند از نیمه آذرماه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: اجرای این طرح در بازار و مکان‌های پرجمعیت و در مناسبت‌های گوناگون کار دشواری است، به‌ویژه اینکه الزام‌های آن فراهم نیست، نیاز به یک سری امکان‌ها دارد که دستگاه‌ها باید خود را آماده کنند، چراکه کاهش آمار کرونا در استان نیازمند تلاش و جدیت همگان است.

99 درصد طلاب جامعه المصطفی واکسن کرونا را دریافت کردند

رییس جامعه المصطفی العالمیه گفت: به بیش از 99 درصد مجموعه حوزوی جامعه المصطفی العالمیه واکسن کرونا تزریق شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، اظهار داشت: از مجاهدت‌های بهداشت و درمان که با تمام وجود در راستای خدمات‌رسانی به جامعه تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

وی یادآور شد: اگر امروز آرامش نسبی در موضوع کرونا ایجاد شده، به پاس تلاش‌های شما کادر سلامت است که باید قدر بدانیم.

وی ادامه داد: مجموعه جامعه‌المصطفی بعد از اعلام کرونا به‌سرعت در راستای توسعه دستورهای بهداشتی گام برداشت و در امر واکسیناسیون نیز، 99 درصد این مجموعه واکسن تزریق کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز گفت: قم، قلب تپنده تشیع در جهان است و نهادهای حوزوی از جمله جامعه المصطفی در این زمینه نقش دارند.

محمدرضا قدیر با قدردانی از همکاری‌های جامعه المصطفی در زمینه کرونا، گفت: از ابتدا این مجموعه حوزوی نهایت همکاری و همراهی را با دانشگاه علوم پزشکی قم داشت و در رعایت دستورهای بهداشتی نهایت همکاری را کردند.

وی با اشاره به راه‌اندازی نهضت‌های ضدواکسن به اسم حوزه‌های علمیه، گفت: نهادهای حوزوی نهایت همکاری را با کادر بهداشت و درمان داشته‌اند و در زمینه واکسیناسیون نیز، تمامی مراجع تقلید و علمای حوزه و همچنین اکثریت طلبه‌ها و روحانیان و خانواده‌های آن‌ها از واکسن استفاده کرده‌اند.

قدیر گفت: به‌رغم تمامی تبلیغات سوء تاکنون توانستیم 70 درصد مردم را در قم واکسینه کنیم.

وضعیت آبی کرونایی قم شکننده‌ است

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به ورود این استان به وضعیت آبی کرونایی در مورد شکننده بودن این شرایط هشدار داد.

محمدرضا قدیر با اشاره به تبدیل شدن وضعیت کرونایی قم به رنگ آبی، اظهار داشت: این وضعیت به شرطی پایدار خواهد بود که بتوانیم دستورهای بهداشتی را رعایت کنیم و در صورت توجه نکردن به آن، دچار مشکل‌های متعددی خواهیم شد.

وی گفت: رعایت دستورهای بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن از جمله موارد مهمی است که نباید فراموش کنیم و باید همواره در راستای توجه و اهتمام به آن کوشا باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: حدود 70 درصد مردم قم از واکسن استفاده کرده‌اند و 10 درصد نیز افراد واکسن هراس بوده و 20 درصد هم همچنان تردید دارند که باید اقناع‌سازی لازم انجام شود.

قدیر تاکید کرد: در موج جدید کرونا که کشورهای اروپایی را گرفتار کرده ‌است، به‌طور حتم افرادی که واکسن نزده‌اند، مورد هجمه بیشتر ویروس قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قم بیشترین مرکز واکسیناسیون را دایر کرده اما در تزریق واکسن، کمترین سهم را داشته است.

90 درصد دانش‌آموزان قم از بازگشایی مدارس استقبال کرده‌اند

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: حضور تعداد دانش‌آموزان در سه مقطع متوسطه اول و دوم و ابتدایی، سر کلاس‌های درس نشان می‌دهد 90 درصد دانش‌آموزان این استان از بازگشایی مدارس استقبال کرده‌اند.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: دانش‌آموزان نیمی از هفته در مدارس حضور دارند و ساعات حضورشان نیز نسبت به روزهای عادی، 50 درصد است.

وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی چگونگی حضور دانش‌آموزان در اختیار کادر مدرسه قرار گرفته است، اضافه کرد: معمولا مدارس به‌صورت یک روز در میان و یا یک هفته در میان حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه داد: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی ضروری است که در این راستا 200 تیم کارشناسی در مدارس قم بر چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت دارند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به این‌که  بازگشایی مدارس همراهی و همکاری اولیا و دیگر دستگاه‌ها را نیاز دارد، خاطرنشان کرد: تمام مدارس به‌صورت مرتب مورد بازبینی قرار می‌گیرد و در صورت وجود نقاط ضعف برطرف خواهد شد.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس موظف به رسیدگی به تمام امور مدارس هستند و تخلفات احتمالی آن‌ها از سوی هیات رسیدگی به تخلفات اداره آموزش‌وپرورش بررسی و رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که تمرکز امروز آموزش‌وپرورش بر آموزش حضوری است، گفت: در عین حال آموزش‌ها به‌صورت مجازی نیز ادامه دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر حفظ سلامت دانش‌آموزان و ارتقاء سطح یادگیری آن‌هاست.

به گفته وی، نظارت بر سرویس مدارس نیز انجام می‌شود و در هر خودرو حداکثر سه دانش‌آموز می‌تواند حضور داشته باشد.

وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس قم روزانه رصد می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بازدید بهداشتی از مدارس با رویکرد حفظ سلامت دانش آموزان توسط کارشناسان مرکز بهداشت در حال انجام است.

سیامک محبی در بازدید از تعدادی از مدارس منطقه 4 آموزش‌وپرورش استان، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مدارس را الزامی دانست و بیان کرد: مدیران مدارس ملزم به رعایت و اجرای کامل دستورالعمل‌های بهداشتی هستند و نظارت‌ها به‌صورت مستمر ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جهت برگزاری حضوری کلاس‌ها، رعایت بهداشت عمومی، حفظ فاصله اجتماعی بین دانش‌آموزان، تهویه هوای کلاس‌ها، وجود مواد ضدعفونی‌کننده، واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان، بهداشت محیط مدارس و استفاده از ماسک از جمله موارد مهمی است که نباید نسبت به آن بی‌توجهی کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه واکسینه شدن دانش‌آموزان و معلمان گامی اساسی برای آموزش حضوری در مدارس است گفت: طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان 12 تا 18 ساله همچنان در استان قم ادامه دارد و امیدواریم تمامی کسانی که تاکنون به هر دلیل واکسینه نشده‌اند با حضور در یکی از پایگاه‌های تجمیعی یا مراکز خدمات جامع سلامت در سطح استان قم نسبت به تزریق واکسن اقدام نمایند.

وضعیت کرونایی قم که از 23 تیرماه امسال به رنگ قرمز، از 20 شهریورماه به رنگ نارنجی و از 30 مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز 5 آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

شهروندان برای طرح هرگونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های 4030، 3136 و 190 تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به‌منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-19» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.   

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار 15 خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/341425/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت