عصر قم

آخرين مطالب

به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم؛

دوره‌های آموزشی روانشناسی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود سیاسی

دوره‌های آموزشی روانشناسی کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- معاون آموزشی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به مشکلات روحی و روانی کودکان و نوجوانان در دوران کرونا، از برگزاری کارگاه‌هایی با محوریت روانشناسی کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، علی حسینی گفت: با توجه به اهمیت سلامت روان، خصوصاً با طولانی شدن همه‌گیری ویروس کرونا ، کودکان مورد آسیب‌های پیدا و پنهان کرونا قرار گرفتند؛ در خانه ماندن یا تعطیلی‌هایی که در اوایل و برای مدتی اندک برای آنها خرسند کننده بود اما در طولانی مدت برای آنها کلافه کننده شد.
وی ادامه داد: سبک زندگی و آموزشی کودکان در دوران کرونا به یکباره تغییر کرد، از شور و هیجان و جنبه سرگرمی مدرسه و بازی با دوستان کاسته شد، فرزندان ساعت‌های زیادی با گوشی سپری می‌کنند تا جایی که اختلاف والدین با فرزندان بر سر کم کردن میزان فعالیت با اینترنت و امکان اعتیاد اینترنتی بچه‌ها به بروز تنش و اعمال خشونت بر بچه‌ها می‌انجامد.
سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: از آنجا که در دوران کودکی و نوجوانی علاوه بر رشد جسمانی، شخصیت افراد نیز شکل می‌گیرد و تثبیت می‌شود بنابراین این دوران را می‌توان سنگ بنای شکل‌گیری شخصیت افراد به حساب آورد؛ از این رو عدم توجه به مشکلات و اختلالات در این دوران می‌تواند خسارات جبران ناپذیری در سال‌های آینده به دنبال داشته باشد، در همین راستا معاونت آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم اقدام به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های روانشناسی خصوصاً برای کودکان، نوجوانان و مادران کرده است.
حسینی با اشاره به اینکه در همین راستا و با توجه به شرایط کرونایی، معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم اقدام به برگزاری کارگاه‌هایی با محوریت کودکان و نوجوانان کرده که دارای دو هدف کوتاه مدت و بلند مدت است، تصریح کرد: در هدف کوتاه مدت حس نشاط و تخلیه هیجانی، ارتباط با همسالان، نوع تعامل با مربی و آشنایی با فضای کلاس، آشنایی با رنگ‌ها و روش استفاده از رنگ و در هدف بلندمدت انتقال مفاهیم یاد گرفته شده به زندگی و محیط اجتماعی و استفاده از آن‌ها مثل مهارت، سرعت، عمل، فکر کردن، قانون و نظم دنبال می‌شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشترین مشکلات کودکان در بدو ورود به دبستان ضعف در مهارت دست است ازجمله مهارت‌های آموزش داده شده در این کارگاه‌ها مهارت دست ورزی و تقویت عضلات ظریف بود همچنین تقویت حواس خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب بوییدن، پرورش هوش و خلاقیت، تقویت مهارت‌های ارتباطی، تفکر و هدف سازی و احساسات و یادگیری و به کار بردن آن‌ها نیز آموزش داده شد.
معاون آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به اینکه این نوع کارگاه‌ها در کشف استعداد کودکان مؤثر است، افزود: وقتی کودکان در سنین پایین در معرض کارهای ساده هنری صحیح و آموزش درست قرار می‌گیرند، علاوه بر دست ورزی و بهره‌مندی از مزیت‌های هوش و خلاقیت آن‌ها نیز رشد می‌کند.
حسینی در رابطه با اینکه کودک بعد از طی این دوره چه مواردی را یاد می‌گیرد، گفت: اولین اثر در راستای آموزش کودکان بر روی والدین است که اگر راه علایق بچه‌ها باز گذاشته بشود، باید و نبایدها و مقایسه از بین برود، می‌توان به زندگی شاد و موفق کودک کمک کرد.
وی یادآور شد: کودکانی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند از نظر مهارت‌های ارتباطی، حواس و درک مفاهیم، خودآموزشی و یادگیری، مهارت‌های نوشتاری و تصویرسازی، نوع کلام و استفاده از حواس و دقت و تمرکز در سطح بالاتری قرار می‌گیرند.
سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: «مغز خمیری؛ مغز سنگی» با محوریت ابعاد توجه و تمرکز- حافظه و یادگیری، حل مسئله یکی از دوره‌هایی است که برای نوجوانان برگزار می‌شود.
حسینی ادامه داد: «آشنایی با زبان زرافه» با محوریت مهارت‌های ارتباطی- کلامی بدون خشونت در قالب بازی دوره‌ای است که برای کودکان 5 تا 7 سال برگزار می‌شود.
وی اضافه کرد: دوره «ریاضی خلاق» با توجه به آموزش با بازی- تقویت ادراک حسی و پرورش دقت و تمرکز و دوره « آسمون ریسمون » با محوریت آموزش فارسی با بازی‌های خلاقانه و ادراک حسی ویژه کلاس اولی‌ها برگزار می‌شود.
سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: «کارگاه هنر و خلاقیت» با محوریت تقویت ادراک حسی- پرورش تخیل و تفکر خلاق با تقاشی و تصویر سازی ویژه کودکان 3تا5سال برگزار می‌شود.
حسینی افزود: کارگاه «مادر و کودک خلاق» و «مهارت‌های زندگی» نیز از دیگر کارهایی است که به همت سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار می‌شود.
وی گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و اطلاعات از دوره‌ها با شماره‌های 02537732504 و 02537748713 تماس بگیرند یا به خیابان شهید فاطمی (دورشهر) بین کوچه 20 و 22 مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/333812/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی شنبه اول اردیبهشت 1403 به افق قم

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

سیلاب به 30 رشته قنات شهرستان فنوج خسارت زد

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

هزینه 570 میلیارد تومانی تملک در منطقه7 شهرداری قم

تولید روزانه 120 تن کمپوست در قم/ احداث کمربند سبز سایت پردازش پسماند شهر

امسال در قم هر ماه 350 واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود

درخواست روحانی شاخص قم از وزارت اقتصاد درخصوص مالیات ها

پیروزی دلسوختگان قم شانس صعود را زنده نگه داشت

من پیر فنا بدم جوانم کردی

مردم قم در حمایت از نیروهای مسلح کشورمان به خیابان آمدند+ فیلم

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

ترخیص 2 هزار و 500 خودرو و تاکسی برقی از گمرک

تو مثل منی برف...

پیروزی نماینده فوتسال قم در مرحله نهایی لیگ یک

تکلیف تعطیلی پنجشنبه‌ها چه زمانی مشخص می‌شود؟

«تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده صادق»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

راهپیمایی مردم قم در حمایت از حمله سپاه به رژیم اشغالگر قدس

فاز پنجم عمار یاسر قم به میدان سپاه می‌رسد

واژگونی پراید حادثه آفرید

تقدیر از 30 سال خدمت خالصانه جمعی از خادمان حرم قم

راهپیمایی نمازگزاران جمعه قم در حمایت از عملیات وعده صادق

(تصاویر) راهپیمایی نمازگزاران قم برای تشکر از حمله سپاه به رژیم صهیونیستی

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

حمایت نمازگزاران جمعه قم از عملیات «وعده صادق»

تقدیر مجمع کلانشهر‌های ایران از خدمات 20 ساله شهردار قم

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

قدردانی مردم انقلابی قم ازپاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

قدردانی مردم انقلابی قم از پاسخ محکم نیروهای مسلح به اسراییل غاصب

پدر گلاب ایران درگذشت

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد