عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

عبور صادرات قم ازمرز 136میلیون دلار تا صدور یکهزار و848فقره مجوز صنفی اقتصادی

عبور صادرات قم ازمرز 136میلیون دلار تا صدور یکهزار و848فقره مجوز صنفی
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - عبور صادرات قم از مرز 136 میلیون دلار، پیگیری برای رفع مشکل زمین برای طرح جهش تولید مسکن ، پنج‌هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق، لزوم تدوین منظومه مدیریتی شهرهای زیارتی ، صدور یکهزار و 848 فقره مجوز صنفی از اخبار هفته گذشته قم است.

بازگشایی مجموعه مقابر گنبد سبز ، افتتاح مجهزترین مرکز اوتیسم ،رتبه آخر قم در نرخ تورم،راه اندازی خط ویژه سوخت‌گیری گاز برای تاکسی‌ها ، احداث480‌ هزار متر عرصه درختکاری در معابر قم ،95 درصد اماکن قم دارای کد پستی 10 رقمی،قابل توجه بودن ظرفیت‌های کشاورزی قم برای درآمدزایی ارز، تجهیز یک خانه ورزش روستایی در شهرستان کهک ،آزادی 65 زندانی و بهسازی 14 کیلومتر از محور ترانزیتی قم - تهران از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.
عبور صادرات قم از مرز 136 میلیون دلار
مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه، بیش از 136 میلیون دلار کالا از گمرکات این استان به بازارهای هدف بین‌المللی صادر شد.
اسفندیار دریکوندی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: این میزان صادرات کالا از گمرکات قم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حکایت از رشد 92 درصدی صادرات استان و بهتر شدن شرایط فعالیت‌های تجاری برای صادرکنندگان قمی دارد.
وی با اشاره به این که تقویت جایگاه گمرکات قم نقش مهمی درارتقا شاخص‌های اقتصادی استان دارد، افزود: همچنین در این مدت درآمد کل گمرکات استان قم نیز به 138 میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 17 درصد رشد را نشان می‌دهد.
پنج‌هزار مورد بازرسی برای مقابله با قاچاق
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه،‌ پنج‌هزار و 132 مورد بازرسی برای مقابله با عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق در این استان انجام شده‌است.
احمد رضا سمیعی نسب درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: از این تعداد بازرسی درمدت یاد شده، 34 مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش 384 میلیارد و 185میلیون ریال شده‌است.
وی با اشاره به این‌که همه پرونده‌های تخلف دراین بخش برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌است، افزود: متولیان در زمینه مقابله با قاچاق درقم با یکدیگر تعامل نزدیکی دارند و قم از جمله استان‌های موفق در این بخش است.
لزوم تدوین منظومه مدیریتی شهرهای زیارتی
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با تاکید بر اینکه شهرهای زیارتی باید در مقایسه با سایر شهرهای کشور ساختار سازمانی متفاوتی داشته باشند،گفت: تدوین منظومه مدیریتی شهرهای زیارتی ضروری است، قم پیشنهاد دهنده این طرح به مسئولان عالی رتبه کشوری باشد.
یونس عالی پور هفته گذشته درجلسه هماهنگی مراسم‌های بزرگداشت روز قم و ایام معصومیه در تالار کرامت استانداری ، اظهار داشت: ما باید به مقام‌های ارشد بقبولانیم که ساختار شهرهای زیارتی به‌ویژه قم و مشهد با بقیه شهرها فرق کند.
معاون استاندارقم درادامه لزوم تدوین دانش‌نامه و دایره‌المعارف قم به عنوان یک طرح کلان پژوهشی را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این حرکت باید از طریق شورای فرهنگ عمومی و همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دنبال شود و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های حوزه‌های علمیه، دانشگاها و موسسه‌های آموزش عالی نیز استفاده لازم صورت گیرد.
صدور یکهزار و 848 فقره مجوز صنفی
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم با اشاره به جایگاه مهم اصناف در اشتغالزایی استان، گفت: طی شش ماهه گذشته یکهزار و 848 مورد مجوز صنفی درقم صادر شده‌است.
محمود سیجانی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: طی شش ماه اول سال 1400 تعداد یکهزار و 848 فقره مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی- توزیعی و خدماتی با اشتغالزایی برای چهار هزار و 620 تن درقم صادر شد.
وی افزود: در مجموع تعداد 38هزار و 869 واحد صنفی مجوز دار در استان قم وجود دارد که 23هزار و 120 مورد آن توزیعی و خدماتی و 15هزار و 749 مورد آن واحد تولیدی و فنی است.
95 درصد اماکن قم دارای کد پستی 10 رقمی
مدیرکل پست قم گفت: اطلاعات جغرافیایی 95 درصد از اماکن این استان به هنگام شده و دارای کد پستی 10 رقمی است.
ابوالفضل باقری منش هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: بقیه اماکن که به طور عمده در حاشیه شهر قرار دارند، پلاک درب منزل و کد پستی 10 رقمی ندارند.
وی اضافه کرد: 850 هزار رکورد کد پستی 10 رقمی در شهر قم ثبت شده که شامل 242 هزار ساختمان است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال، روستاهای استان نیز تحت پوشش کد پستی 10 رقمی قرار گرفتند و در حال حاضر اطلاعات 55 درصد مکان‌های روستایی به هنگام شده‌است.
قابل توجه بودن ظرفیت‌های کشاورزی قم برای درآمدزایی ارز
رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: ظرفیت‌های بخش کشاورزی این استان برای تولید محصولات صادراتی و درآمدزایی ارزی از این طریق قابل توجه‌ است.
عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: بخش کشاورزی قم طی سال‌های اخیر در تولید انواع محصولات صادراتی همچون پسته و خاویار به جایگاه مناسبی رسیده‌است و انتظار می‌رود این روند با مشارکت هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران بیش‌ازپیش تقویت شود.
وی افزود: فراهم کردن زمینه حضور فعالان بخش کشاورزی استان در نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین پذیرش هیات‌های تجاری سایر کشورها برای بازدید از توانمندی‌های قم در حوزه کشاورزی از جمله اقدام‌های مورد نظر سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان است.
پیگیری برای رفع مشکل زمین برای طرح جهش تولید مسکن
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: استاندار قم به صورت جد پیگیر الحاق اراضی 560 هکتاری پردیسان به حریم شهر است و مردم نگرانی نسبت به ثبت نام در طرح جهش تولید مسکن نداشته باشند.
محسن بهشتی هفته گذشته درحاشیه جلسه بررسی مشکلات ایجاد شده جهت ثبت نام مردم قم در طرح جهش تولید مسکن در جمع خبرنگاران، تصریح کرد: به محضی که الحاق اراضی 560 هکتاری در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور قطعی شود نسبت به آماده سازی آن برای تولید مسکن و تامین نیاز 10 سال آینده کشور اقدام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در طرح ملی تولید مسکن 7 هزار و 500 کارگر فصلی، 8 هزار فرهنگی و 12 هزار خانواده ایثارگر و کارمندان دولت متقاضی تامین مسکن هستند که با الحاق این اراضی تمام این نیاز برطرف خواهد شد.
احداث480‌ هزار متر عرصه درختکاری در معابر قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه از سال 95 نهضت سبز معابر شهر آغاز شد، گفت: در قالب این طرح درختکاری حاشیه معابر آغاز و از انتهای سال 94 تا پایان سال 99 حدود 480 هزار متر عرصه درختکاری در حاشیه معابر ایجاد شد.
پیام جوادیان با تاکید بر اینکه وضعیت بهبود فضای سبز حاشیه معابر امروز بسیار مشهود است اظهار داشت: اولویت در اجرای طرح فوق خیابان‌های اصلی و سپس خیابان‌های فرعی بوده و در حال حاضر وارد بافت محله‌ها شده‌ایم.
مدیرعامل پارک‌های قم با بیان اینکه طرح مذکور برای شادابی شهر بسیار مهم است تصریح کرد: وقتی وارد بافت و کوچه‌ها شویم مردم ارتباط خوبی با درختان برقرار خواهند کرد و گونه‌های کاشته شده همه خزان‌دار بوده و سایه‌اندازی خوبی دارند که حال و هوای خوبی به شهر می‌دهند.
بازگشایی مجموعه مقابر گنبد سبز
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: مجموعه فرهنگی تاریخی مقابر گنبد سبز در قم همزمان با ایام سالروز ورود حضرت مصومه(س) به قم بازگشایی و به مدت 10 شب نیز برنامه شاد و مفرحی در آن اجرا خواهد شد.
ابوالقاسم مقیمی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مجموعه تاریخی که از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به شهرداری قم واگذار شده، مورد بهسازی و مرمت قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه این بنای تاریخی شامل بخش‌های مختلفی از جمله بازارچه فروش صنایع دستی، سنگ‌های زینتی و قیمتی و نمایشگاه عکس‌های قدیمی قم است گفت: به مناسبت بزرگداشت روز قم و ایام مبارک معصومیه این اثر تاریخی بار دیگر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، و به مدت 10 شب نیز برنامه‌ها و جُنگ‌های شادی را نیز خواهیم داشت.
افتتاح مجهزترین مرکز اوتیسم
«بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز اوتیسم» استان قم، هفته گذشته طی آیینی با حضور مسئولان استانی و خیرین مرکز توان‌بخشی اوتیسم گل‌های بهشتی قم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
این مرکز تازه تأسیس در 5 طبقه و با 2400 متر زیربنا با دارا بودن 50 اتاقک مجهز طبق آخرین استانداردهای آموزشی توان‌بخشی، قابلیت ارائه خدمات به 150 نفر مددجوی دارای اختلال اوتیسم را خواهد داشت.
در حال حاضر 307 بیمار مبتلابه اوتیسم در قم شناسایی‌شده‌اند که 140 نفر از کودکان مبتلابه اوتیسم زیر 10 سال از خدمات 4 مرکز توان‌بخشی غیردولتی و خیریه روزانه تحت نظارت بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند.
رتبه آخر قم در نرخ تورم
استاندارقم گفت: می‌توانم ادعا کنم که همواره از نظر نرخ تورم استان قم رتبه سی و یکم یا حداکثر سی‌ام را در بین استان های کشور داشته که نشان می‌دهد سیاست‌های تنظیم بازار را به‌خوبی اجرا کرده‌ایم.
بهرام سرمست هفته گذشته درهفتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه قم، افزود: بر اساس سیاست‌های تنظیم بازار در سطح ملی موفق‌ترین استان بودیم و نسبت به سایر استان‌ها توانسته‌ایم گرانی و تورم را بیشتر و بهتر مدیریت کنیم.
وی با بیان این‌که استان قم همواره در رعایت نرخ مصوب جزو استان‌های پیشتاز بوده، ادامه داد: در برخی استان ها انسجام و هماهنگی لازم برای این موضوع وجود ندارد و سیاست‌های غیررسمی در باب نرخ‌گذاری پیاده می‌شود و نیاز است وزارتخانه‌های ذیربط ورود جدی به این موضوع داشته باشند.
راه اندازی خط ویژه سوخت‌گیری گاز برای تاکسی‌ها
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: خط ویژه برای سوخت‌گیری گاز تاکسی‌ها در جایگاه‌ها با همکاری مدیریت پدافند غیرعامل راه‌اندازی می‌شود.
مسعود طبیبی درگفت‌وگویی، با اشاره به اخلال ایجادشده در جایگاه‌های سوخت اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی شهرداری قم حمایت‌های لازم را از رانندگان تاکسی داشته و درصدد رفع مشکل تاکسی داران است.
وی با تاکید بر حل مشکل سوختگیری در کم‌ترین زمان افزود:هماهنگی‌های لازم برای راه‌اندازی یک خط ویژه برای سوختگیری گاز تاکسی‌ها در جایگاه‌ها با همکاری مدیریت پدافند غیرعامل انجام‌ شده‌است.
تجهیز یک خانه ورزش روستایی در شهرستان کهک
رییس هیات ورزش‌های بومی محلی قم از تجهیز خانه ورزش روستای ورجان شهرستان کهک به مناسبت هفته تربیت بدنی خبر داد.
احمدکشوری هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مهرماه سالجاری نیز در راستای توسعه سرانه فضاهای ورزشی در مناطق محروم و کم‌برخوردار 8 خانه جدید ورزش روستایی در استان قم تجهیز و به بهره‌برداری رسیده بود.
آزادی 65 زندانی درقم
دادستان عمومی و انقلاب قم دستور آزادی 65 نفر از زندانیان جرایم غیرخشن استان را به مناسبت هفدهم ربیع‌الاول صادر کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در این زمینه افزود: رویکرد دستگاه قضایی در آزادی زندانیان، کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب‌های ناشی از حبس بر زندانی و خانواده او در کنار حفظ و تامین امنیت جامعه است و در این راستا افرادی که سابقه‌دار، مخل نظم، آسایش شهروندان و امنیت مردم باشند، از هیچ تخفیف قانونی بهره‌مند نخواهند شد.
بهسازی 14 کیلومتر از محور ترانزیتی قم - تهران
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: طرح بهسازی 14 کیلومتر از محور ترانزیتی قدیم قم – تهران با اعتبار 75 میلیارد ریال اجرا شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
اکبر نوروزپور در گفت و گویی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ارتقای سطح ایمنی، تسهیل ترافیک و صیانت از محورهای مواصلاتی استان می‌باشد.
معاون راهداری قم یادآور شد: جاده قدیم قم – تهران در زمره محورهای شریانی و ترانزیتی کشور است که در اتصال 17 استان جنوبی غربی به مرکز از نقش چشمگیری برخوردار است.
وی افزود: به دلیل موقعیت ترانزیتی و ترافیک ترکیبی محور قدیم قم – تهران که به طور عمده شامل وسائط نقلیه نیمه سنگین می‌شود، در طول سال اقدام‌هایی در قالب طرح‌های پیمانی و امانی به منظور ارتقای سطح ایمنی و صیانت از این محور اجرا می شود کما اینکه طی یکسال گذشته شاهد اجرای سیستم روشنایی، بهسازی، احداث پارکینگ اضطراری و غیره در سطح آن بوده‌ایم.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/335390/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات وعدهٔ صادق

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

قم از امروز بارانی می‌شود

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارد

بیش از 9 هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه دو شهرداری قم

اجرای 90 پروژه عمرانی در منطقه 2 شهرداری قم

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

بخشی از کتاب/ وقتی طوفان تمام شد...

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) در قم احداث می‌شود

مرد ثروتمند قربانی طلب یک میلیارد تومانی‌اش شد

احداث آرامستان جدید پایتخت در 2 نقطه تهران

صفحه نخست روزنامه‌های قم، یکم اردیبهشت

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

کاهش 3.9 درصدی مصرف گاز در استان قم

اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت به شبکه زیرساختی قنوات

عابران پیاده 41 درصد فوتیان تصادفات در تهران

واکنش مردم قم به عملیات «وعده صادق»

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

خسارت 30 رشته قنات فنوج، براثر جاری شدن سیلاب

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

جزئیات دقیق درباره حمله به کنسولگری ایران در پاریس

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم