عصر قم

آخرين مطالب

بارگذاری 1400 محتوای آموزشی برای دانش آموزان ناشنوا در شبکه شاد فرهنگی

بارگذاری 1400 محتوای آموزشی برای دانش آموزان ناشنوا در شبکه شاد
  بزرگنمايي:

عصر قم - مهر / معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: آموزش دانش آموزان ناشنوا امسال به علت ادامه شیوع کرونا با تهیه و بارگذاری هزار و 400 محتوا در شبکه شاد انجام می‌شود.
مجید هداوند، درباره اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دوران شیوع ویروس کرونا برای دانش آموزان استثنایی، اظهار داشت: مدرسه تلویزیونی ایران جزو نخستین اقدامات این سازمان بود که به این واسطه مترجمان محتوا را به دانش آموزان ارائه کردند.
وی خاطرنشان کرد: چهار مترجم به مدت 9 ماه هر هفته 24 ساعت در مدرسه تلویزیونی حدود هزار و 50 ساعت خدمات در سال تحصیلی 1399-1400 ارائه کردند. همچنین سه مدرس جهت تدریس دروس ریاضی و فارسی پایه اول ابتدایی حدود 94 ساعت برنامه داشتند.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه پیگیری بسیاری با وزارت خانه و سایر نهادها برای تأمین نیروهای مترجم متخصص در ارتباط با دانش آموزان ناشنوا صورت گرفته است، افزود: همچنین پیگیری برای دانش آموزان در شاخه کاردانش شده که مانند دانش آموزان عادی بحث برون سپاری رشته‌ها را در استان‌ها داشته باشند.
هداوند یادآور شد: برگزاری نشست‌های تخصصی و میزگرد تصویری (وبینار) با کارشناس مسؤولان استان‌ها در ارتباط با رشته‌های مهارتی نیز صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین برای مناسب سازی محتوا در شبکه شاد برای دانش آموزان ناشنوا از زمان تأسیس این شبکه از هشت هزار محتوا حدود هزار و 400 محتوا در دوره‌های مختلف برای دانش آموزان ناشنوا بارگذاری شده است.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: همچنین در سامانه شادنما هم بیش از 20 محتوا در بحث آموزش الفبای باغچه بان، آموزش اعداد، معرفی مشاهیر و مفاخر کشور به زبان اشاره بارگذاری شده است.
هداوند همچنین گفت: چهار فیلم آموزشی هم با توجه به مسائل کرونا تهیه شده که در این فیلم‌ها درباره عبارت و واژه‌های پرکاربردی فرد در مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توضیحاتی ارائه شده است.
وی با تأکید بر اینکه تهیه و تولید آموزش مجازی سال گذشته و امسال هم در دستورکار قرار دارد، افزود: دستورالعمل استفاده از زبان اشاره و الفبای گویای باغچه بان به ادارات کل ابلاغ شده است.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: بیش از 67 مدرس زبان اشاره در سطح استان‌ها تربیت شدند و همچنین سال گذشته از آموزش زبان اشاره نتایج خوبی حاصل شد.
هداوند ادامه داد: پارسال بیش از 5 هزار نفر به خصوص معلمان و افراد و نهادهای مختلف مانند نیروهای امدادی دور آموزش زبان اشاره گذراندند، همچنین مدرسان آموزش زبان اشاره در پایگاه‌های تابستانی آماده شدند.
چهار هزار و 897 دانش آموز ناشنوا و کم شنوا را در مدارس خاص تحصیل می‌کنند
وی همچنین در مورد آموزش ناشنوایان در کشور اظهار داشت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی به دلیل ارائه اقدامات آموزشی، پرورش و توانبخشی این دانش آموزان، یکی از گروه‌های هدفی است که نزدیک به چهار هزار و 897 دانش آموز ناشنوا و کم شنوا را در مدارس خاص از دوره پیش دبستانی تا دوره متوسطه عمومی تحت پوشش دارد.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: همچنین نزدیک به 10 هزار دانش آموز در آموزش تلفیقی فراگیر در مدارس عادی و با کمک رابط تحصیلی مشخص تحصیل می‌کنند.
هداوند گفت: 753 نفر از دانش آموزان در شاخه کاردانش در 30 رشته مهارتی، 59 نفر در شاخه فنی و حرفه‌ای در بیش از 100 مدرسه در کشور با همکاری هزار و پانصد نفر از معلمان مشغول تحصیل هستند.
وی با تاکید بر تجهیز شدن مدارس استثنایی اظهار داشت: بیش از سه میلیارد تومان جهت تأمین اعتبار کمک سرانه‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای هنرستان‌های نابینا و ناشنوا، تأمین اعتبار مواد مصرفی هنرستان و خرید 30 دستگاه سیستم هوشمند به اعتبار 900 میلیون تومان در سال گذشته و 30 دستگاه هوشمند جهت هوشمند سازی مدارس پرداخت و تأمین شد.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره تألیف کتاب‌های درسی دانش آموزان ناشنوا توضیح داد: هرسال تألیف و مناسب سازی کتب درسی دانش آموزان با آسیب شنوایی صورت می‌گیرد.
هداوند ادامه داد: در این راستا بیش از 14 تألیف و 50 جلد مناسب سازی شده که شامل هفت جلد کتاب زبان آموزی و جمله سازی دوره ابتدایی ناشنوایان، هفت جلد راهنمای معلم و جمله سازی، تألیف بیش از 20 واحد کار در دوره پیش دبستانی، پنج جلد مناسب سازی تصویری فارسی و یک جلد هدیه آسمانی در دوره ابتدایی بوده است.
وی یادآور شد: همچنین 13 جلد کتاب برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم تألیف شده است، تولید بسته و رسانه‌های آموزشی، تولید و تهیه سه درس افزار زبان انگلیسی در پایه‌های هفتم، هشتم و نهم نیز در دستور کار قرار گرفت.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: تهیه و توزیع درس افزار واژگان کتاب فارسی اول دبستان به زبان اشاره، آموزش الفبای گویای باغچه بان، طراحی و تولید نرم افزار وب اپلیکیشن فرهنگ هزار و دویست واژه دوره ابتدایی به زبان اشاره نیز صورت گرفته است.
هداوند، تدوین و بازنگری محتوای دوره‌های پیش دبستانی و تدوین دفترچه‌های آموزشی را از دیگر اقدامات سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای کودکان ناشنوا عنوان کرد.
وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای معلمان خبر داد و گفت: کارگاه‌های آموزش معلمان چند مهارتی پارسال 10 درصد معلمان کم توان را پوشش داد، براین اساس به هزار و 400 معلم در 128 کارگاه آموزش داده شد.
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: برگزاری دوره ضمن خدمت تعمیم مدرس زبان آموزی معلمان پایه ششم به تعداد 63 نفر، برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه مدیران و معاونان 60 نفر و پیش بینی، برگزاری دوره ضمن خدمت آموزش زبان اشاره به تعداد 70 نفر نیز در دستور کار قرار گرفته است.

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/330874/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

(تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی

تقویم و اوقات شرعی چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 به افق قم

راهیابی 2 اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

گرامیداشت یاد آیت الله بروجردی در قم

اجرای طرح زیست شبانه در استان قم

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

بیت مرحوم آیت‌الله کاشانی بیانیه صادر کرد

چه کسی می داند...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله بروجردی در مسجد اعظم قم

دمنوش‌های شفابخشی که بی‌حالی و رخوت بهار را از بدن دور می‌کند

کوثری:‌ بزرگترین مشکل آمریکا در ایران آیت‌الله خامنه‌ای است

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ماجرای عجیب قطع مسیر حقابه زمین‌های کشاورزی در قم

افزایش 11.6 درصدی اهدای خون در قم

چرا به سوالات اپراتورهای اورژانس باید پاسخ داد

هوای تهران گرم می شود!

عملیات ویژه نیروهای امدادی برای نجات سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

گلایه‌ی رئیس پلیس راهور از ابلاغ نشدن قانون افزایش جرایم رانندگی

طوفان شن در لیبی

افزایش سرقت احشام در قم

5 باور غلط درباره ضدآفتاب که فکرش را نمی‌کردید!

بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

بیت مرحوم آیت الله کاشانی بیانیه صادر کرد +جزئیات

مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی ویژه کارکنان دادگستری قم

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد

وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می شود؟

سرماخوردگی و آنفولانزا را با روغن پونه کوهی درمان کنید

پیام تشکر بیت آیت الله امامی کاشانی ازرهبر معظم انقلاب وآحاد مردم

پیام تشکر بیت آیت‌الله امامی کاشانی از رهبر انقلاب و آحاد مردم

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

وقوع آتش سوزی مهیب یک کارخانه در قم (فیلم)

راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد

کشف حدود 88 کیلوگرم تریاک با تلاش پلیس قم

انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است