عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

فعالیت 15 واحد صنعتی تا ایجاد 700 اشتغال برای مددجویان بهزیستی قم اقتصادی

فعالیت 15 واحد صنعتی تا ایجاد 700 اشتغال برای مددجویان بهزیستی قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - فعالیت 15 واحد صنعتی ، رسیدن عمر ناوگان حمل و نقل عمومی قم به زیر دوسال ، توسعه بستر ارتباطی خصوصی ، ایجاد 700 اشتغال برای مددجویان بهزیستی و رونمایی از چهار کتاب پیرامون ایثار و شهادت از جمله اخبار هفته گذشته قم بود.

به صدا درآمدن زنگ شکوفه ها درمدارس ابتدایی ، دعوت پنج کشتی گیر فرنگی کار قمی به اردوی تیم ملی امید ،سکونت 160 هزار تن در سکونتگاه غیر رسمی ، مشکلات درهم تنیده منطقه جمکران، 251 درخت خطرآفرین‌ از سطح شهر قم ، ساماندهی وضعیت ظاهری قم مرد میدان می‌خواهد، لزوم اخذ مجوز فعالان حوزه مهندسی کشاورزی ، بهره‌برداری از طرح سیستم روشنایی محور قدیم قم - تهران و شروع به کار اندیشکده فضای مجازی، هنرورسانه از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.
فعالیت 15 واحد صنعتی درقم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در جریان تشکیل جلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از ابتدای سالجاری تا پایان مهرماه، 15 واحد صنعتی در قم به بهره‌برداری رسید.
محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: این واحدهای صنعتی با حضور اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با سرمایه گذاری 12هزار و 730 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 786 تن افتتاح شده‌است.
وی افزود: همچنین در این مدت استاندار قم به همراه اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به صورت میدانی از 34 واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و نیز سه واحد کشاورزی بازدید و دستورهای لازم برای رفع مشکل‌های این واحدها را صادر کردند.
وی ادامه داد: تشکیل 18 جلسه اصلی و 20 جلسه فرعی توسط کمیته‌های تخصصی از جمله برنامه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در طی این پنج ماه بود که 219 مصوبه به همراه داشت
تشکیل 700 اشتغال برای مددجویان بهزیستی
سرپرست اداره مشارکت‌های مردمی اداره‌کل بهزیستی قم، گفت: درنیمه نخست سال جاری متناسب با اعتبارهای ابلاغی به‌بانک‌های عامل 700 پرونده اشتغال برای مددجویان تحت پوشش تشکیل و 400 پرونده نیز به‌بانک معرفی شده‌است.
سیدصادق میریی هفته گذشته اظهارداشت: در 6 ماهه اول سال 1400 حدود 240 میلیارد ریال اعتبار اشتغال به‌مددجویان بهزیستی استان اختصاص یافته، که به‌همین منظور برای 700 تَن از معلولان، معتادان بهبودیافته‌ و زنان سرپرست خانوار واجد شرایط پرونده اشتغال تشکیل شده و متناسب با اعتبار ابلاغی تا این تاریخ 400 پرونده به‌بانک‌های عامل ارسال شده‌است.
وی با اشاره به‌تعهد بهزیستی قم درسالجاری جهت ایجاد 860 مورد اشتغال از محل تسهیلات‌وغیره خاطرنشان کرد: این تسهیلات از محل بند ب تبصره 16 قانون بودجه کشور از طریق بانک‌های عامل و بعد از بررسی پرونده توسط بانک درحال پرداخت است و امسال سقف تسهیلات نیز از 500 میلیون ریال به‌یک میلیارد ریال افزایش پیدا کرده، و این تسهیلات متناسب با طرح ارائه شده توسط متقاضی تا سقف یک میلیارد ریال برای اشتغال به‌معلولان واجد شرایط پرداخت می‌شود.
توسعه بستر ارتباطی خصوصی درقم
مدیر ارتباطات زیرساخت قم از توسعه شبکه MPLS/IP یا بستر ارتباطی خصوصی و راه‌اندازی مرکز سلفچگان به‌عنوان مرکز دوم این استان به‌عنوان طرح قابل بهره‌برداری درسالجاری خبر داد. 
محمدحسین شاهینی درششمین جلسه شورای مدیران ارتباطات‌وفناوری اطلاعات که به‌صورت ویدیوکنفرانس درمحل اداره‌کل ارتباطات‌وفناوری اطلاعات برگزارشد، به‌توسعه شبکه MPLS/IP یا بستر ارتباطی خصوصی که توسط مخابرات یا شرکت‌های خصوصی بر روی شبکه ملی داده‌های کشور برقرار می‌شود، گفت: مرکز سلفچگان به‌عنوان مرکز دوم استان راه‌اندازی، و سالن سوپروایزری‌ومانیتورینگ انتقال و همچنین تابلوهای برق نیز جهت تفکیک بارهای نرمال‌واضطراری‌ بهسازی شد.
همچنین وی افزایش ظرفیت شبکه انتقال به 110 گیگابیت برثانیه و طول شبکه فیبرنوری 556 کیلومتر و انجام طرح‌هایی درحوزه پدافندغیرعامل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت استان را مورد توجه قرار داد.
رسیدن عمر ناوگان حمل و نقل عمومی به زیر دوسال
معاون اقتصادی و مالی شهردارقم با تاکید بر نوسازی کامل سامانه اتوبوس‌رانی، گفت: چهارسال قبل ناوگان حمل‌ونقل عمومی قم بصورت کامل فرسوده شده‌بود در حالی که عمر این سامانه هم اکنون به زیردو سال رسیده‌است.
مرتضی حسام نژاد هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طی ماه های اخیر در مجموع 170 دستگاه اتوبوس جدید خریداری و حجم بالایی از این خودروها نیز درحال نوسازی است مشکل فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی قم برطرف شده‌است.
وی ابراز کرد: شهرداری قم برای پیشبرد اهداف چشم انداز خود طی سالجاری درخواست یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت کرده بود که در نهایت 650 میلیارد تومان مصوب شد.
معاون اقتصادی و مالی شهردار قم یادآور شد: از این بین 450 میلیارد تومان برای توسعه و بهره برداری از پروژه قطار شهری و 200 میلیارد تومان نیز برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی قم هزینه خواهد شد.
رونمایی از چهار کتاب پیرامون ایثار و شهادت
4 کتاب پیرامون شهدا و سرداران جنگ تحمیلی، همزمان با هفته دفاع مقدس طی آیینی در قم رونمایی شد.
معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این آیین افزود: نخستین اثر از این مجموعه، کتاب بال و پرهای امام است که در 400 صفحه در خصوص سیره رفتاری نمایندگان امام راحل در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و غیره در استانهای کشور تدوین شده و بیشتر معطوف بر سیره شهدای محراب است.
حجت الاسلام سعید روستاآزاد یادآور شد: کتاب مقتل شهدای دفاع مقدس، دومین اثر ادبی دفتر تبلیغات است که به موضوع مقتل و روضه خوانی برای شهدای دفاع مقدس با اقتدا به شهدای دشت کربلا در 200 صفحه تالیف شده است. «همراهان آسمانی سرداران زمینی»، عنوان کتاب دیگری است که در آن به رفتارشناسی سرداران شهید دوران دفاع مقدس در تعامل با خانواده در 100 صحفه اشاره شده است. «بایسته های روایت گری شهدا دفاع مقدس» بعنوان چهارمین اثر ادبی و هنری رونمایی شده دفتر تبلیغات اسلامی است.
بهره برداری از طرح سیستم روشنایی محور قدیم قم - تهران
رییس اداره ایمنی راه‌وحریم اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: درقالب قراردادی بالغ بر 30 میلیارد ریال، 3.5 کیلومتر از محور ترانزیتی قدیم قم – تهران حد فاصل سه راه شکوهیه – پل عسگرآباد، دارای سیستم روشنایی شد.
سید حسن خلیلی‌نیا هفته گذشته در گفت و گویی افزود: بی‌تردید اجرای سیستم روشنایی بخصوص در محورهای ترانزیتی و پرتردد نقشی مهم در کاهش حوادث و همچنین تسهیل ترافیک بخصوص در ایام بارش ، نقاط مه گیر و شب دارد.
وی با یادآوری آنکه اجرای سیستم روشنایی در زمره الزامات تامین ایمنی جاده‌ای نیست اظهار داشت: درقوانین و دستورالعمل‌های اعلامی ، اجرای سیستم روشنایی منوط به احراز شرایط و ضوابط خاصی است که بخشی از آنها شامل نقاط پرتگاهی، دهانه تونلها ، نقاط پرحادثه و غیره می‌باشد.
لزوم اخذ مجوز فعالان حوزه مهندسی کشاورزی
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: کلیه شاغلان و فعالان حوزه مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بر اساس قانون، نسبت به اخذ مجوزهای لازم از این سازمان اقدام نمایند. 
عباس خرمی درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به راهبردهای تعیین شده، موضوع نظام بخشی به شاغلان حرفه‌ای و رسیدگی به فعالیت واحدهای صنفی و تخصصی کشاورزی فعال در قم، در اولویت برنامه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قرار گرفته است.
251 درخت خطرآفرین‌ از سطح شهر قم
مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم، گفت: 251 درخت خطرآفرین درسطح شهر شناسایی‌شده که با مجوز کمیسیون ماده هفت حذف‌، و درختان نارون چندساله جایگزین خواهد شد.
پیام جوادیان با اشاره به‌تشکیل جلسه کمیسیون ماده هفت، اظهار داشت: دراین جلسه 19 درخواست مطرح شد که از بین آن‌ها 6 پرونده مربوط به‌واحدهای شهرداری بود.
وی با بیان اینکه پنج پرونده نیز شخصی بود که درخصوص قرارگیری درخت مقابل درب پارکینگ و مزاحمت درختان بوده است، اضافه کرد: هشت پرونده دیگر ارجاع شده به‌کمیسیون مذکور نیز درخصوص بازدیدهای به‌عمل‌آمده در کمیسیون ساماندهی مربوط به‌درختان خطرآفرین شهر بود.
ساماندهی وضعیت ظاهری قم مرد میدان می‌خواهد
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بابیان این‌که ساماندهی وضعیت ظاهری قم مرد میدان می‌خواهد گفت: امروز نیازمند یک فرد هماهنگ‌کننده میان دستگاه‌های مرتبط با وضعیت ظاهری قم هستیم که مرد میدان باشد.
آیت‌الله سید محمد سعیدی هفته گذشته در دیدار فرمانده انتظامی استان قم افزود: کسی که نمایندگی دولت را در قم قبول می‌کند باید دغدغه خاص و ویژه نسبت قم داشته باشد و نظارت و کنترل کامل بر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه فرهنگی را ویژه‌تر دنبال کند.
وی ادامه داد: در حرکتی که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ساماندهی وضعیت ظاهری قم دنبال می‌شود، جای یک کار علمی و پژوهشی و رسیدن به علل مخاطرات اجتماعی خالی بود که به لطف خدا با آماده شدن سند پایش و رصد، کار سرنوشت‌سازی در شهر قم صورت خواهد گرفت.
مشکلات درهم تنیده منطقه جمکران
عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مشکلات درهم تنیده اطراف منطقه جمکران برای آینده شهر قم دردسرساز است، گفت: بی توجهی‌های ادواری به این منطقه و عدم توزیع مناسب سرانه‌های شهرنشینی وضعیت زندگی برای ساکنان آن را دشوار کرده‌است.
نرجس نیازمند درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: منطقه جمکران از مشکلات و محرومیت های متعدد و درهم تنیده ای رنج می برد و ساماندهی به وضعیت موجود باید در اولویت مجموعه مدیریت شهری قم قرارگیرد.
عضو شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: هرگونه تاخیر در این امر مشکلات اجتماعی و فرهنگی متعددی را برای آینده شهر قم ایجاد خواهد کرد.
نیازمند تاکید کرد: علاوه بر مشکلات و گره های بازنشده مسجد مقدس جمکران در برگزاری آیین مذهبی نیمه شعبان و ترافیک پردامنه و سنگین آن، ساکنان و مردم عادی این منطقه در روزهای عادی نیز برای رفت و آمد در خیابانها با مشکل روبه رو هستند.
سکونت 160 هزار تن در سکونتگاه غیر رسمی
مدیرکل راه ‌وشهرسازی قم، گفت: حدود 2 هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی‌وبافت‌های ناکارآمد میانی دراستان ثبت شده و نزدیک به 160 هزار تَن نیز دراین بافت‌ها ساکن هستند.
حسن صبوری هفته گذشته درگفت‌وگویی، اظهارداشت: تاکنون 14 محله هدف شناسایی شده و طرح‌های بازآفرینی شهری نیز دراین محله‌ها دردست اجراست.
وی همچنین توضیح‌هایی درخصوص طرح‌های بازآفرینی شهری قم ارایه کرد و با بیان این‌که دراین استان حدود هزار و 600 هکتار بافت فرسوده مصوب وجود دارد، گفت: دراین بافت، بالغ بر 400 هزار تَن زندگی می‌کنند، حدود 2 هزار هکتار نیز سکونتگاه غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد میانی ثبت شده که حدود 160 هزار تَن دراین بافت‌ها ساکن هستند.
صبوری از اجرای 15 طرح با تامین اعتبار شرکت بازآفرینی شهری ایران خبر داد و گفت: احداث مدرسه ثامن الحجج (ع) درمحله آذر، احداث مرکز بهداشتی درمانی درمحله فاطمیه، احداث کلانتری شماره 13 و ساماندهی معابر مختلف درمحله‌های هدف از جمله طرح‌های درحال اجرا به‌شمار می‌آید.
دعوت پنج کشتی گیر فرنگی کار قمی به اردوی تیم ملی امید
پنج کشتی‌گیر فرنگی‌کار قمی به اردوی تیم امید برای انتخابی رقابت‌های جهانی بلگراد درکشور صربستان دعوت شدند
اردوی تیم ملی کشتی فرنگی زیر 23 سال (امید) برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان روزهای 30 شهریور تا 8 مهرماه در کمپ تیم های ملی کشتی شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور 4 ورزشکار و یک مربی از قم برگزار می‌شود.
اسامی نفرات دعوت شده اردوی تیم ملی کشتی فرنگی زیر 23 سال (امید) برای حضور در رقابت های جهانی صربستان از سوی فدراسیون به طور رسمی اعلام شده که بر همین اساس علی رضا نجاتی در وزن 63 کیلوگرم، محمدجواد رضایی در فضای 67 کیلوگرم، امیرعبدی در وزن 72 کیلوگرم و صادق عبداللهی در وزن 97 کیلوگرم از استان قم به این این اردو دعوت شده‌اند.
به صدا درآمدن زنگ شکوفه ها در مدارس
همزمان با سراسر کشور، زنگ شکوفه‌ها روز پنجشنبه هفته گذشته در مدارس ابتدایی و به‌صورت نمادین در مدرسه ابتدایی امیرالمومنین(ع) به صدا درآمد و 30 هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان قم سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش قم درحاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا،‌ گفت: تاکنون 30 هزار دانش‌آموز استان قم در کلاس اول ثبت‌نام شده‌اند و پوشش تحصیلی پایه اول 109 درصد می‌باشد که نشان‌دهنده جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، واجدان شرایط سال جاری و مهاجران می‌باشد.
مریم سادات پناهنده افزود: وی اضافه کرد: درصد بالایی از دانش‌آموزانی که به دلیل نگرانی خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در فضای مجازی از تحصیل بازمانده بودند، امسال جذب آموزش‌وپرورش شدند.
شروع به کار اندیشکده فضای مجازی، هنرورسانه
اندیشکده فضای مجازی ، هنر و رسانه با حضور رئیس پژوهشگاه علوم‌وفرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فعالیت خود را آغاز کرد.
حجت الاسلام محمد شیخ الاسلامی معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی درنشست مشترک با حجت الاسلام نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به‌مصوبه تاسیس اندیشکده فضای مجازی درجلسه‌های مشترک گذشته گفت: عرصه مطالعات فضای مجازی درنهادهای حوزوی به‌سمت مطالعه‌های طولانی‌وعمیق پژوهشکده‌ای رفته و چون تحول‌های فضای مجازی بسیار سریع است دیگر آن نتیجه مطالعه‌های عمیق، ثمر بخش نخواهد بود، به‌عنوان نمونه هنوز آثاری را در رابطه با بلوتوث مشاهده می‌کنیم، درحالی که امروزه این ویژگی دیگر کارایی ندارد.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/329883/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیت‌الله رییسی به کراچی رفت

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر توجه به تفسیر قرآن

شاعرانه/ چه خوش است با خیال تو نهفته رازکردن

عرضه رمان ایرانی «باغ کَج» در بازار نشر

برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور 17514 نفر در قم

قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد

اختصاص 10 هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم

نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد

علت بی حسی پا پس از جراحی دیسک کمر

این ویتامین‌ها را بخورید؛ لاغر بمانید

مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

داستانک/ دوستت دارم

(ویدیو) آتش‌سوزی گسترده در شهرک شکوهیه قم

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم

آتش سوزی مهیب در یک واحد صنعتی شهرک شکوهیه قم

برداشت 22 میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم

پاکسازی محدوده شهر قم از زباله‌های پلاستیکی توسط دانش آموزان

آغاز ساخت 600 واحد مسکونی کارکنان دادگستری قم

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

اظهارات «تتلو» در دومین جلسه دادگاه: بابت همه اشتباهاتم عذرخواهی می‌کنم

واکنش وزارت بهداشت به ماجرای توزیع قلیان اکسیژن در کافه‌ها

ماجرای دختری که فوتش سوژه رسانه‌های معاند شده بود

آماده‌باش کامل راهداری استان قم به‌دنبال احتمال وقوع سیلاب‌های فصلی

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

تشخیص اوتیسم قبل از تولد امکانپذیر است؟

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

به ظاهر دوست اما دشمنانند

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از 5 اردیبهشت

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سؤالات کنکور

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

درمان اختلالات گفتاری و بهبود بلع در بیماران پارکینسون

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

این استان ها منتظر موج جدید بارش باران باشند

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 4 اردیبهشت 1403

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان

گیتی آذرپی درگذشت

وقوع آتش سوزی مهیب در یک کارخانه‌ در قم | ویدئو

120 ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های دوشنبه سوم اردیبهشت قم

فیلم| آتش سوزی در یکی از کارخانه‌های شهرک شکوهیه قم

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به 12 میلیون تُن رسید