عصر قم

آخرين مطالب

قم در هفته‌ای که گذشت:

رشد 105درصدی صادرات قم تا تولید 500 هزار دستگاه ماشین لباسشویی اقتصادی

رشد 105درصدی صادرات قم تا تولید 500 هزار دستگاه ماشین لباسشویی
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - رشد 105درصدی صادرات قم، تولید 500 هزار دستگاه ماشین لباسشویی، ، ارتقای 141 درصدی نرخ جابه‌جایی مسافر ناوگان ریلی، تولید سالانه سه‌هزار و 500 تن کلزا و واگذاری 108 هکتار از اراضی دولتی از اخبار هفته گذشته قم بود.

حجم مخزن سدهای قم 171 میلیون متر مکعب است،توزیع چهار هزار بسته معیشتی، حضور 92 درصد دانش آموزان متوسطه دوم در مدرسه ، گره‌گشایی از کار مردم اولویت دستگاه‌های اجرایی، معرفی فرمانده سپاه قم ، مطلوب نبودن مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای قم، کسب رتبه نخست کشور در زمینه مقابله با قاچاق ، برطرف شدن مشکل کمبود آب در 18 روستای قمرود، معارفه استاندار جدید قم وبازیکن قمی نماینده تیم ملی الکترونیک ایران در مسابقات جهانی شد، از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
رشد 105درصدی صادرات قم
مدیرکل گمرکات قم گفت: ارزش دلاری صادرات استان در مهرماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 105 درصد رشد را نشان می‌دهد.
اسفندیار دریکوندی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: در مهرماه‌ سال‌جاری، 27 میلیون و 714 هزار و 975 دلار کالا از گمرکات استان قم صادر شد، در حالی که این رقم درمشابه سال گذشته، 13میلیون و 501 هزار و 691 دلار بود.
وی با اشاره به فعالیت مناسب بخش صادرات بسته‌های پستی در گمرکات استان نیز افزود: در همین مدت 137 بسته پستی و مطبوعات به وزن 852 کیلوگرم و ارزش 39هزار و 594 دلار از گمرکات استان قم به سایر کشورهای جهان صادر شد.
دریکوندی پیرامون وضعیت واردات استان نیز گفت:‌ در مهرماه سال‌جاری، سه‌هزار و 495 تن کالا به ارزش 19 میلیون و 820 هزار و 893 دلار از طریق گمرکات قم وارد شد که بیشتر آن را مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای صنعتی استان برای تولید محصول نهایی تشکیل می‌داد.
تولید 500 هزار دستگاه ماشین لباسشویی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده،‌ تا پایان سال‌جاری تعداد 500‌هزار دستگاه ماشین لباسشویی در واحدهای صنعتی استان تولید می‌شود.
محمود سیجانی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان داشت: قم در زمینه تولید انواع لوازم‌خانگی در سطح کشور دارای جایگاه بالایی است و بهره‌برداران بسیاری با نام‌های تجاری معتبر و معروف در شهرک‌های صنعتی استان به تولید این محصول‌ها می‌پردازند.
وی افزود: در همین رابطه و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال 500هزار دستگاه ماشین لباسشویی در قم تولید خواهد شد که واحدهای صنعتی تولیدکننده لوازم‌خانگی فعال در استان تا پایان مهرماه با تولید 346 هزار دستگاه از این محصول توانسته‌اند،‌ حدود 70 درصد برنامه مورد نظر را محقق کنند.
وی ادامه داد: با تلاش صورت گرفته، میزان تولید استان در این بخش تا پایان سال حتی از 500 هزار دستگاه نیز فراتر می‌رود و این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت‌های مناسب واحدهای تولید کننده لوازم‌خانگی استان برای پاسخ به نیازهای بازار داخلی و خنثی سازی اثر تحریم‌هاست.
واگذاری 108 هکتار ازاراضی دولتی قم
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در سال 1399 حدود 108هکتار از اراضی دولتی قم با کاربری مختلف از جمله تجاری، مسکونی، ورزشی، بهداشتی، درمانی، گردشگری و تفریحی به سازمان‌ها یا اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای ضوابط و مقررات مربوطه واگذار شد.
حسن صبوری درباره واگذاری زمین‌های دولتی در این استان، افزود: مطابق با دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی، این اداره کل متولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن است.
وی اضافه کرد: به همین دلیل نسبت به واگذاری اراضی واقع در محدوده عمل این اداره‌کل اعم از محدوده و حریم شهرها بر اساس کاربری‌های مرتبط در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران اقدام می‌کند.
صبوری بیان کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون حدود 290 هزار مترمربع اراضی با کاربری مسکونی و بیش از 700 مترمربع اراضی تجاری واگذار شده است.
ارتقای 141 درصدی نرخ جابه‌جایی مسافر ناوگان ریلی
مدیرکل راه‌آهن قم با اشاره به رشد 141 درصدی جابه‌جایی مسافر ناوگان ریلی استان از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه گفت: گفت: نرخ نقل و انتقال مسافر از طریق راه‌آهن قم با 926 هزار و 838 تَن نسبت به مدت مشابه سال قبل 141 درصد رشد کرده‌است.
غلامحسین دباغ طی گفت‌وگویی با اشاره به اینکه در مقایسه آمار جابه‌جایی مسافر رشد چشمگیری را شاهد بودیم اظهار داشت: آمار خروجی مسافر طی مدت یاد شده 472 هزار و 295 تَن بوده که 140 درصد، و آمار ورودی مسافر نیز 454 هزار و 543 تَن بوده که در این مورد هم رشد 142 درصدی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: این درحالیست که در سال 99 در همین مدت ورودی و خروجی مسافر در مجموع 384 هزار و 40 تَن بوده‌است.
تولید سالانه سه‌هزار و 500 تن کلزا
معاون امور بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه در این استان بیش از سه‌هزار و 500 تن کلزا تولید می‌شود که این میزان با توجه به وضعیت آب‌وهوایی قم، قابل توجه‌است.
محمد علی سلامی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با توجه به این میزان تولید کلزا دراستان می‌توان گفت برای هر شهروند قمی به طور میانگین سالانه دو لیتر روغن بدست می‌آید که با توجه به مصرف جهانی سالانه سه لیتر روغن برای هر فرد، عدد قابل قبولی‌است.
وی افزود: کشت کلزا درقم بر اساس تحقق راهبرد تغییر الگوی کشت و در راستای کمک به خودکفایی در تولید دانه‌های روغنی مورد نیاز کشور صورت می‌گیرد و این استان با وجود محدودیت در منابع آبی و شرایط خاص جغرافیایی، تاکنون توانسته نقش موثری در تامین امنیت غذایی مردم داشته باشد.
حجم مخزن سدهای قم 171 میلیون متر مکعب است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: حجم مخزن سدهای کوچری و 15 خرداد به عنوان منابع اصلی تامین کننده آب استان در حال حاضر حدود 171 میلیون متر مکعب است.
علی اصغری درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل،‌ حجم مخزن این دو سد مهم استان حدود 245 میلیون متر مکعب بوده‌است و این موضوع به خوبی ضرورت رعایت الگوی مصرف آب در همه بخش‌ کشاورزی، صنعتی و شرب را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به این که تامین آب مورد نیاز قم از طریق سدها به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی آن به سختی و با هزینه بالا صورت می‌پذیرد، افزود: بر اساس آخرین آمار تهیه شده،‌ حجم مخزن سد کوچری 86.230 میلیون متر مکعب و حجم مخزن سد 15 خرداد 84.570 میلیون متر مکعب برآورد شده‌است.
برطرف شدن مشکل کمبود آب در 18 روستای قمرود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: با بهره‌برداری از مجتمع آب‌رسانی قمرود، مشکل کمبود آب در 18 روستای این دهستان برطرف می‌شود.
علی‌جان صادق‌پور هفته گذشته درجریان بازدید احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم ازبخش‌های مختلف مجتمع درحال احداث آب‌رسانی قمرود، به ارائه گزارشی از تلاش‌های صورت گرفته به‌منظور آب‌رسانی به روستاهای قم پرداخت و بیان داشت: در سال 94 به‌منظور تأمین آب موردنیاز روستاهایی که در استان با کمبود آب مواجه بودند هشت مجتمع آب‌رسانی تعریف شد.
وی با بیان اینکه درحال حاضر عمده این مجتمع‌ها به بهره‌برداری رسیده‌است، گفت: امیدواریم با رفع مشکلات و تأمین اعتبارات دو مجتمع آب‌رسانی قمرود و کهک هم تا پایان سال آینده به‌صورت کامل در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.
وی در ادامه به تشریح وضعیت مجتمع آب‌رسانی قمرود پرداخت وافزود: به‌منظور تأمین آب ساکنان 18 روستای قمرود که به دلیل فرسودگی خط انتقال، افزایش جمعیت و رشد مصرف با مشکل کم‌آبی به‌ویژه در فصل تابستان مواجه بودند این مجتمع آغاز شد.
کسب رتبه نخست کشور در زمینه مقابله با قاچاق
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بر اساس گزارش‌ اعلام شده، قم در مهرماه سال‌جاری، رتبه نخست مقابله با قاچاق کالا و ارز را در میان سایر استان‌های کشور بدست آورد.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: کسب رتبه نخست قم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از حیث ارزش ریالی، موضوع بسیار مهمی است و به خوبی اهتمام مسئولان استان برای مقابله با این پدیده و حمایت از تولید ملی را نشان می‌دهد.
وی افزود: در همین رابطه نزدیک به 35 میلیارد تومان کالای قاچاق در مهرماه توسط بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی استان کشف و برای آن پرونده تخلف در مراجع قانونی تشکیل شد.
مطلوب نبودن مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای قم
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: درحال حاضر مدیریت پسماندها در شهرها و روستاهای استان به هیچ عنوان مناسب و مطلوب نیست و باید در این رابطه برنامه ریزی جدی انجام شود.
سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در دیدار شهردار شهر کهک گفت: شهرستان کهک با توجه به جاذبه های گردشگری، با معضل جدی پسماندها مواجه بوده و به شدت نیازمند توجه و تلاش مسوولان برای برطرف کردن این معضل است.
وی مکان فعلی ایستگاه موقت انتقال پسماندهای شهرستان کهک را بسیار نامناسب دانست و گفت: باید در سریعترین زمان بر اساس ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی، مکان دیگری برای ایستگاه موقت انتقال پسماندهای این شهرستان جانمایی و کارهای اجرایی آن انجام شود.
وی با اشاره به مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان مبنی بر انتقال پسماندهای سراسر استان به سایت زباله البرز، خاطرنشان کرد: این مصوبه در راستای جلوگیری از پراکنش زباله ها و آلودگی خاک و همچنین مدیریت هرچه بهتر پسماندها و کاهش هزینه های مرتبط تصویب شده‌است.
بازیکن قمی نماینده تیم ملی الکترونیک ایران در مسابقات جهانی شد
مرتضی محمدی بازیکن باشگاه شمشاد قم به عنوان تنها نماینده تیم ملی ایران برای مسابقات جهانی الکترونیک و بازی‌های رایانه‌ای آذرماه جاری در کشور سنگاپور انتخاب شد.
محمدی بازیکن قمی سابقه قهرمانی غرب آسیا را در کارنامه خود دارد و علاوه بر این از سوی مربیان تیم ملی برای مسابقات جهانی گذشته انتخاب شده بود که به دلیل شرایط کرونایی، آن رقابت ها لغو شد.
محمدی مهرماه سال گذشته در مسابقات قهرمانی کشور که در برج میلاد تهران برگزار شد پس از راهیابی به دیدار فینال، حسن پاجانی قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی را نیز از پیش رو برداشت و مقام اول کشوری را از آن خود کرد.
معارفه استاندار جدید قم
آیین تکریم و معارفه استانداران سابق و جدید قم روز دوشنبه طی آیینی با جضور احمد وحیدی وزیر کشور در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد.
آیات سیدهاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری و احمد امیرآبادی فراهانی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی وجمعی از مسوولان کشوری و لشگری نیز در این آیین حضور داشتند.
دراین آیین ضمن تقدیر از بهرام سرمست ، سیدمحمدتقی شاهچراغی به عنوان استاندار جدید قم معرفی شد.
گره‌گشایی از کار مردم اولویت دستگاه‌های اجرایی
استاندار قم با تاکید بر پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی نسبت به عملکرد خود، گفت: گره‌گشایی از کار مردم باید در اولویت کاری مسئولان دستگاه‌های دولتی باشد.
سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در نشست با کارکنان استانداری، ‌فرمانداری ها و واحدهای تابعه طی سخنانی با اشاره به شرایط حاکم بر جهان و مقابله جمهوری اسلامی با نظام سلطه، اظهار کرد: به برکت خون شهدا و همت کارگزاران و مردم، بروز بیرونی انقلاب اسلامی بی بدیل است.
وی با بیان اینکه استانداری و واحدهای تابعه پیشانی خدمت به مردم هستند، بر ضرورت پیشگامی کارکنان زیر مجموعه وزارت کشور در پیگیری مشکلات تاکید کرد و گفت: ادارات دولتی نیز باید پیرو سیاست های های استانداری به عنوان نهاد مرجع حاکمیت در استان باشند.
معرفی فرمانده سپاه قم
مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار و سردار محمدرضا موحد به عنوان فرمانده جدید سپاه استان معرفی شد.
در این مراسم که آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم، سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج، مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه قم، دادستان و شهردار قم، فرمانده انتظامی و مدیرکل اداره اطلاعات استان نیز حضور داشتند، ضمن تقدیر از خدمات سردار سید محمد تقی شاهچراغی ، سردار محمد رضا موحد به عنوان فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) قم معرفی شد.
موحد پیش از این جانشین فرمانده سپاه امام علی ابیطالب(ع‌) استان قم بود.
حضور 92 درصد دانش آموزان متوسطه دوم درمدرسه
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: خوشبختانه حدود 92 درصد از دانش آموزان متوسط دوم در شهر قم از هفته گذشته سر کلاس‌های درس حاضر شده‌اند.
حمیدرضا شیخ الاسلام در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در قم افزود: متأسفانه در مناطقی از قم ، مقاومت‌هایی جهت تزریق واکسن دانش آموزان وجود دارد که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای حل این معضل چاره ای اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه حدود 90 درصد از فرهنگیان استان قم واکسن خود را تزریق کرده‌اند، خاطرنشان کرد: 10 درصد باقی مانده از فرهنگیان معمولا از افرادی بوده اند که بیماری زمینه‌ای داشته و یا بانوان باردار هستند که از تزریق واکسن امتناع کرده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم از بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذرماه خبر داد و گفت: بیش از نیمی از دانش آموزان قمی در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و نگرانی هایی در رابطه با عدم تزریق واکسن و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود دارد.
توزیع چهار هزار بسته معیشتی
مسئول ارتباطات حوزوی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از برگزاری رزمایش همدلی توزیع چهار هزار بسته معیشتی در شهرک پردیسان قم خبر داد.
حجت‌الاسلام علی احدی هفته گذشته درحاشیه آیین توزیع بسته‌های معیشتی که در مسجد امام کاظم (ع) شهرک پردیسان برگزار شد، ضمن بیان فعالیت‌های این نهاد، اظهار داشت: در قم رزمایش‌های متعددی از جمله تهیه بسته‌های معیشتی،‌ بهداشتی و تهیه لوازم جهیزیه برگزار شده است که این رزمایش ششمین مرحله تهیه و توزیع بیش از هزار بسته معیشتی در شهر پردیسان می‌باشد و در قالب محله محور با همراهی امام جماعت و معتمدان مناطق هدف با محوریت مساجد در محله‌ها توزیع می‌شود.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/338137/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر به تهران قدیم؛ تصویر کارت عروسی دختر آیت‌الله طالقانی را ببینید!

تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 به افق قم

مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی در بندرعباس برگزار شد

پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا

شب ماند و او دیگر نیامد

فرمانده انتظامی کیش: دی‌جی مجوز ندارد؛ نباید فعالیت غیرقانونی انجام شود

عوارض قرص و پودرهای لاغری و چاقی

کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد

آغاز دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با مردم

بنشین! مرو!

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

سردار فدوی: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار است

برنامه‌ی وزیر آموزش و پرورش برای اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

دستگیری اوباش جنوب تهران

معاون وزیر بهداشت: ماماها، زنان را به زایمان طبیعی تشویق کنند

پشیمانی مردی که بعد از قتل همسرش قصد خودسوزی داشت

توصیه‌ای مهم به والدین دارای فرزند مبتلا به تشنج

عوامل موثر در بروز آرتروز زانو

داستانک/ قرار بود من پزشک شوم

کتاب «کاربردهای مطالعات فرهنگی» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

رشد 2 برابری لایروبی قنوات در نطنز

بارش شدید باران در قم و ایلام

مزاحم تلفنی‌های اورژانس به شدت مشغول کارند!

بارش باران باعث طغیان رودخانه‌های پاکدشت تهران شد

مشاهده گور ایرانی در پارک ملی توران

برنامه‌ی وزیر آموزش پرورش برای اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه

اگر این بیماری‌ها را دارید غذای کنسروی نخورید

نقش ژنتیک در بروز اختلالات تشنجی

اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید

منم که دیده به دیدارِ دوست کردم باز

کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیر بومی با همکاری استارتاپ‌ها

ریزش سنگ بر اثر بارش باران در محور کرج_کندوان

وزیر آموزش و پرورش: امسال 100 هزار معلم جدید استخدام می‌شوند

سردار رادان: زن چادری در ایران پرچم است

معاون مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با معاون قرارگاه مرکزی محرومیت‌زدایی سپاه دیدار کرد

خواص و مضرات دانه چیا را بخوانید

جزئیات تازه از ماجرای خبرساز روغن های مسموم

حضورش برایم اهمیتی نداشت

معاونان وزیر راه و شهرسازی به مشکلات مردم قم رسیدگی می کنند

پرتاب گاز اشک‌آور به سمت پلیس از سوی 2 سارق

با این روش ژل لاغری خانگی بسازید

فواید نوشیدن چای که باورتان نمی‌شود

شعری زیبا از مهدی اخوان ثالث

حضور 24 تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم

شهادت یک مامور پلیس در هرمزگان

آبگرفتگی‌ شدید خیابان‌های تبریز در پی بارش‌های اخیر

موبایل‌های دزدی در تهران کجا فروخته می‌شود؟

نشست تعاملی مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان

آشنایی با علائم و عوارض بیماری کاوازاکی