عصر قم

آخرين مطالب

معاون رئیس جمهور در امور زن و خانواده:

آموزش و شناخت گام نخست نقش آفرینی زنان در پدافند غیرعامل معاونت امور زنان و خانواده

آموزش و شناخت گام نخست نقش آفرینی زنان در پدافند غیرعامل
  بزرگنمايي:

عصر قم - پدافندغیرعامل از مواردی است که در ذره و ذره زندگی ما جریان دارد. به ایستادگی و قدرتمندی نیاز داریم تا بتوانیم با شیاطین بزرگ و کوچک مقابله کنیم و در جهادهای اصغر و اکبرموفق باشیم.

پدافندغیرعامل از مواردی است که در ذره و ذره زندگی ما جریان دارد. به ایستادگی و قدرتمندی نیاز داریم تا بتوانیم با شیاطین بزرگ و کوچک مقابله کنیم و در جهادهای اصغر و اکبرموفق باشیم.
خانم دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در همایش زنان و پدافند غیرعامل ضمن ادای احترام به خانواده شهدا به ویژه شهید زین الدین و شهید فخری زاده گفت: عزت و استقلالمان را از شهدا داریم. مدیون خون آنها و پایداری و ایستادگی خانواده هایشان هستیم که امروز می توانیم صحنه هایی مثل 13 آبان را با افتخار جشن بگیریم .
مبنای همه حرکت های ما باید بر اساس آموزش و شناخت شکل بگیرد
خانم دکتر خزعلی در ادامه افزود: پدافندغیرعامل از مواردی است که در ذره و ذره زندگی ما جریان دارد. شاید نامش جدید باشد اما مسئله جدیدی نیست. چرا که به ایستادگی و قدرتمندی نیاز داریم تا بتوانیم با شیاطین بزرگ و کوچک مقابله کنیم و در جهادهای اصغر و اکبرموفق باشیم. تعبیرقرآن کریم در آیه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ» به همین مطلب اشاره دارد که توانمندی، قدرت و اقتدارتان را در برابر کسانی که می خواهند به شما صدمه بزنند، حفظ کنید. کسانی که می خواهند به گونه ای شما را به ضعف بکشانند و در شما نفوذ کنند و اهدافشان را در میان شما پیاده کنند. بالاترین قوت اول آگاهی و بعد عمل است. مبنای همه حرکت های ما باید بر اساس آموزش و شناخت شکل بگیرد و سپس به اقدام و عمل منتهی شود .
دشمن به دنبال روش‌های کم هزینه است
وی با بیان اینکه امروزدشمن به نتیجه رسیده اگر بخواهد از راه های گذشته که به صورت جنگ سخت بود وارد شود، شکست می‌خورد و تلفات زیادی خواهد داشت، تصریح کرد: بنابراین با هوشمندی به دنبال روشهایی است که با کمترین هزینه، بیشترین نتیجه حاصل شود. ایجاد تفرقه بین گروه های مختلف و به راه انداختن جنگهای نیابتی همه نمونه هایی از این تلاش دشمنان است. صحنه هایی که در کشورهای اسلامی شاهد بودیم که چگونه با ایجاد داعش تلاش کردند مسلمانان را به جان هم بیاندازند .
وی ادامه داد: بخش دیگر از تلاش دشمن، از درون و موریانه‌وار است تا بتواند با تغییر هویت ملتها، اهداف خود را به جامعه هدف دیکته کند. آنطور که نظریه پردازشان می‌گوید دوران جنگ سخت و فیزیکی تمام شده است و باید کنار گذاشته شود و از درون قلب ها و فکرها به ملت ها نفوذ کنیم و آنها را به عنوان سربازان و پیاده نظامان به خدمت خود بگیریم. این همان موقعیتی است که زنان باید میدان عمل را به دست بگیرند. اگر زنان، آگاهی، مهارت، کنش و عکس‌العمل لازم را در ابعاد مختلف و موقعیت هایی که روزبه روز تجدید و نو می‌شود نداشته باشند، صدمه می بینیم .
مقابله با جنگ نرم با بخشنامه پیش نمی‌رود
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور با بیان اینکه می‌خواهیم ببینیم وظیفه ما چیست تا بتوانیم با برنامه های دشمن مقابله کنیم تصریح کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با عنایت به اینکه عمدتا متمرکز بر این سربازان، این جایگاه و سنگر زن و خانواده است؛ (جایی که به صورت ویژه مورد هدف و برنامه ریزی دشمن برای تغییر هویت و ساختار است) وظیفه دارد در دو جنبه دفاعی و تهاجمی برنامه‌هایی را تدارک ببیند. این معاونت، برنامه‌ای جامع بر مبنای شعار رئیس جمهور در راستای ایران قوی و دولت مردمی تدارک دیده است. این دولت مردمی باید از خود مردم باشد و با مردم همراه باشد. هم افزایی مردم را داشته باشد و به دست خود مردم اداره شود. بسیاری از حرکت های نرم و مسائل رسانه‌ای که افکار جوانان، زنان و خانواده ها را تحت تاثیر قرار می دهد با ابلاغ بخشنامه و دستور العمل کاری از پیش نمی برد بلکه خود زنان و مردم باید وارد میدان و جبهه جنگ شوند و دولت نقش حمایت کننده و پشتیبان را ایفا کند .
وی برنامه‌های این معاونت را در دو بخش مقابله با آسیب‌ها و توانمندسازی معرفی کرد و توضیح داد: در بخش مهارت آموزی و توانمندسازی خانواده‌ها، بحث های بهداشت و سلامت زنان را مد نظر قرار داده ایم. بخشی شامل ورزش زنان می شود و آشنایی با مسائل بهداشتی و مهارت آموزی های لازم در این زمینه را مد نظر قرار داده ایم. همچنین مباحث مربوط به تربیت، آموزش و پرورش و بسیاری از حرکت های تربیتی که باید توسط خانواده ها صورت بگیرد و باید زنان عهده دارد آن باشند را مدنظر قرار داده ایم .
ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی است
خانم دکتر خزعلی ادامه داد: خانواده از مسائل مهمی است که در سال های اخیر به دلیل عدم تاب آوری‌ها و عدم شناخت زوجین نسبت به مسئولیت‌هایشان و عدم فراهم شدن مسائل فکری و مسائل اقتصادی، از درون مورد هجمه قرار گرفته است؛ گاهی بالارفتن آمار طلاق تنها به مسائل اقتصادی نسبت داده می شود در حالی که ریشه بسیاری ازآنها فرهنگی است .
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور توضیح داد: اشتغال از نیازهای اساسی جوانان امروز است. بخش مهمی فرهنگی است. باید فرهنگ کار صحیح، حلال و با تلاش و پشتکار را در جامعه آموزش بدهیم. مهارت‌های مختلف کسب و کار را آموزش بدهیم. بخش مهمی از مسئله تامین و امنیت غذایی مربوط به آموزش، شناخت صحیح و دقیق از غذای سالم و ارگانیک است که بتواند سلامت جامعه را حفظ کند و از حرکات دشمن برای صدمه زدن از درون خانواده ها و از صدمه های غذایی و بیولوژیک جلوگیری کند .
اهمیت آموزش سواد رسانه‌ای به زنان و مادران
او خاطرنشان کرد: رسانه از مواردی است که در زمینه آن به آموزش نیاز داریم. سواد رسانه‌ای زنان و مادران که در نوع استفاده از رسانه و پاسخگویی مناسب فرزندمان و نوجوانمان که در معرض حملات دشمن قرار می گیرد، نیاز به سواد رسانه دارد. جلوگیری از مصرف گرایی هم از مواردی است که نیاز به آموزش دارد. بخشی از این توانمندسازی‌های، معنوی و فکری و روحی است و بخشی هم توانمندسازی شغلی. آموزش کسب و کار و فراهم کردن شرایطی که بتوانند شغل‌های خانواده محور داشته باشند تا جوان های خانواده در اداره امور مشارکت داشته باشند .
خانم دکتر خزعلی افزود: مشکل اقتصادی خانواده می‌تواند زمینه برخی تهدیدات را فراهم کند. بنابراین در این بخش باید بیشتر توانمندسازی را مد نظر قرار دهیم. یکی از مواردی که پیشنهاد دادیم و در دستور کار کمیسیون اجتماعی است این است که بتوانیم هر قانون و آیین نامه ای در هر وزارتخانه‌ تصویب می شود را با پیوست خانواده همراه کنیم .
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور بیان کرد: الگوهایی که برای زنان و دختران ارائه می‌دهیم باید با نگاه خانواده محور باشد. شناخت نیروی انسانی، شناخت نخبگان و فراهم کردن زمینه برای شکوفایی استعداد و به ثمر رسیدن توانمندی های آنها کافی است تا ایران قوی داشته باشیم و در برابر جنگ نرم دشمن با اقتدار حاضر شویم .
خانم دکتر خزعلی توضیح داد: امیدوارم با حرکت‌ها و برنامه‌های عملی، شاهد این باشیم که آسیب‌ها نتواند امنیت ما را نشانه رود. در این راه نیاز به حرکت مردمی و جهادهمگانی با پشتیبانی جدی دولت مردمی داریم. امید است با توکل به خداوند متعال و عنایت ائمه اطهار و شهدای اسلام بر این مسائل و مشکلات فائق بیاییم و آینده‌ای نورانی و امید بخش را برای جوانان نوید بدهیم .
لازم به ذکر است همایش زنان و پدافند غیرعامل شنبه 15 آبان‌ماه با سخنرانی، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، خانم دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری، فاطمه محمدبیگی رئیس فراکسیون جمعیت و حمایت از خانواده مجلس و با حضور خانواده معزز شهیدان زین‌الدین و فخری‌زاده و جمعی از فعالان برتر حوزه زنان و پدافند غیرعامل در سالن همایش های شهید طهرانی‌مقدم سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد .

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/337256/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کارگاه تجسمی «وعده صادق» در قم

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در قم

حادثه تلخی که برای 3 کارگر ایرانی افتاد

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات دربارندگی‌ها

لزوم اجرای اقدامات حفاظتی برای حفظ قنوات در بارندگی‌ها

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

رشد دونیم برابری خروج اتباع غیر مجاز از استان قم

هوای قم در روز‌های آینده گرمتر می‌شود

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

لزوم نگارش پیوست عملیاتی تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد و مدارس استان قم

پنج المان بزرگ در دروازه‌های ورودی شهر قم در حال نصب است

برگزاری نشست معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به میزبانی قم

بیانیه نماینده مردم قم در مجلس در پی عملیات شکوهمند «وعده صادق»

کشف بیش از 4 هزار و 300 کیلوگرم موادمخدر در استان قم در سال گذشته

بهره برداری از زمین چمن مصنوعی هنرستان شهید حیدریان قم

بازداشت باند خانوادگی سرقت در زنجان

این استان ها امروز منتظر بارش باران باشند

خبری تازه از عرضه شیرخشک در داروخانه ها

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 28 فروردین 1403

پیش بینی بورل از حمله اسرائیل به ایران

اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم

حمایت فعالان رسانه‌ای استان قم از عملیات وعده صادق

شهرداری موافق تلفیق منوریل و خط 2 مترو قم است

اضافه شدن 6 دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

4 تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد

چند راه روستایی قم به محور فرعی ارتقاء می‌یابد

ایمن سازی مسیر رودخانه‌های در پی هشدار بارندگی

حمایت منتخبان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از عملیات «وعده صادق»

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه 27 فروردین قم

امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد

حمایت منتخبان مردم شریف قم از عملیات «وعده صادق»

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

23هزار و 500 سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صفحه نخست روزنامه‌های قم سه شنبه 28 فروردین ماه 1403

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

سال گذشته 19 هزار میلیارد ریال پرونده تخلف صنفی در قم تشکیل شد

زمینه تکمیل و بهره‌برداری از مونوریل قم فراهم شده است

پلمب 80 گاراژ جمع‌آوری زباله در شهر قم

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی