عصر قم

آخرين مطالب

بیش از دو میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند اجتماعی

بیش از دو میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند
  بزرگنمايي:

عصر قم - باشگاه خبرنگاران / معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی گفت: در حال حاضر 2 میلیون و 227 هزار و 328 خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند.
حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی، آخرین وضعیت خدمات ارائه شده به مددجویان کمیته امداد گفت: نهاد کمیته امداد از بدو تاسیس تا کنون از دورترین روستا‌ها تا شهر‌های مرکزی پناه فقرا و نیازمندان بوده و در حال حاضر 2 میلیون و 227 هزار و 328 خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند.این افراد 47/91 درصد ساکن شهر‌ها و 52/09 درصد ساکن روستا‌ها هستند.
خدرویسی گفت: زنان سرپرست خانواده تحت پوشش که دریافت حقوق از سمت پدر، مادر یا همسر نداشته و نیازمند هستند، 1 میلیون و 117 هزار نفر هستند.شرط نیازمند بودن الزام تحت پوشش قرار گرفتن در کمیته امداد است. بسیاری از ایتام یا سالمندان نیازمند نیستند و بررسی این شرط از ضرورت‌های کاری ماست.
معاون سلامت و خانواده کمیته امداد افزود: 82 هزار بیمار خاص و صعب العلاج برای استفاده از خدمات ما وجود دارند.امسال اتفاقات مهمی در زمینه خدمات به مددجویان صورت گرفته که منحصر به فرد است، به وسیله‌ی پالایش بیمه‌های مددجویان 115 هزار خانواده نیازمند از چرخه حمایت خارج شده و به همین میزان جایگزین آن‌ها شده اند.
خدرویسی گفت: با افزایش ظرفیت 100 هزار خانواده، نیازمند پشت نوبتی برای حمایت نداریم و 215 هزار خانواده تحت حمایت این نهاد هستند.امسال افزایش قابل توجهی کمک هزینه معیشت و مستمری را داشتیم که از 350 هزار تومان تا 1 میلیون 100 هزار تومان است که افزایش 67 درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: تا امروز 470 هزار پرونده سالمند به مراکز نیکوکاری برون سپاری شده که تا پایان سال به 700 هزار پرونده خواهد رسید.
خدرویسی به تفاهم نامه میان کمیته امداد و سازمان زندان‌ها اشاره کرد و گفت:تمامی خانواده‌های زندانیان نیازمند تا آزادی سرپرست تحت پوشش کمیته هستند و همانند مددجویان از خدمات استفاده می‌کنند.تسهیلات اشتغال در زمان آزادی سرپرست نیز صورت می‌گیرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گفت: با بهره گیری از بانک‌های اطلاعاتی مختلف به منظور رفع هم پوشانی با سازمان بهزیستی، تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی، سیستم‌های وب سرویسی ایجاد شده که با راه اندازی سامانه‌ی امداد هوشمند به صورت آنلاین می‌توانیم وضعیت مددجویان را پایش و برسی کنیم.
خدرویسی بیان کرد: در حوزه حمایت‌های اجتماعی، تامین لوازم ضروری زندگی شامل 23 هزار بخاری و 23 هزار آبگرمکن در سال 1400 اهدا شده است. نیاز سنجی دقیق با اولویت مناطق محروم انجام شده شده و در زمینه وسایل سرمایشی، 50 هزار و 339 کولر آبی و 8 هزار کولر گازی به مددجویان تحویل داده شده است.
وی به خدمات دیگری اشاره کرد و گفت: سرویس بهداشتی و حمام مناسب برای منازل نیازمندان احداث شده یا در صورت عدم توانایی گاز کشی داخل ساختمان، این خدمات صورت گرفته است.
خدرویسی افزود: در 6 ماهه نخست امسال، کمک به اسکان مددجویان، اجازه و و دیعه مسکن انجام شده است.تامین جهیزیه از اقدامات مهم دیگری بوده که با همکاری خیرین و سایر نهاد‌ها تا امروز 14 هزار بسته شامل 5 قلم کالای اساسی یخچال، اجاق گاز، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و تلوزیون شامل 70 هزار قلم خریداری شده است و تا پایان سال با تامین اعتبار 600 میلیارد تومان برای 30 هزار بسته جهیزیه شامل 150 هزار قلم کالا صورت می‌پذیرد.قیمت‌های این 5 کالا با 20 میلیون تامین می‌شوند، در حالی که در بازار بالای 30 میلیون تومان است.
وی ادامه داد: کمک به اجاره و ساخت مسکن درصورتی که نیازمند تعمیرات و احداث انشعابات گاز و آب باشند، به صورت رایگان و برای پرداخت تسهیلات در رهن و کمک اجاره به مددجویان خدمات ارائه می‌شود.
خدرویسی افزود: پرداخت خسارت به مددجویان در زمینه حوادث چنانچه منزل و وسایل زندگی یا خود شخص مددجو از نظر جسمانی دچار آسیب شود، انجام می شود.
معاون سلامت و خانواده کمیته امداد به بیمه پایه مددجویان اشاره کرد و افزود: بیمه سلامت کل مددجویان را تحت پوشش قرار می‌دهد. بیمه مکمل شامل بیماران خاص و صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد است. خدمات بیمه‌های اجتماعی نزد سازمان تامین اجتماعی 79 هزار نفر است که در 6 ماهه اول سال 112 میلیارد تومان حق بیمه پرداخت شده است. 16 هزار نفر از مستمری تامین اجتماعی بهره‌مند شده اند. 23 میلیارد تومان بابت بازنشستگی 3 هزار زن سرپرست خانوار پرداخت شده است.
وی به شاخص‌هایی جهت خارج شدن مددجویان از چرخه حمایت اشاره کرد و افزود: این شاخص‌ها مبتنی بر توانمند سازی است و لازم است و در کمیسیون حمایت ما به طور دقیق بررسی شود. برای مثال اگر یک نفر از اعضای خانواده مددجو اشتغال پیدا کند، ازدواج کرده یا معافیت سربازی و... را شامل شود.همچنین خروج عادی به دلیل فوت، دریافت مستمری از صندوق بازنشستگی، برگشت سرپرست خانواده از زندان یا تایید کمیسیون پزشکی سلامت برای توانایی فرد جهت اشتغال از موارد خارج شدن شخص از چرخه حمایت و جایگزینی دیگران است.
وی ادامه داد: ذکور بالای 18 سال نیز از حمایت خارج می‌شوند. از موارد دیگر این امر زمانی است که فرد سهم الارث مناسبی برایش به ارث برسد.در صورتی که خانواده‌ای سرپرست آن سرباز وظیفه باشد، خانواده اش تحت پوشش کمیته امداد تا زمان پایان خدمت قرار گرفته و بعد از آن به فرد در صورت نیاز وام اشتغال برای حمایت داده می‌شود.
وی ادامه داد: دریافت وام اشتغال به معنای توانمند شدن نیست بلکه ما دوسال صبر می کنیم تا این خانواده به شرایط مناسبی برسد بعد در کمیسیون حمایت برای خروج یا باقی ماندن آن‌ها در چرخه حمایت کمیته امداد تصمیم گیری می‌شود.
خدرویسی گفت: فرانشیز بستری مددجویان کمیته امداد در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی رایگان شده است. یکی از 120 خدمات ما پرداخت مستمری است.
وی با اشاره به هفته وحدت گفت: خدمات برای همه مردم کشور یکسان خواهد بود و تفاوتی میان شیعه و سنی نخواهد بود و الویت ما مناطق محروم است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/333987/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله رییسی به کراچی رفت

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور 17514 نفر در قم

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

اختصاص 10 هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

(ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم

برداشت 22 میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

آماده‌باش کامل راهداری استان قم به‌دنبال احتمال وقوع سیلاب‌های فصلی

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

به ظاهر دوست اما دشمنانند

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سؤالات کنکور

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید