عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

عبورصادرات قم از مرز 108 میلیون دلار تا استانداردسازی تاسیسات گردشگری اقتصادی

عبورصادرات قم از مرز 108 میلیون دلار تا استانداردسازی تاسیسات گردشگری
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم- عبور صادرات قم از مرز 108 میلیون دلار،استانداردسازی تاسیسات گردشگری، اجرای برنامه راهبردی ارتقا کیفی محلات ، رسیدن حجم مخزن سدهای اصلی قم به 187 میلیون متر مکعب ،لزوم تبدیل شهرک شکوهیه به کارگاه عظیم عمرانی و بالا بودن سرانه تجهیزات آتش‌نشانی قم از میانگین کشوری از اخبار هفته گذشته است.

لزوم پیگیری مشکل مسکن و بیمه کارگران ،شناسایی 4 هزار و 449 ناشنوا و کم‌شنوا در قم ، ، کمک 76 میلیارد تومان مردم به به نیازمندان، رونمایی از مستند شهید احمد کریمی ، اعزام 80 دستگاه اتوبوس به مرز مهران، لزوم نواقص طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی ، استفاده 3 هزار سالمند از خدمات بهزیستی ، آزادی 50 تَن از زندانیان ، غیر حضوری بودن ثبت نام وام تسهیلات نوسازی مسکن ، تخریب کمینگاه شکارچیان در منطقه شکار ممنوع کهک، شناسایی 307 فرد مبتلا به اُتیسم ازدیگر اخبار هفته گذشته قم بود.
عبور صادرات قم از مرز 108 میلیون دلار
مدیرکل گمرکات قم گفت: صادرات این استان طی 6 ماهه نخست سال جاری به بیش از 108 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 90 درصد رشد را نشان می‌دهد.
اسفندیار دریکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه، بیش از 94‌هزار تن کالا از گمرکات استان قم به بازارهای هدف، صادر شده‌است.
وی افزود: همچنین طی مدت یادشده، 24 هزار تن کالا به ارزش 112 میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شد که بیشتر این کالاها مواد اولیه و تجهیزات مورد استفاده در واحدهای تولیدی است.
وی ادامه داد: درآمد کل گمرکات استان قم نیز طی 6 ماه نخست سال‌جاری به 121 میلیارد تومان رسید و این مجموعه توانست در تقویت شاخص‌های توسعه اقتصادی استان نقش خود را به خوبی ایفا کند.
استانداردسازی تاسیسات گردشگری
معاون گردشگری قم با اشاره به لزوم تداوم استانداردسازی تاسیسات گردشگری استان، گفت: باید مطابق با آخرین استانداردهای جهانی بتوانیم در مسیر ارتقای سطح خدمات مورد نیاز گردشگران حرکت کنیم.
مهدی نصراصفهانی هفته گذشته در دیدار با سیدمهدی پورحسینی مدیرعامل شرکت رابین‌آروین‌رهنما عامل تطبیق استانداردهای گردشگری در استان، اظهار کرد: در ایامی به سر می‌بریم که تاسیسات گردشگری قم به دلیل شیوع ویروس کرونا، کم‌رونق هستند و این فرصت مغتنمی است که واحدهای گردشگری با معیارهای استاندارد، تطبیق داده شوند.
معاون گردشگری قم با بیان این‌که پروانه استانداردسازی حدود 50 واحد از تاسیسات استان صادر شده‌است ادامه داد: با توجه به دستورالعمل‌های معاونت گردشگری کشور مبنی بر استانداردسازی تأسیسات گردشگری، ضوابط درجه‌بندی استانداردسازی و کیفیت خدمات تهیه و ابلاغ شده‌است.
نصر اصفهانی گفت:تعداد تاسیسات گردشگری استان حدود 450 واحد است که از این تعداد فرایند استانداردسازی 165 واحد اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، سفره‌خانه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و بین‌راهی، در حال انجام است.
آزادی 50 تَن از زندانیان قم
همزمان با اربعین حسینی طی آیینی با حضور رئیس‌کل دادگستری قم، دادستان دادسرای عمومی و انقلاب و مدیرکل زندان‌های استان 50 تَن از زندانیان محبوس در ندامتگاه‌های قم آزاد شدند و به آغوش جامعه بازگشتند.
حجت‌الاسلام و المسلمین علی مظفری رئیس‌کل دادگستری استان در بازدید از زندان قم، اظهارداشت: از ابتدای سال جاری 806 تَن از زندانیان با اعطای مرخصی پایان حبس از زندان‌های قم آزاد شدند و در بازدیدی که از زندان‌های قم صورت گرفت، نیز مقدمه‌های اعطای مرخصی پایان حبس 50 تَن دیگر از زندانیان در شب اربعین حسینی فراهم شد.
لزوم تبدیل شهرک شکوهیه قم به یک کارگاه عظیم عمرانی
استاندار قم گفت: اجرای طرح مرحله توسعه شهرک صنعتی شکوهیه، این شهرک را به یک کارگاه عظیم عمرانی تبدیل کرده‌است.
بهرام سرمست در برنامه سه‌شنبه‌های اقتصادی خود، ضمن شرکت در بیست و سومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از چند واحد مستقر در شهرک صنعتی شکوهیه بازدید و یک واحد تولیدی و نمایشگاه ویترینی محصولات را نیز افتتاح نمود.
استاندار قم با اشاره به برنامه هفتگی و منظم بازدید میدانی از واحدهای تولیدی، اضافه کرد: با حضور در کارخانه‌ها و در جمع تولیدکنندگان، مشکل‌ها و موانع تولید این بخش‌ها از نزدیک بررسی شده و برای رفع آن‌ها تصمیم‌های مناسب اتخاذ و دستورهای لازم صادر می‌شود.
شناسایی 307 فرد مبتلا به اُتیسم
مدیرکل بهزیستی استان قم اعلام کرد: در حال حاضر 307 بیمار مبتلا به اُتیسم در قم شناسایی شده‌اند.
مهدی پهلوانی هفته گذشته افزود: 140 تَن از کودکان مبتلا به اُتیسم زیر 10 سال از چهار مرکز توانبخشی غیردولتی و خیریه روزانه تحت نظارت بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند.
تخریب کمینگاه شکارچیان در منطقه شکار ممنوع کهک
رییس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کهک استان قم گفت: ماموران اجرایی این اداره حین گشت زنی در ارتفاعات منطقه وشنوه، یک کمین گاه(کوخه) متعلق به شکارچیان غیرمجاز در این بخش را کشف و تخریب کردند.
سجاد پارسامهر در این زمینه افزود: متاسفانه با توجه به محدودیت منابع آبی طبیعی در منطقه، افرادی با استقرار و کمین در اطراف منابع آبی کوچک منطقه، اقدام به کشتار بی‌رحمانه حیوانات تشنه می‌کنند.
وی اضافه کرد: محیط‌بانان بر اساس تکلیف قانونی خود به‌صورت شبانه‌روزی در منطقه گشت زنی کرده و متخلفان را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهند.
غیر حضوری بودن ثبت نام وام تسهیلات نوسازی مسکن
مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: مراحل ثبت‌نام برای دریافت وام 200 میلیونی تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده این استان غیرحضوری است.
حسن صبوری هفته گذشته در این زمینه افزود: در کلانشهر قم تسهیلات نوسازی مسکن در بافت فرسوده برای پروژه‌های احداثی بدون استفاده از فناوری نوین برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ازای هر واحد، 120میلیون تومان با سود 9 درصد، 50 میلیون با سود 18 درصد و30 میلیون با سود 16 درصد اوراق و در مجموع 200 میلیون تومان است.
وی اضافه کرد: برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز سقف تسهیلات اعطایی در صورت استفاده از فناوری‌های نوین ساخت تا 270 میلیون تومان برای کلانشهر قم به‌صورت 120 میلیون تومان با سود 18 درصد ، 80 میلیون تومان با سود 18 درصد و70 میلیون تومان با سود 16 درصد اوراق است.
استفاده 3 هزار سالمند قمی از خدمات بهزیستی
مدیرکل بهزیستی استان قم از ارائه خدمات توانبخشی و حمایتی به بیش از سه هزار سالمند قمی خبر داد.
مهدی پهلوانی در گفت و گویی، افزود: طبق بررسی ها جمعیت سالمند استان قم بیش از 100 هزار تن می باشد که از این تعداد حدود 3هزار و 64 تن از خدمات بهزیستی در حوزه های توانبخشی و حمایتی بهزیستی قم برخوردار هستند.
مدیر کل بهزیستی قم همچنین از نگهداری 200 سالمند در خانه های سالمندان استان و از فعالیت 3 مرکز شبانه روزی، یک تیم ویزیت در منزل سالمندان و یک مرکز مراقبت در منزل خبر داد.
لزوم نواقص طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به وضعیت مناسب پیاده‌سازی طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در استان‌های کشور، گفت: با بخش سلامت قم نیز در استفاده از بستر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع نواقص احتمالی و پیاده‌سازی کامل این طرح همکاری کامل صورت گیرد.
جواد غلام پور هفته گذشته با مناسب خواندن وضعیت این استان در شبکه دسترسی به اینترنت پرسرعت، اظهار داشت: امروزه لزوم استفاده به روز از فناوری اطلاعات و ارتباطات بیش از پیش نمایان شده و موجب جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه‌ها و تسریع در انجام امور افراد می شود.
وی خاطرنشان کرد: قطع برق، کُندی سرعت اینترنت در برخی مناطق، اتصال نداشتن سامانه‌های اصلی برخی بیمارستان‌ها، تمایل نداشتن برخی پزشکان به نسخه نویسی الکترونیکی و اتصال نداشتن برخی بیمه‌های تکمیلی از جمله مشکل‌های طرح فوق به شمار می‌آید.
اعزام 80 دستگاه اتوبوس از قم به مرز مهران
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: در راستای ارایه سرویس برای بازگشت زایران اربعین حسینی(ع)، 80 دستگاه اتوبوس از این استان به پایانه مرزی شهید سلیمانی شهر مهران اعزام شدند.
محمدحسن کلهری هفته گذشته عنوان کرد: هیچ گونه افزایش بهای بلیت اتوبوس برای بازگشت زایران اربعین حسینی(ع) نداریم و تعرفه‌های نرخ مطابق با بهای بلیت در اربعین حسینی(ع) سال 1398 است.
رونمایی از مستند شهید احمد کریمی
مستند حاج احمد کریمی روز چهارشنبه هفته گذشته طی آیینی با حضور معاون بازرسی ارتش جمهوری اسلامی در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم رونمایی شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم در این مراسم بیان کرد: از دو سال گذشته موضوع زندگی شهید حاج احمدکریمی باهمکاری هم رزمندگان و دوستان وی آغاز شد و در تولید کتاب و مستند این شهید گرانقدر 54 نفر از هم رزمندگان و دوستانش یاریگر سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم همراه شدند.
ابوالقاسم مقیمی یادآور شد: برای ساخت و تهیه این مستند از بسیجیان دوران هشت سال دفاع مقدس تا سرداران و مسوولان بالارتبه نظامی کشور همکاری داشته اند تا زوایای زندگی این شهید بصورت بهتری به تصویر کشیده شود.برخی از صحنه ها و تصاویری که در این مستند تولید شده برای نخستین بار است که قرار است از آنها رونمایی شود که بخشی از آنها از آرشیو تلوزیون عراق گردآوری شده است.
کمک 76 میلیارد تومان مردم قم به به نیازمندان
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم گفت: با وجود مشکلات بسیار، مردم قم در 6 ماهه گذشته 76 میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.
اکبر میرشکار هفته گذشته در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان قم، با ارایه گزارشی از عملکرد پنج ساله اخیر این نهاد و با اشاره به افزایش مراجعه محرومان به کمیته امداد قم عنوان کرد: در 6 ماهه گذشته بیش از 27 هزار تَن مراجعه داشتیم که در حد توان، مشکل بیشتر آن‌ها را رفع کردیم.
وی گفت: تلاش ما در کمیته امداد استان، گسترش نگاه و روحیه جهادی در میان کارکنان کمیته امداد است و با گزارش مستمر از عملکردمان در استان اعتماد اقشار گوناگون مردم را جلب کردیم و ثمره این اعتماد این است که درآمدهای عمومی کمیته امداد از 19 میلیاردتومان در سال 1395 به 130 میلیاردتومان در سال 1400 رسیده است.
بالا بودن سرانه تجهیزات آتش‌نشانی قم از میانگین کشوری
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، گفت: در زمینه سرانه تجهیزات و ایستگاه‌های آتش‌نشانی، شهر قم از متوسط کشوری بالاتر است و در پیش‌بینی اعتبارها نیز شورای اسلامی شهر برای تجهیز و بازسازی ایستگاه‌ها توجه ویژه داشته و خواهد داشت.
محسن محرری در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی با تاکید بر اینکه باید متناسب با ساخت‌ و سازهای جدید شهری، تجهیزات مورد نیاز تهیه شود، یادآور شد: تجهیزات مناسب یکی از ابزارهای لازم برای امداد و نجات است، ازجمله این تجهیزات نردبان مناسب با ساختمان‌های بلند است که برغم رقم قابل‌توجه این تجهیزات، شورای اسلامی شهر در تلاش است که با تامین منابع این مهم محقق شود.
شناسایی 4 هزار و 449 ناشنوا و کم‌شنوا در قم
مدیرکل بهزیستی استان قم، ضمن بیان اینکه شعار امسال هفته ناشنوایان تجلیل از جامعه پرشور ناشنوایان و گسترش زبان اشاره تعیین شده است، گفت: چهارهزار و 449 ناشنوا و کم‌شنوا در استان شناسایی شده‌اند و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده‌است.
مهدی پهلوانی در این رابطه ادامه داد: از این تعداد افراد، تعداد 2 هزار و 576 تَن مرد و تعداد یکهزار و 873 تن زن هستند.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: آسیب شنوایی، معلولیتی پنهان و شایع ترین نقص مادرزادی است؛ میزان شیوع آن در زمان تولد بیش از 2 برابر مجموع دیگر اختلالات قابل ارزیابی در نوزادان است (2 تا 4 در هزار موالید دچار کم شنوایی شدید تا عمیق هستند).
رسیدن حجم مخزن سدهای اصلی قم 187 میلیون متر مکعب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم با اشاره به کاهش حجم آب ذخیره شده در سدهای استان به دلیل کمبود بارش و روند خشکسالی در ماه‌های اخیر، گفت: حجم مخزن سدهای کوچری و 15 خرداد به عنوان دو سد اصلی تامین کننده آب استان، 187 میلیون متر مکعب است.
علی اصغری درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، تاکید کرد: بر اساس پایش صورت گرفته تا ابتدای مهرماه جاری حجم آب ذخیره شده در مخزن سد کوچری 99.723 میلیون متر مکعب و در مخزن سد 15 خرداد 87.070 میلیون متر مکعب است. 
وی با اشاره به کم شدن بارندگی‌ها و شرایط خشکسالی در ماه‌های اخیر، اظهار داشت: ادامه یافتن این روند موجب کاهش حجم آب ذخیره شده در مخازن سدهای کوچری و 15 خرداد نسبت به سال گذشته شده‌است. 
اجرای برنامه راهبردی ارتقا کیفی محلات
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: در ادامه روند توسعه برنامه‌محوری در شهرداری قم، تدوین برنامه راهبردی عملیاتی ارتقاء کیفی محله‌ها در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی شهرداری قرار گرفته است.
مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری در زمینه ارتقای کیفی محله‌های قم اظهار داشت: در این راستا با اولویت‌بندی محله‌های شهر قم و با استفاده از ظرفیت کلیه ذینفعان و مشارکت شهروندان با شناسایی وضعیت موجود هر محله در ابعاد مختلف و کالبدی، محیط‌زیست، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ترافیکی؛ شناسنامه محله تدوین و سپس با رویکرد برنامه‌ریزی همگرا به احصا نقاط ضعف، قوت، نیازسنجی و اولویت‌بندی آن‌ها اقدام می‌شود.
لزوم پیگیری مشکل مسکن و بیمه کارگران
استاندار قم با اشاره به مشکل‌های مسکن و بیمه‌ای کارگران این استان، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را موظف به پیگیری این مشکلات کرد. 
بهرام سرمست در جلسه بررسی مشکل‌های کارگران استان، طی سخنانی نمایندگان تشکل‌های کارگری را زبان گویای زحمت کش‌ترین قشر جامعه دانست، و اظهار داشت: در نشست با این کارگران پذیرای دریافت مشکل‌ها و راهکارهای جامعه کارگری هستیم.
وی با اشاره به صدور کارت ویژه ملاقات با فعالان بخش خصوصی خاطرنشان کرد: حل مشکل‌های واحدهای صنعتی سبب پیشگیری از بیکاری کارگران و منجر به اشتغال آنان شده است، به‌طوریکه روند کاهشی نرخ بیکاری در استان کاملا مشهود است.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/330978/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته

تایم لپس بارش باران سیل آسا در دبی

آموزش و پرورش: احکام رتبه‌بندی 100 هزار معلم بازنشسته سالهای 1400 تا 1402 اصلاح شد

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

شعر خوانی زیبای باران نیکراه

آسمان قم امروز پنجشنبه 30 فروردین صاف تا کمی ابری است

بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد

پورعباس: در سال 1402 به هیچ عنوان تقلب سازمان یافته‌ای به ثمر ننشست

آیت الله مکارم شیرازی: هزینه حج بسیار سنگین است

انفجار کپسول گاز در پایانه شرفق تهران با 6 کشته

لحظه نجات 7 نفر که در سیل کنارک گرفتار شده بودند

منطقه زیبای پامنار خوزستان

سیل و آبگرفتگی در 8 استان جنوبی کشور

اورژانس هوایی فرشته نجات خانم 72 ساله شد

بازداشت دختر 11 ساله ای که فروشنده لباس را به قتل رساند

زمین گرد است!

برگزاری «همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود

ثبت ویدیویی از حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ خراسان رضوی

رئیس سازمان سنجش: شبکه‌های زیرزمینی عده‌ای را اجیر می‌کنند تا سر جلسه آزمون غایب باشند‌

بالگرد اورژانس قم به کمک کودک 5ساله رفت

کتاب؛ ابزاری برای ایجاد رزومه یا عکس یادگاری

مرور مهم‌ترین اخبار روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 قم

وضعیت خیابان‌های دبی بعد از سیل

دزدی میلیاردی از خانه 2 مهاجر در برج لاکچری نیاوران

دستگیری تعدادی از متهمان سایبری کنکور؛ دریافت بالغ بر 100 هزار تتر از داوطلبان

رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

ماجرای تنبیه بدنی وحشتناک دانش‌ آموز مرزن‌ آبادی