عصر قم

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:نرخ بالای بیکاری شهرستان خمین زنگ خطر است وزارت رفاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:نرخ بالای بیکاری شهرستان خمین زنگ خطر است
  بزرگنمايي:

عصر قم - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ بالای بیکاری در شهرستان خمین زنگ خطر است و باید برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد فرصت‌های شغلی این خطه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، بهزاد سام‌دلیری در نشست کارگروه ویژه اشتغال شهرستان خمین افزود: وضعیت بیکاری سه شهر اراک، خمین و شازند در استان مرکزی نسبت به سایر مناطق بیشتر است و می‌طلبد که نگاه آسیب‌شناسانه و عمیقی اعمال شود و موضوع بیکاری در این شهرها با راهبردهای علمی بهبود یابد.
وی بیان کرد: فرصت‌های شغلی متعددی در این مناطق وجود دارد که باید به درستی طراحی عملیاتی شده و متقاضیان شغل بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در سال‌های اخیر گام‌های عملی خوبی برای کم شدن نرخ بیکاری در مناطق مختلف استان داشته که مستندات این موفقیت‌ها موجود است اما شرایط خمین متفاوت بوده و نرخ بیکاری 11 و هفت این شهرستان زیبنده نیست.
سام‌دلیری اظهار داشت: در شهرستان‌ خمین مزیت‌های فراوانی از جمله بحث بوم‌گردی و گردشگری وجود دارد که کمتر به آن پرداخته شده و علاقه‌مندان زیادی برای دیدن منزل تاریخی امام راحل به خمین سفر می‌کنند اما زیر ساخت‌ها متناسب با ظرفیت گردشگری رشد نکرده و باید سرمایه‌گذاران به این حوزه ترغیب شوند.
وی عنوان کرد: حمایت و هدایت منابع برای ایجاد اشتغال در شهرستان خمین باید در راستای جذب سرمایه تقویت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی در بحث تولید برخی محصولات کشاورزی حرف نخست را در کشور می‌زند اما در شهرستان خمین با وجود پتانسیل های کشاورزی بالا خیلی از این بخش بهره‌گیری نشده است.
سام‌دلیری گفت: نرخ مشارکت اقتصادی شهرستان خمین بالا نیست و این شاخص 37 و هشت دهم درصد است و می‌طلبد که در راستای افزایش آن در همه بخش ها و زمینه‌ها تلاش ویژه صورت گیرد.
وی اظهار داشت: نرخ بیکاری شهرستان خمین نسبت به جمعیت، افراد جویای کار و فهرست بیمه‌شدگان اجباری رابطه معقولی نداردو بر اساس آخرین آمار نفوس و مسکن سال 95، حدود 39 هزار نفر در این شهرستان جویای کار هستند که رقمی بالا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: نرخ بیکاری در استان مرکزی هفت و 9 دهم درصد است اما ، شاخص مذکور برای شهرستان خمین 11 و هفت دهم درصد است و از ابتدای امسال تاکنون تنها 74 مورد شغل در سامانه رصد به ثبت رسیده که اگر این روند ادامه داشته باشد نرخ بیکاری در زادگاه امام راحل به بیش از نرخ فعلی می‌رسد.
سام‌دلیری عنوان کرد: فرصت‌های زیادی در راستای کاهش نرخ بیکاری در سال‌های اخیر مطرح شده اما ،شهرستان خمین از آن‌ها به درستی استفاده نکرده و نیاز است که در سایه برنامه هدفمندی این فرصت‌ها بارور شود.
وی گفت: مقوله تسهیلات مشاغل خانگی از مواردی است که در ایجاد اشتغال پایدار نقش کلیدی دارد و امسال به اعتبارات این بخش در استان مرکزی نگاه ویژه شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تاکید کرد: کاهش نرخ بیکاری شهرستان خمین در زمره اولویت‌های این نهاد است و از وظایف سازمانی عبور کرده و به‌عنوان یک مسئولیت اجتماعی در دستور کار است.
مجلس در بودجه 1400 نگاه ویژه به اعتبارات تبصره 16 داشته است
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: آمارها در خصوص بیکاری در زادگاه امام راحل بیانگر وضعیت نامطلوبی است و مهمترین مطالبه ساکنان این شهرستان فرصت‌سازی شغلی است.
«علیرضا نظری» افزود: به‌کارگیری نیروهای غیربومی در صنایع خمین گله‌مندی‌های زیادی ایجاد کرده و امید می‌رود که سرمایه‌گذاران برای پیشبرد اهداف اقتصادی مجموعه خود از نیروهای بومی این منطقه استفاده کنند.
وی بیان کرد: ممکن است در برخی تخصص‌ها نیروی انسانی کارآمد در شهرستان موجود نباشد که در این راستا باید با استفاده از مهارت‌ورزی به تربیت نیرو اقدام کرد و از ظرفیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بهترین بهره گرفته شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس در بودجه 1400 نگاه ویژه به اعتبارات تبصره 16 داشته و این اعتبار قابل مقایسه با سنوات گذشته نیست.
نظری اظهار داشت: مصوبه امنیت غذایی هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که در راستای آن ساز و کارهایی دیده شده با مسئولیت فرمانداران تا بتوانند صدور مجوزها را در کمترین زمان ممکن انجام دهند که این موضوع نیز در ایجاد اشتغال موثر است.
وی گفت: قانونی نیز در بحث تسهیل فرآیند صدور مجوزها در مجلس در دست است که در نشست پیش رو به تصویب می‌رسد و این مهم نیز فرآیند صدور مجوز در همه بخش‌ها را تسهیل می‌کند.
روزآمد شدن آخرین آمار بیکاری در خمین ضروری است
فرماندار خمین نیز در ادامه این نشست گفت: این شهرستان دومین کانون جمعیتی استان مرکزی پس از اراک است اما با چالش بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند.
«احمد طهرانی» افزود: با وجود اینکه نرخ بیکاری استان مرکزی در کشور قابل قبول است اما نرخ بیکاری شهرستان خمین بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95، 11 و هفت دهم درصد است.
وی بیان کرد: از سال 95 تاکنون اقدامات زیادی در راستای افزایش فرصت‌های شغلی منطقه با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌های بخش‌های خصوصی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده است.
فرماندار خمین ادامه داد: علاوه بر اقدامات صورت گرفته، بنیاد برکت و علوی از سال 98 در این شهرستان حضور داشته و اقدامات مطلوبی را در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی علاوه بر تسهیلات تبصره‌ای داشته است.
طهرانی عنوان کرد: سهمیه پرداخت تسهیلات 400 میلیون ریالی بنیاد برکت امسال در شهرستان 510 فقره است که تاکنون 532 متقاضی ثبت نام کرده و 219 نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.
وی گفت: بنیاد برکت برای پنج طرح شهرستان خمین تسهیلات بالای پنج میلیارد ریال تا 50 میلیارد ریال را مصوب کرده که این مهم در حال انجام است و پرداخت آن‌ها نقش موثری در افزایش اشتغال دارد.
فرماندار خمین اضافه کرد: در بحث تسهیلات آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا نیز 75 میلیارد ریال تسهیلات از منابع بنیاد برکت برای پرداخت به گل‌کاران شهرستان خمین در قالب 150 فقره صورت گرفته است.
طهرانی بیان کرد: سهمیه تسهیلات بنیاد علوی نیز در شهرستان خمین 102 فقره است که تاکنون 42 فقره آن پرداخت شده است.
فرماندار خمین ادامه داد: اطلاعات مستند بهترین شرایط برای برنامه‌ریزی است و نرخ اعلامی بیکاری شهرستان خمین با 11 و هفت دهم درصد مربوط به سال 95 است و می‌طلبد هرچه سریعتر این آماربه روز شود تا بتوان بر اساس واقعیت‌ها و داده‌های آماری برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.
طهرانی گفت: استفاده از نیروهای بومی در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان خمین با رعایت ضوابط و مقررات و رعایت لزوم امنیت سرمایه‌گذاران امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
30 شهریور 1400 09:12
روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی |
کد خبر : 245,681
کلیدواژه ها: بهزاد سام دلیری, شهرستان خمین, کارگروه ویژه اشتغال
نظرات بینندگان

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/329292/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویم و اوقات شرعی جمعه 31 فروردین ماه 1403 به افق قم

برگزاری همایش جهانی بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب در قم

بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور قرار گرفت

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در قم

معارفه معاون جدید اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم

خسارت زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه

توضیحات وزیر کشور در مورد آخرین وضعیت امداد رسانی به 5 استان درگیر سیل در کشور

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر

وزیر ارتباطات: تا پایان سال 50 درصد به سرعت اینترنت افزوده می شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 100 هزار معلم اصلاح شد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

این شعر زیبا از دختر شیرین زبان را از دست ندهید

بررسی ظرفیت‌های مصوب شده قم در قانون بودجه 1403

معاون مدیریت پسماند: عرضه کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع می شود

ایرانی‌ترین غیرایرانی

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

آغاز همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» در قم

رئیس سازمان سنجش: رئیس جدید سازمان سنجش به زودی معرفی می‌شود

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

برپایی نمایشگاه در خیال در قم

تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم

افزایش 20 درصدی رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده ای استان قم

رئیس پلیس فتا: فروشندگان سوال‌های جعلی آزمون سراسری بازداشت شده‌اند

دل دوستان شکستی، بر دشمنان نشستی

سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

الکترونیکی شدن ارجاع پرونده‌های قضایی به کارشناس

وزیر بهداشت: پویش ملی غربالگری سرطان در ایران اجرا می شود

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم منصوب شد

استاندار قم: ‌درآمدی عمده‌ای جز محل دریافت مالیات نداریم

رئیس سازمان هواشناسی: بارش‌های مناطق جنوب در نیم قرن اخیر بی سابقه بود

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

با ما منشین اگر نه بدنام شوی

25 درصد تخفیف پرداخت عوارض شهرداری قم تا پایان تیرماه

درخواست رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره قبرستان بقیع

کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا از ثبت‌نام تا آزمون

آتش سوزی در شرق تهران با 6 کشته

اتمام زمان ثبت‌نام برای بیمه بازنشستگی مادران غیرشاغل

قتل مرد جوان با 37 ضربه چاقو به‌خاطر یک میلیارد در قلهک

پیش‌بینی بارش پراکنده در قم

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

آسمان مال من است

راهپیمایی مردم قم در حمایت از عملیات «وعده‌ صادق»

انفجار کپسول گاز در شرق تهران با 6 کشته