عصر قم

آخرين مطالب

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد فرهنگی

این فیلم‌های توقیفی سینمای ایران، دیدن دارد
  بزرگنمايي:

عصر قم - بعد از صحبت‌های وزیر تازه ارشاد درباره بررسی مجدد فیلم‌های توقیفی، بحث وضعیت نمایش این فیلم‌ها دوباره در رسانه‌ها مطرح شده است.
برترین‌ها: بعد از صحبت‌های وزیر تازه ارشاد درباره بررسی مجدد فیلم‌های توقیفی، بحث وضعیت نمایش این فیلم‌ها دوباره در رسانه‌ها مطرح شده. در اینجا نگاهی انداخته‌ایم به آثار توقیفی که مردم در انتظار صدور پروانه نمایش و تماشایش هستند.
قاتل و وحشی
خبر‌های کمی در مورد داستان فیلم منتشر شده است. در توضیحی که از سمت عوامل فیلم داده شده، گفته شده است: «زیبا در حال آماده شدن برای عروسی دختر خود است که به طور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. او سعی می‌کند از این بند خود را رها کند. وقت زیادی ندارد، چون دخترش نیز بی‌خبر از همه‌چیز عازم همان‌جاست و این اتفاقی است که نباید بیفتد. زیبا، برای نجات خود و دخترش می‌جنگد.»حمید نعمت‌الله کارگردان این فیلم درباره مضمون اصلی فیلم گفته است که داستان درباره مقابله خیر و شر است و گفته که در واقع این یک فیلم حماسی است. لیلا حاتمی، امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت دوست، عزت‌الله رمضانی‌فر، علی علایی، سام نوری و یاسمین معینی بازیگران این فیلم هستند.
کاناپه

عصر قم


کیانوش عیاری فیلم سینمایی «کاناپه» را در حالی در سال 95 مقابل دوربین برد که هنوز حواشی اکران نشدن فیلم قبلی او یعنی «خانه پدری» در جریان بود و همین حساسیت‌ها روی پروژه تازه این فیلمساز را بالا برده بود. این حساسیت‌ها زمانی بیشتر شد که خبر رسید کیانوش عیاری در اقدامی نامتعارف در مختصات سینمای ایران، با استفاده از کلاه گیس از حضور بازیگران خانم بدون حجاب در فیلم استفاده کرده است. «کاناپه» روایت زندگی دو خانواده است که می‌خواهند با هم وصلت کنند، اما در نهایت یک کاناپه باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی آن‌ها می‌شود. در این فیلم بازیگرانی، چون فرهاد آییش، فرگل فربخش، ابوالفضل پورعرب، فریبا کامران، بیتا بیگی و بابک حمیدیان ایفای نقش کرده‌اند.
خرس

عصر قم


«خرس» به نویسندگی و کارگردانی خسرو معصومی برای نخستین بار در سی امین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر در بهمن سال 1390 بر روی پرده رفت و در همان سال موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فرهاد اصلانی و بهترین صداگذاری برای محمدرضا دلپاک شد، اما پس از آن علیرغم تلاش‌های جواد نوروزبیگی تهیه کننده فیلم و پرویز پرستویی سرمایه گذار فیلم و با حضور بازیگران مطرح سینمای ایران، این فیلم به دلایل مختلف توقیف شد و دیگر نتوانست رنگ پرده سینما را به خود ببیند، لازم به ذکر است فیلم «خرس» به صورت غیرقانونی در فضای مجازی و یوتیوب پخش شد که با اعتراض عوامل و سازنده فیلم مواجه شد.
رستاخیز

عصر قم


«رستاخیز» با حضور جمع زیادی از هنرمندان مطرح داخلی و خارجی در سال 1391 ساخته شد و پس از رونمایی در جشنواره فیلم فجرسال 92، تابستان دو سال بعد در سینما‌ها اکران شد؛ اما نمایش عمومی این فیلم به یک روز هم نرسید و فیلم با دستور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی (علی جنتی) بخاطر آنچه «نظر مخالف بعضی از مراجع عظام» عنوان می‌شد، از پرده سینما‌ها پایین کشیده شد. علت این مخالف‌ها و تصمیم به توقف اکران فیلم که عملا به توقیف آن منجر شد، به نمایش چهره حضرت ابوالفضل (ع) مربوط می‌شد و بعد از پیگیری‌های فراوان تنها راه حل، پوشاندن چهره بازیگر این نقش با هاله نور بود؛ راه حلی که سازندگان فیلم پس از گذشت سال‌ها به آن راضی نشده‌اند.
صدسال به این سال‌ها

عصر قم


«صد سال به این سال‌ها»، پنجمین ساخته سینمایی سامان مقدم است که در سال 1386 جلوی دوربین رفت و در آن بازیگرانی همچون فاطمه معتمدآریا، رضا کیانیان، پرویز پرستویی، مهناز افشار، هانیه توسلی، علی شادمان، علی قربان زاده، پوریا پرستوی، امیرحسین آرمان، نگار جواهریان، بهاره افشاری و بسیاری دیگر از هنرمندان به ایفای نقش پرداختند. این فیلم روایت‌گر داستان زنی است که در طول 30 سال، اتفاقات مختلفی برای او رخ می‌دهد. ایران با شوهرش رفیع زندگی سرخوشانه‌ای دارد، ولی همزمان با وقوع انقلاب اتفاقاتی رخ می‌دهد. ماجرا از آنجا آغاز شد که صد سال به این سال‌ها در سال 1386، یک بار در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و پس از آن بدون هیچ حکم توقیفی و با وجود داشتن پروانه نمایش هرگز رنگ اکران را به خود ندید.
گزارش یک جشن

عصر قم


«گزارش یک جشن» تنها فیلم ابراهیم حاتمی کیاست که تاکنون اکران نشده و حاتمی کیا نیز جدی و مداوم پیگیر اکرانش نیست. «گزارش یک جشن» که در ابتدا «بانوی شهر ما» نام داشت، درباره یک مؤسسه است که توسط همسر یک رزمنده اداره می‌شود و در آنجا ضمن آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان، زمینه ازدواج آن‌هایی که به همدیگر علاقه مندند، فراهم می‌شود. در این میان، یک سرگرد (رضا کیانیان) با حکم تخلیه به این مؤسسه می‌آید تا آن را تعطیل کند و همین چالش منتهی به وقایعی از جمله تجمعات خیابانی می‌شود. با وجود آنکه ظاهراً این فیلم واضح اشاره‌ای به حوادث سال 1388 ندارد، برخی منتقدان حاتمی کیا در آن سال‌ها که نسبت به ساخت این فیلم و فیلم پیشین حاتمی کیا مشکل داشتند.
اراتمند؛ نازنین، بهاره و تینا

عصر قم


در این فیلم زندگی سه دختر با خاستگاه‌های فکری متفاوت روایت می‌شود که به دل خیابان زده و با حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌های مختلف از مردان انتقام می‌گیرند. این فیلم سینمایی سه بازیگر زن اصلی دارد که این نقش‌ها را طناز طباطبایی، مهناز افشار و آیدا ماهیانی برعهده دارند و بازیگر مرد این فیلم هم مهران غفوریان است. فیلمنامهٔ این فیلم را نیز کاهانی نوشته‌است فیلمی که هنوز جزئیاتی از داستان آن رسانه‌ای نشده، اما برخلاف کار‌های قبلی این کارگردان فضایی زنانه دارد.
خیابان‌های آرام

عصر قم


«خیابان‌های آرام» پانزدهمین فیلم بلند سینمایی کمال تبریزی در مقام کارگردان است. این فیلم با نویسندگی کامبوزیا پرتوی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی محصول سال 1389 است و داستان خبرنگاری است که در یک روز کاری خود با حوادثی در سطح شهر روبرو می‌شود. این فیلم در ترکیه ضبط شده و ظاهراً فضایی کمدی دارد. نیکی کریمی، حسن معجونی، لعیا زنگنه، محمدرضا فروتن، رضا داوودنژاد، عیسی یوسفی‌پور، عباس توفیقی، سوگل قلاتیان، امیر زمستانی و... در این فیلم سینمایی مقابل دوربین علی محمد قاسمی نقش آفرینی کردند و بابک میرزاخوانی موسیقی متن این فیلم را ساخت. این فیلم از زمان تولید تاکنون در توقیف است و زمینه رفع توقیف آن فراهم نشده است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/336800/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

آبگرفتگی معابر شهر گنبد کاووس بر اثر بارش بهاری

آیین تعویض پرچم گنبد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (علیه‌السلام)

امروز، آخرین مهلت توزیع کارت کنکور

پیش‌بینی جدید از بارش باران در ایران

وقوع سیلاب در جاده شهرضا به اصفهان

اختصاص 38 هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن قم

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

ضارب دختران دانش‌ آموز در آمل دستگیر شد

ماجرای تجاوز 4 پسر جوان به دو دختر نوجوان

با این راهکارهای طلایی قند خون تان را پایین بیاورید تا به دیابت مبتلا نشوید

یک خبر خوب و خوشحال‌ کننده برای سربازان

آیت‌الله رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد

داستانک/ پری خوشحال

شکستن درختان به علت وزش باد شدید

جزئیاتی از پرونده‌های قاچاق دختران و خانه‌های فساد؛ 96 نفر دستگیر شدند

رودخانه تفت یزد سرریز شد، خیابان اصلی به زیر آب رفت

حکم اعدام برای 3 پسر به اتهام تجاوز به 2 دختر نوجوان

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

ترفندهایی برای شناخت آبلیموی تقلبی از اصل/ آبلیموی سنتی بخریم؟

چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟

اعلام روزهای دارای بیشترین تصادف مرگبار در طرح نوروزی 1403

آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری از امروز

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟

پیش‌بینی 11 هزار و 600 میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم

حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

(تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی

تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 به افق قم

راهیابی 2 اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم

اجرای طرح زیست شبانه در استان قم

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

چه کسی می داند...