عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

پرداخت 110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال تا طرح توسعه 44 واحد صنعتی درقم اقتصادی

پرداخت 110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال تا طرح توسعه 44 واحد صنعتی درقم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - پرداخت 110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی ،اجرای طرح توسعه 44 واحد صنعتی ، قم درپرداخت تسهیلات رونق تولید جلوتر از برنامه ، عملکرد مطلوب قم در مهار تورم و لزوم افزایش واحدهای فرآوری مواد معدنی از اخبار هفته گذشته قم بود.

افزایش آمادگی بخش کشاورزی قم برای تهدیدهای زیستی ، کسب مدال برنز کشتی قهرمانی جهان به فرنگی‌کار قمی، اهدای مدال پنج قهرمان وزنه‌برداری به موزه حضرت معصومه(س) ، افتتاح فاز نخست طرح سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد– سلفچگان، تصویب اجرای چهار طرح گردشگری ، افتتاح نخستین هتل اقامتی مسجد جمکران و روشن بودن افق پیش‌ روی گردشگری قم از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
پرداخت 110 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: 110 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان اشتغال روستایی در قالب تفاهم نامه بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در قم پرداخت شد.
مهرداد غضنفری در جلسه پیگیری تفاهم نامه بین استانداری و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) طی سخنانی با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی این تفاهم نامه و رونق اشتغال زایی خانگی و مشاغل کوچک، بیان کرد: کمیته اشتغال این تفاهم نامه و فعالیت‌های بنیاد برکت با هدف گذاری اشتغال روستایی در مرحله نخست مورد پیگیری قرار گرفته است.
معاون استاندار قم افزود: از 670 طرح رسیده به این کارگروه 400 مورد به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند که در این بین تاکنون 270 فقره تسهیلات به متقاضیان به مبلغ 110 میلیارد ریال پرداخت شده‌است.
اجرای طرح توسعه 44 واحد صنعتی
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم گفت: طی شش ماهه نخست سال‌جاری بهره‌برداران 44 واحد صنعتی فعال در این استان طرح توسعه خود را با سه‌هزار و 265 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای 834 به‌اجرا درآوردند.
عبدالرضا شاملی هفته گذشته درجلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم درسالن کرامت استانداری،‌ بیان کرد: روند شکل گرفته برای توسعه فعالیت‌ واحدهای تولیدی استان و استفاده حداکثری از ظرفیت آن‌ها مطلوب بوده و در این بخش قم با جهش خوبی مواجهه است.
وی در ادامه به برخی دستاوردهای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم اشاره و افزود: درشش ماهه نخست سال‌جاری 138واحد مورد تولیدی استان مورد بازدید اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید قرار گرفته‌است.
وی تاکید کرد: همچنین در زمینه احیای واحدهای راکد و غیر فعال استان، طی شش ماهه نخست امسال با تلاش صورت گرفته 17 واحد راکد به چرخه تولید بازگشت.
قم در پرداخت تسهیلات رونق تولید جلوتر از برنامه
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت:‌ روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در دو بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش با تلاش‌های صورت گرفته توسط اعضای ستاد تسهیل و همکاری بانک‌های عامل جلوتر از برنامه در استان دنبال می‌شود.
محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم درسالن کرامت استانداری،‌ بیان کرد: بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته طی سال‌جاری یکهزار و پانصد میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دربخش تامین سرمایه ثابت و درگردش برای فعالان اقتصادی استان درنظر گرفته شده‌ که روند پرداخت آن به خوبی و جلوتر از برنامه درجریان است.
وی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات رونق تولید نقش مهمی در شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد استان خواهد داشت. افزود: در این رابطه یکهزار و 100میلیارد تومان تسهیلات دربخش صنعت،‌ 220 میلیارد تومان در بخش گردشگری و 180 میلیارد تومان در بخش کشاورزی به متقاضیان پرداخت می‌شود. 
لزوم افزایش واحدهای فرآوری مواد معدنی
استاندار سابق قم گفت: علاوه برتلاش برای احیای معادن راکد باید در بخش فرآوری مواد معدنی و توسعه زنجیره تولید آن نیز در استان اقدام‌های لازم صورت گیرد.
بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در سالن کرامت استانداری، بیان کرد: در همین رابطه استفاده حداکثری از ظرفیت اقتصادی معدن منگنز به عنوان یکی از مهمترین معادن استان و کشور تا به حال مورد غفلت واقع شده‌است و باید طرح‌های توسعه زنجیره تولید و فرآوری مواد استخراج شده از آن به سرعت اجرایی شود.
وی تاکید کرد: باید چهره فعالیت‌های معدنی استان به سمت معادن فلزی که راهبردی است و ارزش افزوده اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، تغییر کند و در این رابطه مسئولان دستگاه‌های متولی حمایت‌های لازم را از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این بخش به‌عمل خواهند آورد.
افتتاح نخستین هتل اقامتی مسجد جمکران
نخستین هتل اقامتی مسجد جمکران هفته گذشته طی آیینی با حضور مسئولان استان قم به بهره‌برداری رسید.
هتل بین‌الحرمین نخستین مجموعه اقامتی مسجد جمکران است که از اداره‌کل میراث فرهنگی استان مجوز دارد.
این مجموعه گردشگری کل اعتبار و سرمایه‌ هزینه شده برای آن نیز، بالغ بر 200 هزار میلیون ریال می‌باشد، که از محل بخش خصوصی تامین شده‌است.
طرح گردشگری فوق دارای 27 اتاق و 70 تخت است و از قابلیت اشتغال‌زایی برای 10 تَن برخوردار می‌باشد.
روشن بودن افق پیش‌ روی گردشگری قم
استاندار سابق قم با بیان اینکه با توسعه واکسیناسیون برخی گشایش‌ها را در حوزه گردشگری استان شاهد خواهیم بود گفت: افق پیش‌ روی گردشگری قم را روشن می‌بینیم و امیدواریم مقرراتی که به‌تازگی در رابطه با ورود گردشگر از کشورهای همسایه به‌ویژه عراق اندیشیده شده، رونق این بخش را در پی داشته باشد.
بهرام سرمست هفته گذشته در ادامه برنامه هفتگی سه‌شنبه‌های اقتصادی در آیین افتتاح یک طرح گردشگری طی سخنانی اظهار داشت: این طرح گردشگری به لحاظ موقعیت مکانی و نزدیکی به حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران در محل مناسبی قرار گرفته و سرمایه‌گذاران مربوطه نیز، به بهترین شکل ممکن کارهای آن را انجام دادند.
وی همچنین کمک بانک‌های عامل استان به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در ارائه تسهیلات و حتی بازداخت آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایط کرونایی یک سری تنگناها و سختی‌هایی بر اصحاب و صاحبان مجموعه‌های گردشگری استان تحمیل شد.
کسب مدال برنز کشتی قهرمانی جهان به فرنگی‌کار قمی
علیرضا نجاتی فرنگی‌کار وزن 63 کیلوگرم تیم ملی ایران مدال برنز رقابت‌های کشتی زیر 23 سال قهرمانی جهان را از آن خود کرد.
در وزن 63 کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه 5 بر 1 از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.
نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه 7 بر 3 مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار در برابر گئورگی تیبیلوف از روسیه با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.
پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی زیر 23 سال جهان روزهای 10 تا 12 آبان در شهر بلگراد صربستان برگزار شد.
افتتاح فاز نخست طرح سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد– سلفچگان
رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: به‌منظور ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حداکثری سوانح جاده‌ای، فاز نخست طرح سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد- سلفچگان قم و بلعکس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
سید حسن خلیلی نیا هفته گذشته در این زمینه افزود: طول مسیر اجرایی فاز نخست طرح سیستم روشنایی محور راهجرد- سلفچگان هشت کیلومتر است که با اعتبار 30 میلیارد ریال اجرا شده‌است.
وی با بیان این‌که فاز نخست این طرح از ابتدای محور راهجرد- سلفچگان(حوزه استحفاظی استان قم) تا قوس بعد از آستانه امامزاده جعفر(ع) است، اضافه کرد: برای اجرای فاز نخست 154 پایه روشنایی در مسیر نصب و با استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف ال ای دی نسبت به تامین روشنایی محیط اقدام شده‌است.
خلیلی نیا، بازه زمانی اجرا و تکمیل این پروژه را سه ماهه و آغاز عملیات اجرایی آن را از نیمه مردادماه سال‌جاری دانست و خاطرنشان کرد: طول مسیر اجرایی طرح فراگیر سیستم روشنایی بزرگراه راهجرد- سلفچگان و بلعکس 33 کیلومتر است.
تصویب چهار طرح گردشگری
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: چهار طرح گردشگری با اشتغالزایی برای 150 نفر در کمیته ‌فنی سرمایه‌گذاری استان مصوب شد.
علیرضا ارجمندی در جلسه کمیته فنی سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره‌کل، اظهار کرد: این طرح‌ها شامل دو مهمانپذیر، یک سفره‌خانه سنتی و یک مجتمع گردشگری است. 
وی گفت: این چهار طرح گردشگری با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و 130 میلیارد ریال، موافقت اصولی خود را دریافت می‌کنند.
ارجمندی با بیان این‌که طرح‌های گردشگری مصوب شده برای 150 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند، ادامه داد: «این طرح‌ها مطابق با ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت در کمیته فنی سرمایه‌گذاری استان، بررسی و مورد تصویب قرار گرفته است.
عملکرد مطلوب قم در مهار تورم
استاندار سابق قم با تاکید بر اینکه ستاد تنظیم بازار این استان از نظر قانونمندی و قانون‌گرایی رتبه برتر کشوری را دارد گفت: در اغلب برآوردهای آماری صورت گرفته، قم در موضوع تورم رتبه سی‌ام یا سی‌ویکم کشور می‌باشد و عملکرد مطلوبی در این خصوص داشته است.
بهرام سرمست هفته گذشته در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار استان که به عنوان استاندار ریاست آن را بر عهده داشت، طی سخنانی اظهار داشت: طی سه سال گذشته، ما در قم توانستیم در مقایسه با سایر استان‌ها در عمل به قانون و رعایت نرخ مصوب اقلام اساسی از جمله مرغ، تخم‌مرغ، گوشت و روغن که در ستاد تنظیم بازار نرخ گذاری و بر قیمت آن نظارت می‌شود، عملکرد بهتری داشته باشیم.
سرمست با تاکید بر اینکه ستاد تنظیم بازار قم از نظر قانونمندی و قانون‌گرایی نخستین رتبه کشور را دارد و این امر آثار و نتایج خوبی برای مصرف کننده در پی داشته است خاطرنشان کرد: در اغلب برآوردهای آماری که از تورم ارائه می‌شود، رتبه قم سی ام یا سی و یکم است.
اهدای مدال پنج قهرمان وزنه‌برداری به موزه حضرت معصومه(س)
مدیر کتابخانه موزه و مرکز اسناد آستان مقدس حضرت معصومه(س) از اهدای پنج مدال توسط ورزشکاران قهرمان رشته وزنه‌برداری به موزه حرم مطهر خبر داد.
حجت الاسلام علی فتح‌الله زاده هفته گذشته در گفت‌وگویی اظهار داشت: علی داوودی مدال طلای قهرمانی آسیا در ازبکستان، جواد نادری مدال نقره قهرمانی جهان در بلاروس، محسن بیرانوند مدال نقره‌ مسابقه‌های قهرمانی آسیا، سعید علی‌ حسینی مدال طلای قهرمانی باشگاه‌های آسیا در کره جنوبی و رضا عباسپور مدال طلای قهرمانی جهان در عربستان را به موزه آستان حضرت معصومه اهدا کردند.
افزایش آمادگی بخش کشاورزی قم برای تهدیدهای زیستی
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: با توجه به جایگاه مهم حوزه کشاورزی درتامین امنیت غذایی مردم استان، آمادگی این بخش برای مقابله با تهدیدهای زیستی تقویت می‌شود.
عباس پورمیدانی ردرگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ تاکید کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدهای احتمالی در حوزه کشاورزی و دامداری به دلیل جایگاه‌ آن درتامین غذای مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل سازمان جهاد کشاورزی قم با برگزاری رزمایش‌های مختلف در این زمینه سطح آمادگی‌های خود را افزایش می‌دهد.
وی همچنین گفت: در هفته پدافند غیرعامل طی آیینی با حضور مسئولان دستگاه‌های متولی، برای گسترش سطح آمادگی‌های سازمان جهاد کشاورزی قم در برابر تهدیدهای احتمالی،‌ طرح‌های متعددی در حوزه پدافند غیرعامل با اعتباری بالغ‌بر پنج‌میلیارد و 600 میلیون ریال به‌بهره‌برداری رسید.
استقرار اورژانس اجتماعی 123 در شهرستان کهک
اورژانس خدمات سیار 123 بهزیستی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان جدیدالتاسیس کهک قم مستقر شد.
مدیرکل بهزیستی قم هفته گذشته در آیین آغاز به‌کار اورژانس اجتماعی در شهرستان کهک ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بهزیستی استان در راستای گسترش خدمات خود در شهرستان‌های جدید علاوه بر امور مددکاری و حمایتی با استقرار تیم اورژانس اجتماعی در بهزیستی شهرستان کهک، خدمات لازم را در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی از قبیل کودک آزاری، همسر آزاری، دختران فراری و خانواده‌های در معرض طلاق و خودکشی ارائه خواهد کرد.
مهدی پهلوانی با اشاره به استقرار تیم اورژانس اجتماعی به‌ صورت یک روز درمیان در این شهرستان خاطرنشان کرد: خط تلفن 123 در سراسر استان و به صورت رایگان در خدمت عموم شهروندان است و به صورت متمرکز در کلیه موارد اورژانسی اجتماعی اعم از مداخله‌های مقابله با کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، خودکشی، اختلاف‌های حاد خانوادگی و معلول‌آزاری آماده ارائه خدمت می‌باشد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/336802/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است

صفحه نخست روزنامه‌های قم، 6 اردیبهشت

مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند

مهلت انتخاب رشته دکتری تمدید شد

وضعیت شهر حاجی آباد زیرکوه در پی شکسته شدن 2 سد خاکی

جزئیات آزمون سراسری از زبان وزیر علوم

ترافیک پرحجم و روان در کندوان و هراز

13 خیابان بن‌بست قم بازگشایی شد

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

تو که با عاشقان درد آشنایی

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مشخص شد

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

چیزهایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

71 هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است

آیت‌الله رئیسی دقایقی قبل به تهران بازگشت

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها

کنکور 1403 با آزمون «علوم ریاضی» و «انسانی» آغاز شد

اینترنت برای کنکور امسال قطع می‌شود؟

نقش شبکه‌های اجتماعی در ترغیب نوجوانان به مصرف دخانیات

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

تلویزیون آمریکا: هیچ کس به اندازه آیت الله خامنه‌ای از شعارتان خوشحال نمی‌شود!

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند