عصر قم

آخرين مطالب

قم درهفته‌ای که گذشت:

صدور 264 فقره جواز تاسیس تا تامین زمین واحدهای صنعتی قم اقتصادی

صدور 264 فقره جواز تاسیس تا تامین زمین واحدهای صنعتی قم
  بزرگنمايي:

عصر قم - قم - صدور 264 فقره جواز تاسیس ایجادی صنعتی، تامین زمین واحدهای صنعتی قم تا 10سال آینده، عدم توقف پروژه‌های اولویت‌دارقم، 40 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به کارفرمایان از اخبار هفته گذشته قم بود.

لزوم بالا بودن شاخص‌های فناوری و فرهنگ قم ازمیانگین کشوری، تحویل 24 طرح آموزشی از مهرماه سال گذشته تاکنون به آموزش و پرورش، هزینه یکهزار میلیارد ریالی برای طرح‌های کلان فضای سبز، افتتاح 85 پروژه به مناسبت هفته دولت ، کمک 511 میلیارد ریالی نیکوکاران قمی به‌کمیته امداد، احتمال عدم بازگشایی مدارس قم درمهرماه، وجود 27 ماده ارزشمند معدنی دردریاچه نمک قم ، بهینه‌سازی مصرف راهکار اساسی تامین پایدار آب و فعالیت چهار هزار پزشک از دیگر اخبار هفته گذشته قم است. 
صدور 264 فقره جواز تاسیس ایجادی درقم
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: طی چهار ماهه نخست سال جاری تعداد 264 فقره جواز تاسیس ایجادی با 64 هزار و 218 میلیارد ریال سرمایه گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای 6 هزار و 479 تن در قم صادر شد.
محمود سیجانی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به روند رو به رشد سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی قم،‌ بیان کرد: همچنین در این مدت 23 فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) با هفت هزار و 961 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای یکهزار و 112 تن در استان صادر شده‌است.
وی افزود: درحال حاضر تعداد کل جواز تاسیس موجود استان 2 هزار و 239 مجوز با پیش بینی اشتغالزایی برای 53 هزار 846 تن و سرمایه‌گذاری 284 هزار و 573 میلیارد ریال است که این شاخص، میل و رغبت به سرمایه گذاری جدید در استان را نشان می‌دهد.
40 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به کارفرمایان
معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام (ره) قم به‌کارفرمایانی که افراد تحت حمایت این نهاد را در مراکز تولیدی و خدماتی خود استخدام و بیمه کنند تا سقف 40 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.
مهرداد مصلح با اشاره به‌اینکه کارفرمایان بنگاه‌های اقتصادی از جمله خدماتی و تولیدی با به‌کارگیری افراد تحت حمایت این نهاد می‌توانند از تسهیلات ویژه این نهاد بهره‌مند شوند، اظهار داشت: کمیته امداد قم به‌کارفرمایانی که افراد تحت حمایت این نهاد را در مراکز تولیدی و خدماتی خود استخدام و بیمه کنند، به‌ازای هر نفر تا سقف یک میلیارد ریال وام می‌دهد.
وجود 27 ماده ارزشمند معدنی در دریاچه نمک
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم وجود شورآبه‌ها در محدود دریاچه نمک و حوض سلطان را از ظرفیت‌های معدنی مهم قم دانست و گفت: در دریاچه نمک قم 27 ماده معدنی کشف بوده که برخی از آنها در گروه منابع بسیارحیاتی و استراتژیک تقسیم بندی می‌شود.
محمود سیجانی هفته گذشته درحاشیه جلسه شورای معادن در جمع خبرنگاران، افزود: مطالعات جامع گردشگری، معدنی، کشاورزی و زیرساختی دریاچه نمک قم درحال نهایی شدن است و این مطالعه نقشه راه استان در سرمایه‌گذاری‌های معدنی، گردشگری و کشاورزی خواهد بود.
دریاچه نمک در ناحیه شرقی قم و در حدفاصل استان‌های قم، سمنان و اصفهان قرارگرفته و بزرگترین دریاچه فصلی و فراشور کشور می‌باشد که حدود 200 هزار هکتار وسعت داشته و یک‌سوم آن در محدوده جغرافیایی قم قرار گرفته است.
تامین زمین واحدهای صنعتی قم تا 10سال آینده
استاندارقم گفت: زمین مورد نیاز واحدهای تولیدی استان با توجه به‌واگذاری‌های صورت گرفته ، تا 10 سال آینده تامین می‌باشد، و امکان توسعه شهرک‌های صنعتی نیز وجود دارد.
بهرام سرمست درحاشیه افتتاح طرح‌های صنعتی قم به‌مناسبت هفته دولت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای صنعتی استان با 2 مشکل کمبود نقدینگی و نداشتن زمین مواجه هستند.
وی با اشاره به‌اقدام‌های صورت گرفته به‌منظور رفع مشکل زمین واحدها خاطرنشان کرد: به‌واحدهای صنعتی استان با توجه به‌قابلیت‌ها و توانمندی‌هایی که دارند، زمین واگذار می‌شود و ما در حدود سه سالی که در قم مشغول خدمت بودیم، بالغ بر یکهزار و 350 هکتار به‌اراضی شهرک‌های صنعتی الحاق کردیم، و با نهایت دقت به‌واحدهایی که نیازمند توسعه هستند، زمین واگذار می‌کنیم.
بهینه‌سازی مصرف راهکار اساسی تامین پایدار آب قم
مدیر دفتر توسعه پایدار و مدیریت مصرف شرکت آب و فاضلاب استان قم بر لزوم بهینه‌سازی مصرف آب در بخش‌های مختلف به عنوان راهکار مهم و اساسی برای تامین پایدار آب تاکید کرد.
حسن فرمانی انتظام هفته گذشته با اشاره به افزایش دمای هوا و رشد شدید مصرف آب از ابتدای سال جاری تاکنون در سخنانی اظهار داشت: آب از منابع محدود و مؤثر در توسعه پایدار به شمار می‌رود که حفاظت از این موهبت الهی لازمه تداوم زندگی سالم است و نقش تأثیرگذار آن در شکل‌دهی توسعه بر کسی پوشیده نیست.
وی با اشاره به افزایش جمعیت و قرارگیری این استان در اقلیم خشک ایران گفت: قم از استان‌هایی است که مسائل مربوط به منابع تأمین آب در آن از جدی‌ترین مسائل بوده که نیاز به برنامه‌ریزی استراتژیک در جهت تامین آب سالم و کافی در آینده را از طریق تصمیم‌گیری‌های راهبردی می‌طلبد.
فعالیت چهار هزار پزشک درقم
رییس سازمان نظام پزشکی قم گفت: حدود چهار هزار پزشک در قم فعالیت می‌کنند و عضو سازمان نظام پزشکی این استان هستند.
حسن عادلی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد، یک هزار و 200 پزشک عمومی، 800 پزشک متخصص و فوق تخصص و 2 هزار پزشک نیز در رشته‌های مامایی، دندانپزشکی، داروسازان، علوم آزمایشگاهی و کارشناسان پروانه دار فعالیت می‌کنند.
وی اضافه کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا، پنج نفر از پزشکان استان قم به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.
لزوم بالاتر بودن شاخص‌های فناوری و فرهنگ قم از میانگین کشوری
مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: شاخص‌ فرهنگی، سطح فناوری و اداری استان قم باید بالاتر از میانگین کشوری باشد و مدیران و مسوولان اجازه ندهند جایگاه قم به ویژه در مباحث فرهنگی و آسیب های اجتماعی از متوسط کشوری کاهش یابد.
آیت الله علیرضا اعرافی هفته گذشته درجلسه شورای اداری قم در سالن کرامت استانداری، با اشاره به جایگاه ویژه شهر قم افزود: جایگاه قم متفاوت‌تر از سایر شهرهای کشور است، چراکه قم تربیت کننده نیرو برای نظام اسلامی و تولید اندیشه و معنویت برای جهانیان است.
عدم توقف پروژه‌های اولویت‌دار قم طی یک سال گذشته
استاندار قم گفت: در طول یک سال گذشته برغم مشکلات ارزی و اقتصادی هیچ یک از پروژه‌های مهم و اولویت دار استان تعطیل یا متوقف نشده‌است.
بهرام سرمست در جلسه شورای اداری قم در سالن کرامت استانداری،افزود: سال گذشته با وجود تحریم های اقتصادی هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد و 37 واحد راکد صنعتی به مدار تولید بازگشته است.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال 38 واحد راکد صنعتی به مدار تولید بازخواهد گشت که از ابتدای سالجاری تاکنون 15 واحد احیا شده است.
افتتاح 85 پروژه به مناسبت هفته دولت
آیین نمادین بهره‌برداری از 85 پروژه با اعتبار 8 هزار و 424 میلیارد ریال و اشتغال یکهزار و 326 نفر با حضور استاندار، مدیرحوزه‌های علمیه کشور و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی در سالن کرامت استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در جلسه شورای اداری استان، در این خصوص، اظهار کرد: از این بین 16 پروژه در بخش عمرانی و زیربنایی با اعتبار 958 میلیارد ریال، 25 پروژه در بخش کشاورزی با اعتبار هزار و 14 میلیارد ریال، 10 طرح در بخش آموزش و آموزش عالی با اعتبار 565 میلیارد ریالی، شهرداری ها با 11 پروژه با اعتبار 2 هزار 764 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
محسن بهشتی ادامه داد: 2 پروژه با اعتبار 51 میلیارد ریالی در بخش بهداشت و درمان، 4 طرح با اعتبار 22 میلیارد ریالی در بخش محیط زیست، 1 طرح با اعتبار 60 میلیارد ریالی در بخش تفریحی و گردشگری و 16 پروژه با اعتبار 2 هزار و 987 میلیارد ریال در بخش صنعتی پروژه های قم در هفته دولت است.
تحویل 24 طرح آموزشی از مهرماه سال گذشته تاکنون به آموزش و پرورش قم
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون، 24 طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی شامل 138 کلاس درس احداث و تحویل آموزش‌وپرورش شده‌است.
محسن پورگلیان هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: این طرح‌ها 34 هزار مترمربع فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی به فضای مدارس قم اضافه کرد.
هزینه یکهزار میلیارد ریالی برای طرح‌های کلان فضای سبز
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طی سال‌های اخیر حدود یکهزار میلیارد ریال در زمینه تامین تجهیزات، اجرای طرح‌های کلان و توسعه شبکه آب خام و همچنین بهینه‌سازی مصرف آب فضای سبز در شهر قم هزینه شده‌است.
پیام جوادیان با اشاره به‌اقدام‌های گسترده‌ای که طی سال‌های اخیر در راستای کاهش استفاده از آّب شرب برای آبیاری فضای سبز شهر صورت گرفته‌است اظهار داشت: طی 6 سال گذشته اقدام‌های مهمی در حوزه طرح جامع آب خام شهر قم برای فضای سبز انجام شده که از آن جمله گرفتن توافق و مجوز استفاده از چاه‌ها، ایجاد مخازن متعدد برای مدیریت آب خام و یکپارچه‌سازی شبکه آب خام فضای سبز، استفاده از پساب بوده‌است.
کمک 511 میلیارد ریالی مردم به‌کمیته امداد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام (ره) قم گفت: مردم نیکوکار قم در چهار ماه نخست سال جاری نزدیک به 511 میلیارد و 710 میلیون ریال مشارکت داشتند که این کمک‌ها در اختیار نیازمندان قرار گرفته‌است.
سید محمد رضا میره‌ای، با بیان اینکه در مدت یاد شده هزار و 690 یتیم و سه هزار و 859 فرزند محسنین نیز توسط حدود 27 هزار حامی، حمایت می‌شوند اظهار داشت: در این مدت بیش از 113 میلیارد و 320 میلیون ریال به‌حساب کودکان یتیم و محسنین واریز شده‌است.
عدم احتمالا بازگشایی مدارس قم در مهرماه
استاندار قم گفت: اگر زمینه‌های لازم فراهم شود، می‌توانیم شاهد بازگشایی مدارس باشیم، ولی با شرایطی که است، احتمالا این موضوع در مهرماه امکان پذیر نخواهدبود.
بهرام سرمست هفته گذشته درحاشیه آیین افتتاح دبستان شهید مهدی هندویان در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به‌سئوالی در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس استان در سال تحصیلی پیش رو اظهار داشت: مطابق آخرین مصوبه ستاد ملی کرونا، بازگشایی مدارس موکول شد به‌اینکه بین وزارت‌خانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین آموزش و پرورش زمینه‌های بازگشایی فراهم شود.
فاصله داشتن قم با اقتضائات بین‌المللی بودن
مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: اگرچه الان قم شهره بین‌المللی بودن را یدک می‌شود و نگاه بین‌المللی به آن می‌شود، ولی نتوانسته‌ایم زیرساخت‌های لازم بین‌المللی شدن آن را تحقق ببخشیم و حتی با اقتضائات بین‌المللی بودن هم فاصله دارد.
آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم ، ارائه خدمت ویژه به شهر قم را برای تحقق بین‌المللی بودن و الگوی شدن آن ضروری دانست.
کمبود مسجد در شهرک پردیسان
امام جمعه شهرک پردیسان قم گفت: در خصوص ساخت مساجد دراین شهرک از مسئولان شهری طلبکار هستیم و اگر در قبال ساخت مساجد کم کاری صورت گرفته، جبران کنند و اگر زمینی برای ساخت مساجد وجود دارد، بانی، خیری و مسئولی پیدا شود، برای مردم مسجدی بسازد.
حجت الاسلام محمد رضا حامدی در نشست ائمه جماعت شهر پردیسان ، بر اهمیت ساخت مساجد و فعال بودن قوی تر ائمه جماعت با محوریت مسجد برای انجام فعالیت تاکید کرد و گفت: اگر چه تا الان در بحث فعالیت و محوریت مساجد اتفاق‌های خوبی در پردیسان از سوی ائمه جماعت به وقوع پیوسته، ولی با همفکری و هم افزایی بهتر می توان کارهای قوی‌تری انجام داد.
توزیع 200 هزار تُن آسفالت
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به‌توزیع بیش از یک‌میلیون و 355 هزار تُن آسفالت درسطح مناطق هشت‌گانه شهرقم طی 6 سال گذشته گفت: تا پایان سال جاری نیز 200 هزار تُن دیگر توزیع خواهد شد.
عباس حلوایی‌زاده در گفت‌وگویی آسفالت معابر را از جمله اقدام‌های شاخصی که مطالبه عمومی شهروندان نیز بوده دانست و افزود: شاخصه‌های مورد توجه درترمیم آسفالت معابر احصاء، و براساس نیازسنجی و با اولویت دنبال شده‌است.
برچسب‌ها
بسته خبری قم استانداری قم

لینک کوتاه:
https://www.asreqom.ir/Fa/News/325251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجتماع مردم قم در حمایت از طرح حجاب و عفاف برگزار می شود

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می شود

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

تقویم و اوقات شرعی پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 به افق قم

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

اجلاسیه سراسری روسای شورا‌های اسلامی کشور به میزبانی قم برگزار می‌شود

همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

13 خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد

استاد حوزه علمیه قم : اگر برای آبادانی دین کاری نمی کنیم، دین را خراب تر نکنیم

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

همایش ملی پیاده روی بانوان در 21 اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد

عوامل موثر در زایمان زودرس

آیت‌الله رئیسی: صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس جمهور ونزوئلا: آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله مدرسی یزدی: شورای نگهبان در بررسی مصوبات، به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

هرروز یک سری مشکل هست!

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه

آخرین تمرینات بلندقامتان جوان قم برای حضوری در لیگ برتر

پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم

مونوریل قم پس از 10 سال وقفه از سر گرفته می‌شود

رئیس سازمان سنجش: اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند

هشدار زرد هواشناسی؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

راهکارهایی برای مراقبت از سلامت روان

تأثیر عمل لازک بر تنبلی چشم

بهترین زمان برای تولد نوزاد

آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده

آیت الله خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران

رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند

آیت الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم

فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد

گردنه «تته» کردستان پس از 5 ماه بازگشایی شد

دادستان کل کشور: طرح نور با همین جدیت و قاطعیت استمرار خواهد داشت

تصاویری از تخریب و ریزش چند خانه بر اثر آبگرفتگی در کاشان

105 هکتار از بیابان‌های قم کانون تولید ریزگرد شده‌است

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت