عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

رشد 89 درصدی صادرات تا صدور 439جواز تاسیس صنایع ایجادی درقم اقتصادی

رشد 89 درصدی صادرات تا صدور 439جواز تاسیس صنایع ایجادی درقم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - رشد 89 درصدی صادرات ، صدور 439 جواز تاسیس صنایع ایجادی،لزوم پیگیری تامین واگن قطار شهری ، وجود 60 درصد ذخایر منگنز ایران درقم و افزایش 13درصدی جوجه ریزی از اخبار هفته گذشته قم است.

رفع تصرف ا ز12 هزار متر مربع اراضی قم ، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی توسط 30 هزار دانش آموز ، بهره‌مندی روشندلان قم از 34 تقاطع مجهز به آلارم هوشمند ، 400 واحد صنعتی قم زیرپوشش استاندارد، لزوم تبیین مخاطرات مساله گردو غبار، مکان ثابت مهمترین نیاز روزبازارهای قم ، توسعه صنعت گردشگری از اولویتهای قم ،شناسایی و تخریب 50 رشته تله هوبره درقم و از سرگیری عملیات اتصال سلفچگان به راه آهن سراسری از دیگر اخبار هفته گذشته قم بود.
شد 89 درصدی صادرات
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم رشد 50 درصدی صادرات قم درشش ماه نخست سالجاری را مورد توجه قرار داد وگفت: سال گذشته تا پایان شهریورماه حجم صادرات قم 54 میلیون دلار بود که امسال این رقم به 107 میلیون دلار افزایش پیدا کرده‌است.
محمود سیجانی هفته گذشته در حاشیه سومین جلسه توسعه مدیریت صادرات درجمع خبرنگاران افزود: کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، امارات، پاکستان و آلمان مهمترین بازارهای هدف صادراتی قم و مراوداتی تجاری استان هستند.
وی بیان کرد: اقلام پایین دست پتروشیمی، مواد پلاستیکی،صنایع فلزی، لوازم خانگی، صنعت کفش و صندل، دستگاه آب شیرین کن، صنایع ریخته گری، مواد نفتی و شیمیایی مهمترین محصولات صادراتی قم هستند.
از سرگیری عملیات اتصال سلفچگان به راه آهن سراسری
ادامه عملیات اجرایی اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه‌آهن سراسری با تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه آغاز شد.
سید مهدی طباطبایی مدیرعامل منطقه ویژه سلفچگان قم در بازدید و دیدار با پیمانکار جدید طرح در ایستگاه سواریان، ضمن ابراز خشنودی از اجرایی شدن ادامه عملیات اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری، افزود: مدیران منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای هر گونه همکاری با پیمانکار آمادگی کامل دارند.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم، در محدوده‌ای به وسعت 2 هکتار در 185 کیلومتری تهران در سال 1376 به تصویب هیات وزیران رسید.
این منطقه، به‌عنوان مهمترین منطقه ویژه اقتصادی که به مرکز سیاسی اقتصادی کشور نزدیک است، در چهار راه جاده‌های ترانزیت، جاده ابریشم، مجاورت راه‌آهن سراسری و بزرگراه‌های اصلی شمال، جنوب، شرق و غرب ایران واقع‌ شده است، بنابر این برای برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج‌فارس به‌منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز و منحصر به‌ فرد داشته و قادر است نقش تعیین‌کننده‌ای در اقتصاد کلان کشور ایفا نماید
صدور 439 جواز تاسیس صنایع ایجادی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی شش ماهه نخست سال‌جاری، 439 فقره جواز تاسیس صنایع ایجادی با سرمایه‌گذاری حدود 90 هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 9هزار و 610 تن درقم صادر شد.
محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،تاکید کرد: شاخص‌های عملکرد حوزه تولید و صنعت استان طی شش ماهه سپری شده از سال‌جاری به خصوص دربخش صدور جواز تاسیس که رغبت به سرمایه‌گذاری جدید را نشان می‌دهد، بسیار امیدوار کننده‌است.
وی افزود: علاوه برصدور مجوزهای ایجادی، 36 فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) نیز با حدود 10 هزارمیلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و 312 تن در بخش صنعت استان قم صادر شد.
وی ادامه داد:‌ درمجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان دوهزار و 75 مجوز با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای 53 هزارتن و سرمایه‌گذاری 516هزار و 576 میلیارد ریال است که این شاخص میل و رغبت به سرمایه‌گذاری جدید درقم را مشخص می‌کند.
توسعه صنعت گردشگری از اولویتهای قم
استاندار قم گفت: توسعه صنعت گردشگری متناسب با ویژگی‌های زائرپذیری قم از اولویت‌های اصلی این استان می‌باشد.
بهرام سرمست درآیین تجلیل از خیران حوزه گردشگری درتالار کرامت استانداری با اشاره به شیوع کرونا، اظهار داشت: حوزه گردشگری و خدمات بیشترین لطمه را در شرایط کرونایی متحمل شد.
وی با اشاره به اهتمام مدیریت استان برای حل مشکل‌های بخش گردشگری افزود: تلاش کرده‌ایم تا با ارسال نظرهای کارشناسی حوزه گردشگری به دستگاه های ملی به تصویب قوانین به نفع فعالان این بخش گام برداریم.
سرمست با اشاره به جایگاه خوب قم در زمینه جذب اعتبارها و تسهیلات مرتبط با کرونا خاطرنشان کرد: با این حال تسهیلات ارائه شده و مالیات‌هایی که استمهال شدند نتوانسته‌اند مشکل‌های حوزه گردشگری را به اندازه کافی مرتفع کنند.
مکان ثابت مهمترین نیاز روزبازارهای قم
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه روزبازارهای قم وضعیت نامطلوبی از نظر دسترسی، پارکینگ،مباحث بهداشتی و رفاهی دارند، گفت: ایجاد مکان ثابت با زیرساخت مناسب نیاز اصلی بازارهای روز شهر قم است.
نرجس نیازمند هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، نظارت بر شرایط و ساماندهی بازار روزهای شهرقم را ضروری دانست و افزود: درحال حاضر 9 بازار روز در مناطق مختلف شهری قم فعالیت دارند که هیچک از آنها از استانداردهای لازم جهت ارائه خدمت به شهروندان برخوردار نیست.
وی برخی از مهمترین مشکلات روزبازارهای شهر را مورد اشاره قرارداد و گفت:مشکل عمده دراین زمینه مالکیت زمین روزبازارهای قم است که سبب شده محل برپایی این بازارها اغلب مقطعی باشد و امکان ایجاد زیرساخت های لازم ممکن نباشد.
لزوم تبیین مخاطرات مساله گردو غبار
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: اهمیت و مخاطرات مسأله گرد و غبار در این استان آنچنان که باید و شاید تبیین نشده و ردپای روشنی از این چالش جدی در برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان مشاهده نمی‌کنیم.
سید رضا موسوی مشکینی درکارگروه مدیریت گرد و غبارقم، فرسایش پذیری خاک در استان را به دلیل کمبود شدید پوشش گیاهی و رطوبت خاک بسیار بالا دانست و افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته، تعداد روزهای گرد و غباری درقم به شدت افزایش پیدا کرده و این یک زنگ خطر جدی است.
وی با بیان اینکه کانون‌های فعال گرد و غبار قم با اندک وزش باد فعال می‌شوند، خاطرنشان کرد: شدیدترین کانون گرد و غبار شناسایی شده در جنوب شرق استان و در منطقه سراجه و حسین آباد میش مست است.
400 واحد صنعتی قم زیر پوشش استاندارد
مدیرکل استاندارد قم گفت: در این استان حدود 400 واحد صنعتی زیر پوشش این اداره کل قرار دارند که یک هزار و 300 فرآورده تولید می کنند.
مجید آوری‌فرد، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استانداردها در مراحل اجرایی شامل استانداردهای «اجباری»، «اختیاری (تشویقی)» و «خوداظهاری» می‌شوند.
وی با اشاره به فعالیت‌های واحد حقوقی این اداره کل گفت: سال گذشته این واحد، 378 مورد اخطار و تذکر به واحدهای تولیدی داده، 17 مورد شکایت مردم را رسیدگی و 27 مورد هم اعلام جرم علیه واحدهای متخلف کرده است.
آوری‌فرد افزود: در 6 ماه نخست امسال نیز، 144 مورد اخطار و تذکر، هشت مورد رسیدگی به شکایت و سه مورد اعلام جرم علیه واحدهای متخلف صورت گرفته است و 39 مورد هم توقیف و جمع‌آوری کالاهای غیراستاندارد داشته‌ایم.
بهره مندی روشندلان قم از 34 تقاطع مجهز به آلارم هوشمند
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: تا پایان سالجاری 34 تقاطع هوشمند با علامت هشدار ویژه نابینایان راه‌اندازی و در اختیار جامعه روشندل استان قرار می‌گیرد.
مسعود طبیبی با تاکید بر اهمیت و توجه به آمد و شد جامعه معلولان و نابینایان درشهر اظهار داشت: یکی از وظایف شهرداری ایجاد عدالت در ارایه خدمات برای شهروندان است.
وی از مناسب‌سازی مسیرهای پرتردد افراد نابینا در شهر خبر داد و افزود: شهرداری قم برنامه‌های ویژه‌ای در این حوزه داشته و مناسب‌سازی پیاده‌روها، ایستگاه‌های اتوبوس و هوشمند سازی تقاطع‌ها بخشی از برنامه بوده است که تا پایان سال شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: یکی از برنامه‌های شهرداری نقش بستن علایم حرکتی به‌ صورت خط بریل بر روی نرده‌های ایستگاه‌های اتوبوس بوده تا این افراد بتوانند با کمترین آسیب از این امکان استفاده کنند.
وجود 60 درصد ذخایر منگنز ایران درقم
مدیرعامل معادن منگنز ایران با بیان اینکه قم 60 درصد منابع معدنی منگنز را دارد، گفت: این استان همچنین 60 درصد نیاز کشور به این ماده معدنی حیاتی را تامین می کند.
محمدرضا راغبیان در جلسه‌ای با حضور استاندار قم در معدن منگنز ونارچ قم، افزود: عمده استفاده منگنز در صنعت فولاد است و بین 3 تا 15 درصد محصول نهایی فولاد را منگنز تشکیل می دهد. 
وی اظهار داشت: 85 درصد استخراج های منگنز قم در صنعت فولاد و ذوب آهن استفاده می شود و علاوه بر آن این ماده معدنی در تولید باتری نیز روند روبه توسعه ای دارد و در لوازم آرایشی و مکمل های دامی نیز حائز اهمیت است.
ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی توسط 30 هزار دانش آموز
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش قم از برنامه‌ریزی این اداره‌کل برای جذب 30 هزار همیار طبیعت از میان دانش‌آموزان استان خبر داد و گفت: امیدواریم با این تعداد از دانش‌آموزان درمحافظت از منابع طبیعی گام‌های بلندی برداریم.
نشست هم‌اندیشی مسئولان اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین آموزش و پرورش قم به‌ منظور افزایش تعامل‌های 2 جانبه برگزار شد.
حمیدرضا زمانی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، با تاکید بر اینکه این استان می‌تواند در زمینه جذب مروج و همیار دانش‌آموزی طبیعت پیشتاز باشد، بیان داشت: امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های مختلف بتوانیم جمعیت همیاران را افزایش دهیم.
همچنین ناصر حمزه‌ای معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان نیز خاطرنشان کرد: در طرح همیار پلیس 90 هزار دانش‌آموز را در استان عضو کردیم.
شناسایی و تخریب 50 رشته تله هوبره درقم
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: 50 رشته تله هوبره در محدوده ای به وسعت 3 کیلومترمربع در یکی از زیستگاههای حساس استان کشف و تخریب شد
سید رضا موسوی مشکینی در سخنانی اظهار داشت: در گشت و پایش محیط بانان این اداره کل و بر اساس گزارش رسیده از یکی از دوستداران طبیعت، 50 رشته تله هوبره دریکی از زیستگاههای حساس استان کشف شد.
وی با بیان اینکه این تله‌ها در محدوده‌ای به وسعت 3 کیلومترمربع کارگذاری شده بودند، خاطرنشان کرد: متأسفانه دو قطعه هوبره در این تله ها گرفتار شده بودند که یک قطعه رهاسازی و یک قطعه نیز توسط روباه تلف شده بود.
رفع تصرف ا ز12 هزار متر مربع اراضی قم
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی قم گفت: 12 هزار مترمربع از اراضی جنگلی‌ومرتعی این استان به دولت بازگردانده شد.
سرهنگ عباس زینی‌وند در گفت‌وگویی اظهار داشت: در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، 12 هزار مترمربع از عرصه‌های جنگلی و مرتعی روستاهای خاوه، فردو و ویریچ از توابع شهرستان کهک با همکاری عوامل بنیاد مسکن رفع تصرف، و به دولت تحویل داده شد.
لزوم پیگیری تامین واگن قطار شهری
استاندار قم، برضرورت پیگیری تامین واگن قطار شهری قم برای راه‌اندازی خط یک متروی شهر قم تاکید کرد.
بهرام سرمست هفته گذشته درجلسه شورای سازمان قطار شهری قم، ضمن قدردانی از مسئولان استان قم برای توسعه قطار شهری افزود: اگرچه طرح فاز نخست قطار شهری قم مطابق برنامه پیشرفت نکرده، اما پیگیری‌های لازم انجام شده است تا این طرح در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به مکاتبات صورت گرفته برای تامین واگن های قطار شهری قم با شهردار تهران خاطرنشان کرد: باید در چند روز آتی نسبت به پیگیری تخصیص واگن ها اقدام شود.
عملیات اجرایی ساخت خط یک متروی شهر قم در نیمه دوم سال 1388 با اعتباری بیش از 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا آغاز شد، راه‌اندازی خط متروی قم به 2 مرحله تقسیم‌بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان شهید مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه‌اندازی می‌شود.
کمک 25 میلیارد ریالی مردم قم به عتبات عالیات
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات قم گفت: در شش ماه نخست امسال به میزان 25 میلیارد و 385 میلیون ریال پول نقد و طلا توسط مردم استان به قسمت‌های مختلف عتبات عالیات کمک شده‌است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین احمدی قمی درگفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به فعالیت 15 ساله این ستاد در استان قم افزود: در این مدت بیش از 10 کیلوگرم طلا توسط مردم قم برای کمک به همه قسمت‌های عتبات عالیات اهدا شده‌است.
افزایش 13درصدی جوجه ریزی درقم
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: جوجه ریزی در این استان طی شش ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 13 درصد افزایش داشته‌است.
علی اصغر همت هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: میزان جوجه‌ریزی در این مدت، به شش میلیون و 680 هزار و 425 قطعه رسید درحالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته پنج میلیون و 844هزار و 600 قطعه بود.
وی افزود: این اقدام با وجود مشکل‌های ایجاد شده درحوزه تولید مرغ گوشتی همچون افزایش بی‌رویه قیمت جوجه یک‌روزه صورت گرفت تا تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم استان در شرایط بهتری صورت گیرد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/334265/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

دامغان لرزید

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

مرگ غم‌انگیز تازه عروس و داماد در شب عروسی

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

اختصاص بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

داستانک/ شنوایی کم

انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از 200 المان شهری در قم

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود